Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ بازار طلا که دو ماهه ابتدایی امسال را در آرامش نسبی سپری کرده بود در خرداد ماه به خصوص روزهای پایانی این ماه، متاثر از صعود نرخ ارز با جهش چشمگیر قیمت‌ها همراه شد به طوریکه در این مدت بهای طلا حدود ۲۰۰هزار تومان و سکه دو میلیون تومان افزایش یافت.

طلا که ابتدای سال را با قیمت ۶۰۵هزار تومان آغاز کرده بود در اواسط فروردین ماه تا ۶۴۰هزار تومان هم رسید اما در پایان ماه به گرمی ۵۸۰هزار تومان سقوط کرد؛ البته این روند کاهشی دوام چندانی نداشت چراکه از هفته اول اردیبهشت ماه قیمت طلا مجددا افزایش یافت و تا پایان اردیبهشت ماه به کانال ۷۰۰هزار تومان ورود کرد؛ همچنین قیمت سکه هم در این مدت از شش میلیون و ۱۳۰هزار تومان ابتدای سال به هفت میلیون و ۶۵۰هزار تومان تا پایان ماه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه بخوانید؛ پیش بینی قیمت طلا تا پایان تیر ماه

طلا خرداد ماه امسال را با قیمت ۷۴۰هزار تومان و سکه هفت میلیون و ۵۵۰هزار تومان آغاز کرد اما در هفته اول ماه قیمت‌ها نزولی شد؛ به این ترتیب طلا مجددا به کانال ۶۹۰هزار تومان بازگشت و قیمت سکه به هفت میلیون و ۴۰۰هزار تومان کاهش یافت.

این بار هم روند کاهشی قیمت‌ها در بازار طلا به لطف جهش نرخ ارز چندان ادامه دار نبود؛ از هفته دوم خرداد ماه قیمت طلا و سکه اگرچه با سرعت کم اما وارد فاز افزایشی شد به طوریکه در دو هفته پایانی خرداد ماه بهای طلا با ۸۰هزار تومان رشد از ۷۲۰هزار تومان به گرمی ۸۰۰هزار تومان و سکه با ۶۰۰هزار تومان افزایش قیمت، از حدود هفت میلیون و ۴۰۰هزار تومان به هشت میلیون تومان صعود کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت طلا از ابتدای سال تا پایان خرداد ماه با ۳۲درصد افزایش از گرمی ۶۰۵ به ۸۰۰هزار تومان و سکه با ۳۰درصد افزایش از حدود شش میلیون به هشت میلیون تومان رسید.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طلا سکه طلا قیمت سکه سکه طلا قیمت طلا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت هفت میلیون تومان و سکه خرداد ماه تا پایان قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۲۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا و سکه در میانه روز رنگ عوض کرد؛ قیمت جدید طلا و سکه امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین گزارش‌ها از بازار طلا و سکه، از افزایش ۵۰ هزار تومانی قیمت طلا و ۲۸۶ هزار تومانی قیمت سکه حکایت دارد.

بر همین اساس، هر گرم طلای ۱۸عیار رشد ۵۰ هزار تومانی را تجربه کرد و به قیمت ۳ میلیون و ۷۱۲ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی نیز با افزایش ۲۸۶ هزار تومانی، ۴۳ میلیون و ۳۹۴ هزار تومان فروخته شد.

بنا به این گزارش، هر مثقال طلا در بازار ۲۱۰ هزار تومان گران شده و به قیمت ۱۶ میلیون و ۷۸ هزار تومان رسید.

آن‌طور که روند بازار نشان می‌دهد، سکه بهار آزادی ۴۱۵ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۰۰ هزار تومان و سکه گرمی هم ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت. به این ترتیب، سکه بهار آزادی به قیمت ۴۰ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۷ میلیون و ۲۰۰ رسید.

در این میان، حباب سکه امامی هم با افزایش ۳۷۹ هزار تومانی، به ۶ میلیون و ۷۷۲ هزار تومان افزایش یافت.

اما افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در حالی بود که در آغازین ساعات معاملات دیروز، قیمت‌ها در روندی نزولی قرار گرفته بود؛ به طوری که در لحظاتی، سکه امامی حتی به زیر کانال ۴۳ میلیون تومان هم رفت.

عملکرد یک هفته‌ای بازار سکه امامی، از ریزش ۲.۴ درصدی قیمت سکه امامی حکایت دارد. به این ترتیب، هر قطعه سکه امامی یک میلیون و ۱۱۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. هر گرم طلای ۱۸عیار هم در طول یک هفته گذشته ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش قیمت را تجربه کرد.

محمد کشتی آرای، فعال بازار طلا درباره وضعیت بازار سکه و طلا می‌گوید: در دو روز اخیر قیمت جهانی طلا تغییری نکرده؛ این در حالی است که تا روز جمعه قیمت اونس به دلیل تنش‌های خاورمیانه با صعود همراه بود. برخلاف این روند، قیمت ارز در بازار کاهش یافتو همین عامل باعث شد از روز شنبه قیمت طلا و سکه به نسبت پایان هفته گذشته سیر نزولی داشته باشد.

وی می‌افزاید: در مجموع روند دو روز اول هفته قیمت‌ها کاهشی بود و با توجه به ثباتی که در بازار ایجاد شده، دادوستد‌ها نیز روال عادی دارد، تقاضای کاذبی در بازار وجود ندارد و حباب سکه تغییرات مختصری داشته است.

کشتی آرای در گفت وگویی در پیش بینی از آینده بازار طلا عنوان می‌کند: در یک هفته اخیر با توجه به آرامش موجود در بازار یک ثباتی ایجاده شده است، اما این روز‌ها نمی‌توان بازار را پیش‌بینی کرد.

منبع: خبرآنلاین

tags # قیمت طلا سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • فیلم/ بهادری جهرمی: افزایش قیمت بدون مبنا گران فروشی است
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا
  • پژو پارس، ۱۵۰میلیون تومان گران شد/ وزیر صمت واکنش نشان داد
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبات دلار کوتاه‌مدت است؟
  • طلا و سکه در میانه روز رنگ عوض کرد؛ قیمت جدید طلا و سکه امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳