Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-23@09:13:07 GMT

مرز‌های مسافری تا اطلاع ثانوی بسته است

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۳۲۷۱

سخنگوی گمرک آخرین وضعیت مرز‌های تجاری ایران و عراق گفت:مذاکرات فعلی حول مرز‌های تجاری انجام می‌شود و مرز‌های مسافری بدلیل پاندمی کرونا در اولویت قرار ندارد.

گروه بازرگانی بازارنیوز: روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران درباره وضعیت مرزهای ایران با عراق، گفت: در بین تمام مرزهای کشور ایران با کشور عراق تنها بخش جاده‌ای مهران، دریایی خرمشهر و ۷ مرز و بازارچه در همسایگی ما که در اقلیم کردستان قرار دارد و در بخش عربی نیست، باز است که این مرزها عبارت است از مرز باشماق، پرویزخان، تمرچین و بازارچه‌های مرزی کیله سردشت، شیخ صله کرمانشاه، شوشمی کرمانشاه و سیرانبند بانه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تنها مسافرانی که شرایط خاص دارند مانند کسانی که ویزای خاص دارند، دیپلمات‌ها و خانواده آنها، افرادی که تابعیت یکی از این دو کشور را دارند اما اقامتشان در طرف مقابل است یا بیمارانی که در ایران درمان شده اند و می‌خواهند به عراق برگردند می‌توانند سفر داشته باشند اما در حالت عادی تمام مرزهای مسافری بسته است.

سخنگو گمرک ایران افزود: مرزهای شلمچه، چذابه، سومار و خسروی نیز بسته است اما از مرز خسروی تنها افراد خاص می‌توانند تردد کنند.

لطیفی در پاسخ به این سوال که ممنوعیت تردد مسافری تا چه زمانی برقرار خواهد بود، گفت: در حال حاضر مذاکرات، مذاکرات تجاری است چون محدودیت‌ها به تجارت دو کشور آسیب زده است و بحث مسافری خیلی اولویت نبوده است که این طبیعی است چون شرایط خاص ناشی از پاندمی کرونا ادامه دارد و به اتمام نرسیده است. ما هیچ مرز تجاری ای را نبسته ایم اما در بحث مسافری وقتی پذیرشی از طرف مقابل وجود ندارد، طبیعی است که ما هم پذیرشی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: زمان بازگشایی مرز بستگی به وضعیت کرونا دارد، چون کالا را می‌توان ضد عفونی کرد اما در جایی که ازدحام انسانی وجود باشد، رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشکل است. امیدواریم شیوع کرونا فروکش کند و این مشکل از بین برود. سلامتی برای همه ما مهم است در همه دنیا این محدودیت ها برای مسافران بیشتر از کالاست امیدواریم با فروکش کردن این ویروس رفت و آمد ها به وضعیت سابق بازگردد.

برچسب ها: تجارت ، صادرات ، واردات ، ایران ، عراق لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000ItB

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: تجارت صادرات واردات ایران عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۳۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر تاج در مورد مراسم برترین‌های لیگ

به گزارش "ورزش سه"، در سالهای گذشته مراسم برترین‌های لیگ برگزار می‌شود و در آن به بهترین بازیکن فصل، برترین دروازه‌بان، آقای گل، مرد اخلاق و... جوایزی اهدا می‌شد که این مراسم در سالهای بعد از کرونا تعطیل شد.

حالا مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در کنفرانس خبری که با حضور اصحاب رسانه داشت از برگزاری مجدد این مراسم با فرمت جدید خبر داد.

مهدی تاج گفت: مراسم برترین‌ها بعد از کرونا تعطیل شد درحالی که این وظیفه سازمان لیگ است که برترین‌ها را انتخاب کند. انشاالله امسال این کار انجام شود و جشن برترین‌ها قرار است مدل AFC برگزار شود. دیگر سی، چهل نفر انتخاب نمی شوند بلکه مثل ای‌اف‌سی یک تعداد خیلی مختصر و مفید انتخاب می‌شود.

دیگر خبرها

  • جاده هراز تا اطلاع ثانوی بسته است
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • مسدود شدن یک جاده مهم به دلیل باران شدید و ریزش سنگ | تا اطلاع ثانوی هر دو مسیر رفت و برگشت بسته است
  • ◄ استخدام فوری 10 هزار راننده با فراخوان سازمان راهداری و نکات مهمی درباره آن
  • اقتصاد ایران تا اطلاع ثانوی، نفتی، رانتی و دستوری است
  • ◄ فراخوان سراسری برای جذب حداقل 10 هزار راننده بین شهری مسافری
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران
  • درباره حمله به ایران اطلاع داده شده بود؟
  • خبر تاج در مورد مراسم برترین‌های لیگ
  • فیلم واکنش امیرعبداللهیان به حمله اصفهان: این ارزش اطلاع قبلی نداشت