Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: IOC بنا به درخواست فدراسیون کشتی به نامه کمیته ملی المپیک این‌گونه پاسخ داد که انجام آزمایشات مجدد روی نمونه‌های المپیک صورت گرفته است. تاریخ انتشار: 00:01 - 12 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۳۷۹۱

محمد ابراهیم امامی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص اقدامات فدراسیون کشتی برای گرفتن مدال المپیک کمیل قاسمی، اظهار داشت: با توجه به اینکه مدال کمیل قاسمی، مدال المپیک است، طبق ضوابط بین‌المللی پیگیری در مورد چگونگی بازگشت و نحوه گرفتن این مدال باید از طریق کمیته ملی المپیک و رایزنی این کمیته با کمیته بین‌المللی المپیک انجام شود، چرا که فدراسیون‌های ورزشی مستقیماً ارتباطی با کمیته بین‌المللی المپیک ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بعد از اینکه نتیجه تست دوپینگ نفرات اول و دوم سنگین‌وزن در المپیک ۲۰۱۲ لندن مثبت اعلام شد، فدراسیون کشتی بلافاصله نامه‌ای را به کمیته ملی المپیک ارسال کرد و پیرو این نامه بود که کمیته ملی المپیک هم ایمیلی به کمیته بین‌المللی المپیک ارسال کرد که این پروسه به گونه‌ای بود که اصلاح جدول رده‌بندی وزن ۱۲۰ کیلوگرم المپیک لندن به درخواست فدراسیون کشتی استارت خورد و پیگیری‌ها هم با توجه به ضوابط بین‌‌المللی انجام خواهد شد.

سخنگوی فدراسیون تصریح کرد: علیرضا دبیر هم‌زمان با این موضوع، مراسمی هم برای تجلیل از کمیل قاسمی تدارک دید تا با رسانه‌ای شدن این مراسم به نوعی پس گرفتن مدال کمیل قاسمی را به یک خواست عمومی تبدیل کند، اما متأسفانه یک جریان فکری حاشیه‌ساز شایعات و اتهاماتی را به فدراسیون کشتی نسبت داد که امیدوارم در پیشگاه خداوند پاسخگو باشد.

وی در ادامه صحبت‌هایش گفت: IOC بنا به درخواست فدراسیون کشتی به نامه کمیته ملی المپیک این‌گونه پاسخ داد که انجام آزمایشات مجدد روی نمونه‌های المپیک صورت گرفته و حالا برای تعیین نتیجه نهایی باید طی یک پروسه زمانی خاص پاسخ بدهند. در آن نامه هم اعلام کرده‌اند که هیئت اجرایی IOC در جلسات بعدی در خصوص این موضوع صحبت خواهد کرد و سپس این موضوع را به تصویب خواهد رساند و پس از آن اتحادیه جهانی کشتی ملزم به اصلاح جدول رده‌بندی وزن ۱۲۰ کیلوگرم المپیک ۲۰۱۲ لندن خواهد شد.

رییس سابق کمیته داوران فدراسیون کشتی در پایان خاطرنشان کرد: من این قول را به مردم شریف ایران می‌دهم که این موضوع را وظیفه سازمانی و ملی خودمان می‌دانیم و کسب مدال طلای المپیک توسط کمیل قاسمی را یک افتخار ملی می‌دانیم و تا حاصل شدن نتیجه، این موضوع را صددرصد پیگیری خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: پیگیری‌ فدراسیون کشتی برای برگرداندن مدال المپیک کمیل قاسمی پاسخ کمیته بین المللی المپیک در مورد مدال طلای المپیک قاسمی

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فدراسیون کشتی محمد ابراهیم امامی کشتی آزاد کمیل قاسمی مدال طلای المپیک کشتی کمیته بین المللی المپیک کمیته ملی المپیک فدراسیون کشتی کمیل قاسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۱۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن ۲ مربی در المپیک است

رییس هیات کشتی خوزستان تاکید کرد: استان خوزستان قطب کشتی فرنگی ایران است و حضور یک سرمربی از این استان در رده های مختلف تیم های ملی کشتی فرنگی حق این استان است.

به گزارش ایسنا، نشست خبری چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز برگزار شد.

رمضان جمالپور رییس هیات کشتی استان خوزستان، با اشاره به آمادگی کامل برای برگزاری این رقابت ها در اهواز گفت: حدود ۳ سال هست که مسیولیت هیات کشتی تهران را بر عهده گرفتم. در ابتدای کار رتبه هیات کشتی خوزستان نهم بود اما با کمک جامعه کشتی استان این رتبه به سوم رشد داشته است.  حدود ۱۵۰ مدال حاصل کار کشتی گیران خوزستان در سال گذشته بوده و اکثریت ملی پوشان فرنگی در رده های مختلف از این استان بوده اند. سال گذشته در مسابقات جهانی کشتی فرنگی بزرگسالان ۳ مدال طلا، نقره و برنز توسط کشتی گیران خوزستان بدست آمد.

وی افزود: امسال ۵ کشتی گیر در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی حضور داشتند که موفق به کسب مدال در رقابت های قهرمانی آسیا شدند. امین‌میرزازاده برای اولین بار در کشتی خوزستان به عنوان برترین فرنگی کار سال آسیا انتخاب شد. شاید برای اولین بار در تاریخ کشتی خوزستان این احتمال وجود دارد که از جمع ۶ فرنگی کار ایران در المپیک پاریس، ۵ نماینده از استان خوزستان باشند.

رییس هیات کشتی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم امسال با توجه به حضور پرتعداد فرنگی کاران خوزستان به مدال طلای المپیک برسیم. جای مدال طلای المپیک در کلکسیون مدال های کشتی استان خالی است و این امیدواری وجود دارد که برای نخستین بار در تاریخ به طلای المپیک برسیم.

جمالپور، در ادامه درباره تیم های خارجی حاضر در این رقابت ها، گفت: قرار بود ۴ کشور ارمنستان، برزیل، سوریه و عراق در این مسابقات شرکت کنند اما از این جمع حضور ارمنستان و سوریه در این رقابت ها قطعی شده است. با توجه به اینکه این مسابقات اخرین مرحله چرخه انتخابی تیم ملی مخصوصا در رده امید است، امیدوارم کشتی گیران خوزستانی بتوانند با کسب موفقیت در این مسابقات صاحب دوبنده تیم ملی امید در مسابقات جهانی شوند.

رییس هیات کشتی خوزستان درباره دلایل غیبت تیم های مطرح کشتی جهان در این رقابت ها، خاطرنشان کرد: بحث هماهنگی ها در اینباره با روابط بین الملل فدراسیون کشتی است. ما هم علاقه داشتیم تیم های
بهتری در این رقابت ها حاضر می شدند. با توجه به اینکه یکی دو ماه است که میزبانی ما از این رقابت ها قطعی شده است، ما درگیر برگزاری خوب این مسابقات بوده ایم و بحث حضور تیم های خارجی را فدراسیون کشتی پیگیری کرده است.

وی افزود: در سال المپیک قرار داریم و با توجه به برنامه ریزی کشورهای مختلف برای حصور در این رقابت ها، یکی از دلایل عدم استقبال تیم های خارجی بحث المپیک بوده است.

جمالپور با تاکید بر حمایت از ملی پوشان المپیکی کشتی فرنگی ایران گفت: جلسات خوبی با استاندار داشته ایم. قرار است کارگروهی برای حمایت از کشتی گیران خوزستان در المپیک‌ تشکیل شود. پاداش هایی هم از طرف مجموعه های مختلف اهدا شده است. ما هم با همه توان تلاش می کنیم حمایت خوبی از کشتی گیران خوزستان در رویداد مهم المپیک داشته باشیم.

وی درباره رقابت حساس سعید اسماعیلی با محمدرضا گرایی برای رسیدن به دوبنده وزن ۶۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی در المپیک پاریس، گفت: گرایی یکی از سرمایه های کشتی ماست و اسماعیلی هم یکی از استعدادهای کشتی ماست. امیدوارم هر کدام که حقشان است به المپیک برسند. نظر کادر فنی تیم ملی هم اهمیت زیادی دارد. خوزستان قطب کشتی فرنگی ایران است و از فدراسیون انتطار داریم حداقل در یک رده تیم ملی از خوزستان سرمربی داشته باشیم و با توجه به احتمال حضور ۴ یا ۵ فرنگی کار خوزستانی در المپیک، ۲ مربی از این استان در تیم ملی کشتی فزنگی حاضر باشند. در اینباره انتقادهای به حقی از سوی جامعه کشتی استان و مربیان مطرح می شود و با توجه به نگاه ویژه آقای دبیر به کشتی خوزستان، انتظار داریم در این زمینه عدالت برقرار شود. این موضوع باعث ایجاد حواشی برای ما شده و باعث تحلیل انرژی ما شده است. آقای دبیر انصافا به دنبال عدالت است و این حق برای کشتی خوزستان وجود دارد که یک سرمربی از این استان در تیم های ملی کشتی فرنگی حضور داشته باشد. امیدوارم فدراسیون در این زمینه ورود کند تا مربیان استان انگیزه بگیرند.

به گزارش ایسنا،‌ در این نشست حمید یاری رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی و آرین زمانپور مسئول برگزاری مسابقات فدراسیون کشتی نیز حضور داشتند.

یاری در این نشست خبری، گفت: روزهای پرترافیکی برای کشتی ایران در سطح بین المللی و داخلی است. همزمان جام علی آبادی نیز در اردبیل در حال برگزاری است. هیات کشتی خوزستان انصافا تلاش بسیار خوبی داشته و همیشه دست فدراسیون را گرفته است. با این شرایط اقتصادی برگزاری مسابقه کار خیلی سختی است اما استان خوزستان همیشه یار و یاور فدراسیون کشتی بوده است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دبیر: کشتی در المپیک یک طلا بگیرد شاهکار کرده است
  • جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن ۲ مربی در المپیک است
  • حسن یزدانی با عبور از هادی ساعی بهترین المپین ایران می‌شود
  • برزگر: مردم در المپیک از کشتی مدال می‌خواهند/ به‌راحتی می‌شد تیلور را شکست داد 
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • گرایی کشتی‌گیر قدرتمندی است/هرکس بیشتر زحمت بکشد به المپیک می‌رود
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد
  • دیوید تیلور، عددی نبود!/ پیش‌بینی پارسال محقق شد
  • دیوید تیلور عددی نبود!