Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان ‌نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس گفت: ‌از ستاد مبارزه با کرونا در استان ‌می خواهیم ‌محدودیت‌های جدید در مناطق وضعیت قرمز استان لرستان و تعطیلی اماکن باستانی، ورزشی و محدودیت در ادارات با تعطیلی ‌یا کار با حداقل نیروها ‌را اعمال کنند.

‌یحیی ابراهیمی امروز 5 شنبه 12 تیرماه در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به شیوع دوباره و گسترش ویروس کرونا در بسیاری از نقاط استان تنها راه مهار ویروس کرونا در کشور و لرستان قرنطیه خانگی و رعایت پروتکل های بهداشتی و تاکید بر استفاه از ماسک و دستکش در مراکز عمومی و ادارات و گند زدایی مجدد معابر و مراکز عمومی توسط نیرو های جهادی مردمی‌، سپاه  و ارتش خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: از مردم عزیز استان لرستان تقاضا داریم، از حضور در مراسم عروسی‌، تدفین، ختم یا هر برنامه‌ای که باعث تجمع افراد می‌شود، جدا خودداری کنند.
وی افزود: برای مهار این ویروس منحوس برای مردم  پیشگیری مهمتر از درمان خواهد بود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با توجه به وضعیت قرمز و نامطلوب  این روزهای لرستان در بحث افزایش بیماری کرونا ‌از ستاد مبارزه با کرونا در استان و مسئولان ارشد می خواهم ‌محدودیت های جدید در مناطق وضعیت قرمز استان و تعطیلی اماکن باستانی‌، مذهبی، ورزشی و محدودیت در ادارات با تعطیلی و یا کار با حداقل نیروها ‌را اعمال کنند.
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس تصریح کرد: با توجه به زیرساخت های بسیار ضعیف استان در حوزه بهداشت و درمان می طلبد دولت با تخصیص اعتبار ویژه کرونایی به لرستان اندکی از عقب‌ماندگی‌های تاریخی در این حوزه را در این وادی و شرایط سخت جبران کرده تا مردم نجیب لرستان که همواره در شرایط سخت پشتبیان انقلاب اسلامی و ولایت بوده در مبارزه با این ویروس منحوس مثل تمام آزمون های گذشته سربلند باشند.   
ابراهیمی افزود: اپیدمی ویروس آنفلوانزا زمانی که رخ داد بیشترین مرگ و میر در پیک دوم این بیماری با مرگ بیش از 50میلیون نفر در سراسر جهان حادث شد، لذا نباید ویروس کرونا را دست کم  و رها شده بدانیم و پیک دوم این بیماری بسیار خطرناک تر بوده و عدم رعایت موارد بهداشتی می‌تواند برای ما صدمات جبران ناپذیری را در بر داشته باشد.
وی افزود: دوستان ستاد مبارزه با کرونا در استان باید شیوع کرونا را خود جدی گرفته، با توجه به اینکه هنوز در مرحله اول و گردش ویروس در بین مردم هستیم؛ ممکن است کسانی که مبتلا نشده درگیر این ویروس ‌شوند.

وی ادامه داد: در پیک اول، این بیماری در اسفند و فروردین ماه در شهرستان الشتر بسیار شایع بود و با توجه به رعایت مردم و تلاش کادر درمانی در بیمارستان این شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی لرستان مهار شد و در حال حاضر هم این ویروس در شهرستان های نور آباد،خرم آباد، بروجرد و... بسیار خطرناک تر از گذشته در بین مردم در حال انتقال و گسترش است‌.  
وی گفت: شهرستان الشتر در لرستان به عنوان کانون اصلی کرونا ویروس بود و ضرورت داشت بیماران را در همین شهرستان درمان کنیم که البته برای این کار به کیت آزمایشگاهی و سی‌تی‌اسکن نیاز داشتیم.
ابراهیمی با بیان اینکه در کشور به ازای هر ۱۰ هزار نفر ۱.۳۵ نفر به کرونا ویروس مبتلا شدند و این رقم در الشتر به ازای هز ۱۰ هزار نفر ۱۵ نفر بوده است، بیان کرد: با توجه به کمبود امکانات در این شهرستان به همراه دکتر پزشکی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان به وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رفتیم و با رایزنی‌ها توانستیم مجوز نصب تخت‌های ICU و CT اسکن، برای شهرستان الشتر و MRI، تخت‌های ICU و CT اسکن برای نورآباد را بگیریم و خوشبختانه تجهیزات به شهرستان‌ها رسیده و بناست که نصب شوند و مردم از خدمات آن استفاده کنند.
این نماینده مجلس افزود: متاسفانه 90درصد بیماران مبتلا به کرونا بدون علامت در حال انتقال این ویروس بوده و 10درصد دارای علامت بوده و نوع این ویروس متوسط و شدید بوده که متاسفانه درمان واقعی ندارد واین درمان های در بیمارستان ها درمان های احتمالی بوده و پیشگیری مهمتر از درمان خواهد بود. لذا در این شرایط به جز اینکه بحث سلامت خود فرد مطرح است، سلامت و مسئولیت اجتماعی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.  
وی با اشاره به وضعیت نزدیک به قرمز لرستان به کرونا از مسئولان استانی و دولت درخواست کرد دارو و تجهیزات پزشکی به میزان کافی دپو و ذخیره کنند تا در پیک دوم این ویروس مهلک استان برای مقابله با آن در شرایط بحرانی و حاد قرار نگیرد.
وی با تقدیر از عملکرد مدافعان سلامت، پزشکان و پرستاران به انتقاد از عدم هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی پرداخت و گفت: ما به عنوان نماینده مردم یک مسئولیت‌هایی داریم. بنابراین دغدغه‌های شهروندان را مطرح می‌کنیم.  
ابراهیمی با تاکید بر ضرورت رعایت بهداشت فردی از سوی مردم استان، یادآوری کرد: اگر شهروندان بتوانند بهداشت فردی و کاهش ارتباطات روزمره با بیماران کرونایی را تداوم داده و از حضور در مراکز پرتردد و پرتجمع خودداری کنند، به راحتی می‌توان از فاز خطر مرگ و میر این ویروس عبور کرد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ‌خاطرنشان کرد: برای مبارزه با کرونا و حفاظت از شهروندان در کلیه نقاط استان ‌نیازمند تدبیر و تصمیمات ویژه هستیم، امیدواریم مسئولان با ایجاد هماهنگی‌های لازم مانع از آسیب دیدن شهروندان باشند.
‌ابراهیمی تصریح کرد: اگرچه امکان انتقال این ویروس بالاست اما کرونا به راحتی و با رعایت نکات بهداشت فردی، شستشوی مداوم دست ها و خودداری از حضور در اجتماعات و ترددهای غیر ضروری کنترل می شود.
وی گفت: از شهروندان و عموم مردم استان لرستان ‌تقاضای مشارکت فعال داریم تا با رعایت این نکات ساده، سلامت خود و خانواده هایشان را تامین و حفظ کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس استانی اجتماعی مبارزه با کرونا بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۲۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست

با توجه به اهمیت پیشگیری از بیماری‌های متعدد، تزریق واکسن گارداسیل یکی از موضوعاتی است که در بازه زمانی اخیر مورد توجه قرار گرفته است و بنا بر اعلام مسئولان حوزه سلامت، تزریق همگانی این واکسن در حال حاضر ضرورتی ندارد، اما افراد به خواست خود می‌توانند نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، واکسن چهارگانه با نام تجاری گارداسیل به بازار عرضه شده است که علیه ژنوتیپ‌های شش، ۱۱، ۱۶ و ۱۸ عمل می‌کند؛ این واکسن قدرت پیشگیری ۷۰ درصدی برای سرطان دهانه رحم در زنانی که پیش از این به این ویروس آلوده نشده‌اند و همچنین قدرت پیشگیری تا ۹۰ درصد برای زگیل تناسلی را دارد.

همه این واکسن‌ها به روش بازآرایی ژنتیکی تهیه شده و شامل پارتیکل‌های شبه ویروس بدون DNA (در نتیجه غیرعفونی) هستند؛ این واکسن به حجم ۰.۵ میلی لیتر و به روش داخل عضلانی تزریق می‌شود و فواصل تزریق، صفر، دو و شش ماهگی است.

بهتر است واکسیناسیون برای دختران و پسران در سن ۱۲-۱۱ سالگی انجام شود، در غیر این صورت پسران تا ۲۱ سالگی و دختران تا ۲۶ سالگی باید واکسینه شوند؛ مدت زمان مصونیت ناشی از واکسن نامشخص است، اما در مطالعات مختلف پنج سال ذکر شده است.

مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل

حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت‌، درباره تبلیغات گسترده در فضای مجازی درباره فروش و تزریق واکسن «گارداسیل»، در زمینه وضعیت شیوع بیماری HPV در کشور و اهمیت واکسیناسیون علیه آن اظهار کرد: عملکرد ما باید بر اساس اسناد و مدارک باشد؛ به عنوان مثال یک کشور در اروپا ادعا می‌کند که سالانه در جمعیت کشورش افرادی دچار سرطان مشخصی هستند، بنابراین برای این کشور، واکسیناسیون برای پیشگیری از این نوع سرطان، صرفه اقتصادی دارد، بنابراین در فعالیت‌ها باید تحلیل هزینه داشته باشیم، به این ترتیب برای واکسیناسیون با واکسن گارداسیل نیز باید اسناد و مدارک داشته باشیم.

وی افزود: اگر واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس را وارد برنامه واکسیناسیون کشوری می‌کنیم، مشخص است که واکسن پنوموکوک سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری می‌کند و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری در کودکان جلوگیری خواهد کرد و این بسیار رقم زیادی است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: معاونت پژوهشی و پژوهشگاه‌های وزارت بهداشت در رابطه با واکسن گارداسیل نیز از سال گذشته در حال انجام تحقیقات مورد لزوم هستند و اگر نتایج تحقیقات، لزوم ورود آن به برنامه واکسیناسیون ملی را مشخص کند، وارد برنامه واکسیناسیون کشوری خواهیم کرد.

فرشیدی با بیان اینکه در حال حاضر تولید و تزریق این واکسن از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود، گفت: در خارج از وزارت بهداشت شرکت‌هایی هستند که واکسن گارداسیل را تأمین می‌کنند و بسیاری از افراد نیز که تمایل به تزریق آن دارند، خریداری می‌کنند، اما این کار از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود.

وی درباره ضرورت استفاده از این واکسن تصریح کرد: در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد که تمامی افراد جامعه را ملزم به تزریق این واکسن کنیم و اگر ما ذره‌ای به این اطمینان برسیم که برای سلامت مردم تزریق واکسن گارداسیل نیاز است حتماً این کار انجام خواهد شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: پژوهشگاه مربوطه این وعده را داده است که در بازه زمانی شش ماهه اطلاعات لازم را ارائه دهند و اگر نتیجه پژوهش‌ها این باشد که باید تزریق این واکسن انجام شود و به نفع مردم است، انجام خواهد شد.

تبلیغات واکسن گارداسیل ممنوع است

پیش از این، روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: مشاهده شده است که برخی بلاگرها اقدام به تبلیغ داروهایی همچون واکسن گارداسیل در صفحات خود کرده‌اند که تبلیغ دارو به هر شکل در قانون کشور ممنوع اعلام شده و فروش و عرضه دارو در فضای مجازی ممنوع است.

سازمان غذا و دارو از تمام شهروندان درخواست می‌کند داروهای مورد نیاز خود را از داروخانه‌های مجاز و تحت نظارت مسئول فنی تهیه کنند؛ در همین راستا از عموم شهروندان درخواست می‌شود از خرید دارو از طریق فضای مجازی اعم از اینستاگرام، تلگرام و واتس‌آپ جدا خودداری کنند، چراکه این عرصه محل اقدامات سوداگرایانه افرادی است که با مخفی کردن هویت واقعی خود، سعی در کلاهبرداری و عرضه اقلام غیرمجاز دارند.

سازمان غذا و دارو به هیچ عنوان سلامت و اصالت هیچیک از اقلامی که در فضای مجازی فروخته می‌‎شوند را به رسمیت نخواهد شناخت؛ چراکه این اقلام خارج از زنجیره تأمین رسمی بوده و احتمال جایگزینی داروهای اصیل و داروهای تقلبی در آنها بسیار بالا است.

عموم شهروندان می‌توانند از طریق تماس با سامانه رسیدگی به شکایات سازمان غذا و دارو به آدرس B۲n.ir/t۸۰۴۲۰ شکایت خود را به ثبت برسانند.

چرا باید واکسن گارداسیل تزریق کنیم؟

فریبا شیروانی، فوق تخصص عفونی اطفال و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی نیز با اشاره به اینکه واکسن گارداسیل از ویروس پاپیلومای انسانی تشکیل شده که این ویروس‌ها احتمال عفونت را برای زنان و مردان فراهم می‌کند و خطر ابتلاء به بعضی سرطان‌ها را افزایش می‌دهد، می‌گوید: تزریق این واکسن در سنین ٩ تا ١٤ سالگی در دو نوبت و در سنین بالای ١٥ سال در سه نوبت خواهد بود.

وی افزود: تزریق این واکسن تنها مخصوص دختران نیست و برای پسران هم توصیه می‌شود، تزریق این واکسن هیچ عوارضی به همراه ندارد و در ارتقای سطح سلامت فرد و ایمنی نسبت به سرطان‌های وابسته به ویروس پاپیلوما بسیار مؤثر است.

کد خبر 747217

دیگر خبرها

  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • لزوم تقویت امکانات درمانی تیران برای رفع نیاز مردم و مسافران