Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@20:23:34 GMT

مداخله آمریکا و رژیم صهیونیستی در بحران لبنان

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۲۸۷۳

مداخله آمریکا و رژیم صهیونیستی در بحران لبنان

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه لبنانی الجمهوریه در گزارشی به نقل از منابع دیپلمات نوشت: نگرانی هایی در خصوص ورود پیدا کردن دشمن صهیونیستی در بحران کنونی لبنان وجود دارد.

این منابع خاطر نشان کردند: لبنان در حال حاضر در شرایط اقتصادی بسیار وخیمی به سر می برد و به زودی وارد مرحله سخت و بسیار پیچیده ای در تمام سطوح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع مذکور اظهار داشتند: نشانه های بین المللی به ویژه مسائل مطرح شده از سوی آمریکا تأثیر منفی بر شرایط کنونی لبنان گذاشته و بیانگر آن بوده که روند فروپاشی شدت بیشتری گرفته است اما مسأله نگران کننده، مداخله اسرائیل در این بحران به شمار می رود.

آنها افزودند: باید نسبت به اقدام اخیر صهیونیستها مبنی بر آغاز حفاری ها در کنار بلوک شماره 9 نگران بود. چرا آنها این زمان را برای چنین اقدامی انتخاب کرده اند؟ آیا آنها می خواهند لبنان را به سر میز مذاکره در خصوص ترسیم مرزهای جدید بکشانند یا به دنبال جنگ هستند؟

این منابع خاطر نشان کردند: نباید در بحران لبنان از مداخله عوامل خارجی غافل بود. آمریکایی ها طی دوره اخیر به مداخلات خود در بحران لبنان افزوده اند و به دنبال اقدام علیه حزب الله هستند. آنها می خواهند حزب الله را مسئول بحران کنونی لبنان نشان دهند.

کد خبر 4963931 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی عراق دونالد ترامپ ویروس کرونا ایران عربستان سعودی لبنان روسیه فلسطین سوریه افغانستان امارات متحده عربی الحاق کرانه باختری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۲۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی در برزخ «بقا به شرط بحران» و «ناتوانی در جنگ»

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، شورای امنیت سازمان ملل متحد که نشستی با عنوان «وضعیت خاورمیانه» و با هدف بررسی پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی برگزار کرده بود، از صدور بیاینه و قطعنامه‌ای علیه ایران پرهیز کرد. به نظر می‌رسد مهمترین نکته‌ای که اعضای شورای امنیت به ویژه دبیر کل بر آن تاکید داشتند، لزوم کاهش تنش در خاورمیانه بود. آنتونیو گوترش با بیان اینکه اکنون وقت کاهش تنش، بی‌اثر کردن درگیری و خویشتنداری حداکثری است، اظهار کرد: مردم منطقه با یک خطر واقعی روبرو هستند که نشان‌دهنده یک درگیری ویرانگر در مقیاس وسیع است.

نکته حائز اهمیت در نشست مذکور تقابل قدرت‌های بزرگ و اختلاف آنها در ارتباط با مسائل خاورمیانه بود؛ در حالی که آمریکا و انگلیس طبق معمول از مواضع رژیم صهیونیستی حمایت کردند، دو کشور روسیه و چین، ضمن تاکید بر خویشتنداری و پرهیز از تنش، حمایت قاطع آمریکا از اسرائیل را زمینه‌ساز تشدید تنش در خاورمیانه معرفی کردند. سرویس بین الملل ایسکانیوز در گفتگو با نوذر شفیعی -عضو هیئت علمی دانشگاه، کارشناس مسائل بین الملل و نماینده سابق مجلس- به بررسی این موضوع پرداخت.

وی با بیان اینکه شورای امنیت رکن اصلی سازمان ملل برای حفظ صلح و امنیت بین المللی است، اظهار کرد: مهمترین وظیفه شورای امنیت حفظ صلح و امنیت در جهان است و بنابراین باید در قبال تحولات و رویدادهایی که صلح جهانی را با خطر مواجه می‌کند، تشکیل جلسه داده و موضع گیری کند. از نظر این کارشناس مسائل بین الملل، نتایج نشسته‌ها بسته به کیفیت مسئله و همچنین دخل و تصرف قدرت‌های بزرگ متفاوت خواهد بود.

وی افزود: لذا اگر اقدامات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل را بخشی از یک فرایند کلی به ننام بحران غزه بدانیم، شورای امنیت سازمان ملل به دلیل استفاده مکرر آمریکا از حق وتو، تقریبا به یک نهاد ناکارامد تبدیل شده است و در حقیقت این نهاد بین المللی اکنون تلاش می‌کند تا جایگاه سازمانی خود را از منظر تشریفاتی حفظ کند. این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: آمریکا تمام قطعنامه‌هایی را که علیه اسرائیل در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح شد را وتو کرد و حتی نشست شورای امنیت در قبال حمله به کنسولگری ایران هیچ گونه اقدام موثری در بر نداشت.

از نظر شفیعی، نشست «وضعیت خاورمیانه» صرفا با فشار قدرت‌های بزرگ مثل فرانسه، بریتانیا و آمریکا تشکیل شد و اگر موضع‌گیری‌های قبلی شورای امنیت نبود، شاید این جلسه با فشار بیشتری علیه ایران به پایان می‌رسید و تصمیمات جدی‌تری علیه ایران اتخاذ می‌شد. وی افزود: شورای امنیت و به طور کلی سازمان ملل متحد تحت تاثیر سیاست‌های قدرت‌های بزرگ عمل می‌کنند و در واقع نهادهای مستقل محسوب نمی‌شوند.

این کارشناس مسائل بین الملل در ارتباط با اقدام احتمالی رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت: شرایط در اسرائیل به گونه‌ای است که رفتار تهاجمی را اجتناب ناپذیر می‌کند و موجودیت اسرائیل در پرتو بحران‌ها بقا پیدا می‌کند؛ بنابراین سردمداران این رژیم اساسا نیازمند بحران هستند تا بقای آن را حفظ کنند. وی افزود: اکنون در اسرائیل فردی در راس قدرت قرار دارد که جبرگرا و افراطی است و بر همین اساس سیاست خارجی او نیز تهاجمی است.

از نظر شفیعی، اقدامات افراطی نتانیاهو رژیم صهیونیستی را به شدت آسیب‌پذیر کرده و او برای ماندن در قدرت به هر اقدامی متوسل خواهد شد. وی تاکید کرد: اسرائیل با بحران زنده است، طیف حاکم بسیار رادیکال افراطیست، بقای کابینه فعلی با توجه به شرایط داخلی رژیم در خطر قرار دارد و بنابراین استراتژی «وادارندگی» را در پیش گرفته است و معنای آن این است که آنها به دنبال وادار کردن طرف‌های مختلف از جمله ایران و آمریکا و به طور کلی جهان به جنگ هستند. وی افزود: بر این اساس اکنون نمی‌توان هیچ احتمالی را رد کرد و فرض بر این است که بدترین سناریو اتفاق خواهد افتاد اما به طور کلی می‌توان گفت که احتمال حمله اسرائیل به ایران بسیار ضعیف است.

انتهای پیام/

مجید فرخی کد خبر: 1227199 برچسب‌ها اسرائیل غزه سازمان ملل متحد

دیگر خبرها

  • شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی
  • مقام سابق اطلاعاتی آمریکا: حمله ایران به اسرائیل موفق بود
  • منابع مصری: حماس نرمش نشان می‌دهد، اما اسرائیل وقت‌کشی می‌کند
  • تردید‌های یک رژیم بحران زده
  • رژیم صهیونیستی در برزخ «بقا به شرط بحران» و «ناتوانی در جنگ»
  • رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا: واشنگتن از مداخله نظامی علیه ایران بپرهیزد
  • حمله ایران تنبیهی کوچک در مقابل گستاخی‌های اخیر اسرائیل بود
  • علیرضا دبیر اسرائیل را تهدید کرد: دوران بزن در رو تمام شده
  • ببینید | هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
  • هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید