Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل عاقلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدیر مجتمع، مالک، مدیران دستگاه‌های اجرایی و یا شرکت‌های سرویس و نگهداری نسبت به درخواست بازرسی ادواری و اخذ تائیدیه ایمنی و کیفیت آسانسور اقدام کنند و باید از تاییدیه ایمنی و کیفیت اولیه این آسانسورها یک سال گذشته باشد. 

وی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند درخواست بازرسی خود را از طریق سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به نشانی www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

lift.isiri.gov.ir ثبت کنند، افزود در صورت عدم انجام سرویس و نگهداری مستمر و بازرسی ادواری سالیانه و اخذ تائیدیه های مذکور مسئولیت مستقیم حوادث و سوانح، احتمالی بر عهده بالاترین مقام مسئول در دستگاههای اجرایی، مالکین و مدیران ساختمانهای دارای آسانسور می باشد.

۹۴ تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در کرمان صادر شد

مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: در راستای اجرای آزمون های اولیه و ادواری آسانسورهای نصب‌شده در ساختمان‌ها و استانداردسازی آنها، درسه ماه ابتدای سال جاری، تعداد ۲۳۵ درخواست استاندارد سازی برای آسانسورهای کششی و هیدرولیکی در سامانه آسانسور سازمان ملی استاندارد ثبت شد.

وی تصریح کرد: شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده در استان کرمان، با بازرسی های سه ماهه ابتدای امسال تعداد ۹۴ مورد تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور صادر کرده‌اند.

عاقلی ادامه داد: از این میزان، تعداد ۸۶ تاییدیه مربوط به آسانسورهای جدید و آزمون‌های اولیه انجام شد و برای ۸ آسانسور هم آزمون های دوره ای و سنواتی انجام و تاییدیه‌های ادواری صادر شده است.

وی تاکید کرد: آسانسورها با درخواست مالکان باید مورد بازرسی ادواری قرار گیرند و تاییدیه‌های یادشده دارای اعتبار یکساله هستند.

مدیرکل استاندارد استان کرمان افزود: چک لیست بازرسی ادواری شامل بازرسی از تجهیزات ایمنی آسانسور مانند قفل درب‌ها، ترمز ایمنی، کنترل کننده سرعت (گاورنر)، وسایل هشدار دهنده و آزمون های عملکردی و ... است.

۴۸۰ وسیله سنجش در کرمان مورد آزمون استاندارد قرار گرفت

وی اضافه کرد: طرح استانداردسازی وسایل سنجش مراکز عرضه و توزیع کالا در راستای صیانت از حقوق شهروندی و جلوگیری از کم‌فروشی طی سه ماه ابتدای سال جاری در استان کرمان اجرا شد.

عاقلی عنوان کرد: در این طرح بازرسان شرکت مجری با مراجعه به محل‌ها و مراکز عرضه و اصناف استان کرمان نسبت به کنترل، بازرسی و انجام آزمون‌های دوره‌ای وسایل سنجش از جمله ترازو، وزنه ترازو، باسکول متحرک و وزنه باسکول متحرک اقدام و با نصب برچسب‌های مخصوص استاندارد صحت عملکرد وسایل سنجش را مورد تایید قرار می‌دهند.

وی افزود: در این راستا تعداد ۴۸۰ وسیله سنجش شامل انواع باسکول متحرک، ترازوی دیجیتال، ترازوی توزین طلا و ترازوی مرغی را مورد بررسی، کنترل و آزمون قرار گرفت و تعداد ۲۸ مورد نداشتن همکاری با کارشناسان اعلام شد.

برچسب‌ها اداره کل استاندارد استان کرمان کرمان شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران کرمان شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران بازرسی ادواری ایمنی و کیفیت استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۲۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون ۱۳۳ باسکول وسائل نقلیه چرخدار جاده‌ای در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، مدیرکل استاندارد استان، با بیان اینکه طبق ضوابط قانونی همه وسایل سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی در مرحله تولید و کاربرد در مراکز توزین، تحت نظارت کامل سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارند، گفت: تمام وسایل توزین در فواصل زمانی معین به صورت دوره‌ای باید مورد آزمایش و کالیبره شرکت‌های قانونی تایید صلاحیت شده‌ی سازمان ملی استاندارد ایران قرار گیرند.

دستورانی افزود: در اجرای تکالیف ذاتی و قانونی این اداره کل، توسط شرکت همکار تأیید صلاحیت شده مجری آزمون دوره ای، بیش از ۱۳۳ باسکول وسایل نقلیه چرخدار جاده‌ای (باسکول‌های ثابت همکف) بر اساس استاندارد ملی مربوطه، در سال گذشته مورد آزمون قرار گرفت.

وی گفت: به صاحبان باسکول‌هایی که نتایج آزمون آنها مردود شده است، فرصت داده میشود تا در مهلت مقرر نسبت به تعمیر و تنظیم باسکول توسط تعمیرکار مجاز اقدام کرده و پس از آزمون مجدد و در صورتی که نتایج آزمون آنها مورد قبول واقع شود، مورد بهره برداری قرار بگیرند.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی افزود: برای اطمینان از صحت عملکرد وسایل سنجش، این وسایل کنترل و آزمون می‌شوند؛ و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده وسایل توزین فاقد برچسب و یا تردید در صحت عملکرد آنها، از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷، کارشناسان استاندارد را در انجام وظایف قانونی خود یاری رسانند.

دیگر خبرها

  • واحدهای تولیدی جهادگران عرصه صنعت و استاندارد هستند
  • نظارت استاندارد بر کیفیت محصولات خام کشاورزی مرکزی
  • قطع انشعاب ساختمان‌های ناایمن در پایتخت
  • صدور ۱۱۹۸ تاییدیه ایمنی آسانسور درخوزستان
  • آغاز ثبت‌نام آزمون ادواری استاندارد‌های مهارتی بخش فرهنگ و هنر
  • پلمب ۸ تجهیزات بازی غیر استاندارد در شیروان
  • آغاز فرآیند انتخاب واحد‌های تولیدی نمونه استاندارد قزوین
  •  آغاز فرآیند انتخاب واحد نمونه استاندارد
  • شرق تهران هم به آتش‌نشانی بانوان مجهز شد | بازرسی از ساختمان‌ های ناایمن ادامه دارد
  • آزمون ۱۳۳ باسکول وسائل نقلیه چرخدار جاده‌ای در خراسان جنوبی