Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مهدی حسینی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از این تعداد ۴۴۹ مورد مربوط به گوسفند و بز، ۴۹۰ بز و بزغاله، ۲ هزارو ۱۲۳ گاو و گوساله و ۸۱۵ شتر مورد بازرسی قرار گرفته است.

وی گفت: در این بازرسی‌ها وزن لاشه‌های ضبط شده توسط کارشناسان دامپزشکی ۷۶ کیلوگرم بوده است.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در این مدت ۶ هزارو ۱۳۰ بازدید به منظور نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های دامی استان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در این مدت ۴۵ هزارو ۲۴۲ طیور در کشتارگاه‌های سیستان و بلوچستان کشتار که ۳۶۹ قطعه لاشه توسط کارشناسان دامپزشکی ضبط شده است.

حسینی ادامه داد: ۳۲۹ هزارو ۸۸۹ کیلوگرم گوشت گاو و گوساله و ۲۹۴ هزارو ۵۴۳ کیلوگرم گوشت شتر به صورت تازه و منجمد به خارج از استان حمل شده است.

وی گفت: همچنین در این مدت یک میلیون و ۳۶۲ هزارو ۸۸۶ کیلوگرم صادرات آبزیان صورت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: هماینک از ۱۵ کشتارگاه این استان ۶ کشتارگاه فعال است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان سازمان دامپزشکی کشور بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سازمان دامپزشکی کشور بهداشت و سلامت سیستان و بلوچستان سازمان دامپزشکی کشور بهداشت و سلامت سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۲۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در مدت زمان اجرای طرح، بازرسان بهداشتی بیش از ۲۳ هزار مورد بازرسی را از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه‌های مسافربری انجام دادند که در این ماموریت‌ها ۵۲ بازرس در قالب ۳۲ گروه بحث نظارت بر وضعیت مراکز و اماکن را عهده دار بوده اند.

 کرابی در ادامه تعداد کلر سنجی‌های انجام شده از آب آشامیدنی را حدود ۸ هزار مورد اعلام کرد و افزود: با تجهیز بازرسان به وسایل پرتابل بررسی بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی، حدود ۲۴ هزار مورد سنجش و نمونه برداری از ۵۴۰ مورد آب و مواد غذایی مشکوک نیز انجام شده است.

مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه همچنین اظهار داشت: در مدت زمان اجرای طرح سلامت نوروزی حدود ۱۶۰۰ مورد اقدام قانونی بر علیه متخلفان بهداشتی صورت گرفته که ۱۳۸ مرکز نیز منجر به پلمب شده است.

وی گفت: در طرح سلامت نوروزی بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علاوه بر انجام ۵۱۵ مورد بازدید مشترک با سازمان‌ها و ادارات مرتبط به ۳۶۷ مورد شکایات کتبی حضوری و همچنین از طریق سامانه ۱۹۰ نیز رسیدگی نموده‌اند.

دیگر خبرها

  • توقیف خودروی حامل ماهی تازه بدون گواهی بهداشتی حمل دامپزشکی در تربت حیدریه
  • بازدید استاندار از روستاهای درگیر سیلاب و نظارت بر بازگشایی محورهای مواصلاتی
  • روزانه حدود ۷۵۰ تا ۸۰۰ تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود
  • نجات ۴ نفر گرفتار در سیلاب بلوچستان توسط امدادگران + فیلم
  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران