Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی زمان‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: تهیه ۲ سند شامل "سند کاهش خطر" و "سند آمادگی و پاسخ به بحران" در چهارمحال و بختیاری از ۲ ماه قبل  آغاز شده است و تا یک ماه دیگر تدوین می‌شود.
وی افزود: در مرحله نخست تهیه این اسناد ۲۵ مخاطره شناسایی شده که مهم‌ترین آن‌ها شامل سیل، زلزله، خشک‌سالی، فُرونشست زمین، فُروریزش، حرکات دامنه‌ای، برف، کولاک، بهمن، یخبندان، تگرگ، سرمازدگی، موج سرما، انواع آتش‌سوزی‌ها، آفت‌های نباتی، حادثه‌های آبی، گرد و غبار، توفان، فرسایش خاک و وزش تُندباد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زمان‌پور تصریح کرد: برای هر کدام از این ۲۵ مخاطره، مباحث آسیب‌شناسی لازم صورت گرفته و دسته‌بندی دستگاهی و شهرستانی تعریف شده است.
وی یادآور شد: با استناد به روش‌ها، معیارها و ضابطه‌های علمی و کارشناسی در تهیه این اسناد می‌توان اقدام لازم برای پیشگیری در هنگام وقوع هر کدام از این مخاطره‌ها را پیش‌بینی و عملیاتی کرد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری جزو استان‌های حادثه‌خیز در کشور به‌شمار می‌رود.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۹ هزار نفر است.

بارش‌های اسفندماه سال گذشته ۵۸۰ میلیارد ریال و سرمازدگی فروردین‌ماه سال‌جاری حدود ۸۰۰ میلیارد ریال خسارت سرمازدگی به چهارمحال و بختیاری وارد کرد.

برچسب‌ها حوادث طبیعی چهارمحال وبختیاری سیل زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوادث طبیعی چهارمحال وبختیاری سیل زلزله حوادث طبیعی چهارمحال وبختیاری سیل زلزله چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۲۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان چهارمحال و بختیاری صاف تا قسمتی ابری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: با کاهش دمای صبحگاهی احتمال خسارت به محصولات باغی و زراعی پیش بینی می‌شود.
مبینی افزود: برای روز‌های پنج شنبه و جمعه آسمان استان قسمتی ابری تا نیمه ابری در پاره‌ای مناطق رگبار بهاری و رعد وبرق گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • بلداجی سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • پارکینگ پارک ارم برچیده شد
  • رفع خطر یکی از نقاط سیلابی شهر تهران
  • ترافیک سبک در محور‌های چهارمحال و بختیاری
  • جشن میلاد کریم اهل بیت امام حسن (ع) در چهارمحال و بختیاری
  • دمای زیر صفر درجه در چهارمحال و بختیاری و سرمازدگی باغات و محصولات کشاورزی
  • کوهرنگ سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • سرمازدگی در کمین محصولات کشاورزی و باغی چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری صاف تا قسمتی ابری
  • هشدار در خصوص سرمازدگی باغات چهارمحال و بختیاری