Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محمدپور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: فاضلاب واحدهای مسکونی قدیمی و همچنین اکثر واحدهای جدید الاحداث از طریق چاه های جذبی و سنتی دفع می‌شود.

وی افزود: به علت جنس ماسه ای زمین در اراضی ساحلی و عدم توانایی ماسه در نگهداری فاضلاب، فرایند خود پالایی زمین در این شهرها در سطح بسیار پایینی بوده لذا فاضلاب چاه های جذبی به آب های زیر سطحی و منابع آبی پیرامون وارد می‌ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودسر تصریح کرد:راهکار مناسب برای رفع این معضل زیست محیطی در یک برنامه بلند مدت احداث سیستم‌های تصفیه فاضلاب شهری و در کوتاه مدت الزام واحدهای جدید الاحداث به نصب سپتینگ تانک قبل ازچاه یا  ترانشه های جذبی است.

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود پیشنهاد و پیگیری های از سوی اداره میحط زیست شهرستان رودسر تاکنون این مهم محقق نشده است.

کد خبر 4963834

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان شهرکرد بیرجند استانداری سمنان ایلام مواد مخدر دهه کرامت سازمان تبلیغات اسلامی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۱۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین پاک فرصتی برای افزایش آگاهی درباره مسائل زیست‌محیطی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد،  نورانیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل در تمام دنیا برگزار و به همه مردم روی زمین یادآوری می‌شود که نباید سیاره خود “زمین” را فراموش کنند و به فکر حفظ آن باشند، از این رو به مناسبت گرامیداشت این روز مراسمی با حضور مسئولین، اصحاب رسانه، هنرمندان و تشکل‌های محیط زیستی در پناهگاه حیات وحش شیرکوه برگزار شد.

 

وی افزود: روز زمین پاک را باید یک جنبش محیط زیستی تلقی کرد تا همگان از اهمیت زمین و مزایای بی بدیل آن و گام‌هایی که می‌توانند برای حفظ آن بردارند آگاه شوند. 


نورانیان  گفت: زمین پاک، فرصتی برای افزایش آگاهی و آموزش شهروندان درباره مسائل زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ پاسداری از زمین و طبیعت خداست تا بتوانیم برای حل بحران تغییرات آب و هوایی، آلودگی پلاستیکی و حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری مشارکت کنیم. 


در ادامه مراسم پاکسازی از منطقه حفاظت شده شیرکوه انجام شد و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد ضمن قدردانی از حاضرین برای شرکت مراسم گرامیداشت روز زمین گفت: پاک نگه داشتن محیط و ترویج این فرهنگ با هدف زندگی در محیط‌های عاری از زباله و آلودگی جز با مشارکت و حضور اقشار مختلف مردم امکان پذیر نمی‌شود.

 

 

دیگر خبرها

  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • وضعیت زیست محیطی ومحل دفن زباله گاه هشترود ذوالبین مناسب نیست
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • پیش‌بینی بارندگی قابل توجه برای یزد/ پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر
  • رفع معضل شهری در منطقه ۲ تهران
  • جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در بوستان ملت رودسر
  • ورود دادستان قائم شهر برای حل معضل زیست محیطی (شیرآبه زباله)
  • تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی
  • زمین پاک فرصتی برای افزایش آگاهی درباره مسائل زیست‌محیطی
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب