Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@15:52:35 GMT

برداشت خوشه های طلایی

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۱۱۷۲

برداشت خوشه های طلایی

شهرستان ملارد یکی از مهمترین شهرستانها در کشت گندم است. طبق آمار و پیش‌بینی‌های وزارت جهاد کشاورزی، سال گذشته 10 هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شد که امسال از افزایش 20 درصدی برخوردار است. کشاورزان با استفاده از روش‌های نوین کشاورزی و ابزارآلات پیشرفته، رعایت تناوب زراعت و استفاده از آبیاری تحت فشار و همچنین افزایش بارش باران میزان تولید گندم را به 12 تن در هر هکتار افزایش داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملارد یکی از مهمترین شهرستان‌ها در کشت گندم است معمولا فصل برداشت گندم از اوایل تابستان آغاز می‌شود و تا نیمه‌های تیرماه ادامه دارد کشاورزان شهرستان ملارد از کمباین برای برداشت گندم استفاده می‌کنند پس از برداشت به وسیله کمباین، دانه‌های گندم برای ذخیره سازی در سیلوها، داخل کامیون بارگیری می‌شود اغلب مزارع شهرستان ملارد از ماشین‌آلات صنعتی برای برداشت گندم استفاده می‌کنند استفاده از روش‌های نوین کشاورزی و ابزارآلات پیشرفته کار برداشت گندم را به طرز چشمگیری آسان کرده است کشاورزان با رعایت تناوب زراعت و استفاده از آبیاری تحت فشار و همچنین افزایش بارش باران میزان تولید گندم را به 12 تن در هر هکتار افزایش داده‌اند پس از جداسازی دانه‌های گندم، کاه باقیمانده از آن به وسیله تراکتور‌ها بسته‌بندی می‌شود و از آن برای علوفه دام استفاده می‌گردد کشاورزان با استفاده از روش‌های نوین کشاورزی و ابزارآلات پیشرفته گندم را به 12 تن در هر هکتار افزایش داده‌اند کشاورزان در هنگام برداشت گندم زیر آفتاب سوزان تابستان در حال استراحت و هندوانه خوردن هستند پیش از ورود محصولات به سیلوهای ذخیره‌سازی، از گندم‌ها نمونه‌برداری می‌شود پیش از ورود محصولات به سیلوهای ذخیره‌سازی، از نمونه گندم‌ها آزمایش‌های درصد خلوص و آفت‌زدگی به عمل می‌آید کارشناس آزمایشگاه گندم پیش از ورود محصولات به سیلوهای ذخیره‌سازی، از نمونه گندم‌ها آزمایش‌های درصد خلوص و آفت‌زدگی را مشخص می کند آزمایش قبل از ذخیره سازی یکی از مراحل بسیار مهم در فرآیند تولید گندم است که میزان خلوص و آفت‌زدگی آن مشخص گردد کامیون‌ها دانه‌های گندم را بر روی توری‌های انبار پایین‌دست سیلوها تخلیه می‌کنند تا به وسیله پمپ‌های مخصوص از بالا به داخل سیلوها ریخته شود گندم‌های تخلیه شده در انبار پایین‌دست به کمک پمپ‌های مخصوص از بالا درون سیلوها ریخته می‌شود

منبع: آنا

کلیدواژه: گندم ملارد برداشت گندم برداشت خوشه های طلایی گندم خوشه های طلایی برداشت گندم ذخیره سازی گندم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۱۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، این روز‌ها کشاورزان شهرستان دشتی مشغول برداشت محصول گندم از مزارع خود هستند.

گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک نقش به‌سزایی در سفره مردم دارد به‌طوری که قوت غالب مردم استان بوشهر نان است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی امسال ۴۳ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت گندم رفته که از این مقدار ۴ هزار هکتار آبی و ۳۹ هزار هکتار نیز دیم است.

احمد ایزدی افزود: با توجه به کم‌بارشی سال زراعی جاری، بیشتر محصول دیم شهرستان به ثمر نرسیده و قابل برداشت نیست و پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن محصول برداشت شود که بیشتر آن از مزارع کشت آبی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • حمیداوی: شاید خسرو خیلی چیزها را نگفت!
  • برداشتِ خوشه‌های طلایی گندم در منوجان
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند