Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:40:35 GMT

آماده سازی مدارس البرز برای سال تحصیلی جدید

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۳۴۱۳

آماده سازی مدارس البرز برای سال تحصیلی جدید

سالار قاسمی روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا با بیان اینکه دراوایل شهریورماه مانور بازگشایی مدارس در البرز به اجرا درمی آید، اظهارداشت: حدود سه هزار مدرسه در استان داریم که تا آخر مرداد و یا هفته اول شهریورماه آماده استقبال ازبیش از نیم میلیون دانش آموزدرسال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ می شوند.

وی خاطرنشان کرد:  تا زمان بازگشایی مدارس همه مدیران مدارس در مدرسه حضور خواهند یافت و تحت عنوان پروژه مهر، مدارس را از لحاظ تعمیر، تجهیز، و سازماندهی نیروی انسانی آماده سازی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: به کمک مسئولان استانی به ویژه استاندار و رییس شورای آموزش و پرورش البرزوستاد مقابله با ویروس کرونا تلاش می کنیم تا دغدغه مردم را برای حضور دانش آموزان در کلاس های درس برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه شروع سال جدید دوهفته زودتر نسبت به سال های قبل برگزار می شود، اضافه کرد: تلاش می کنیم تا هم عقب ماندگی های سال گذشته را در سال جدید تحصیلی جبران کنیم وهم برنامه ریزی های لازم را با توجه به وجود بیماری کرونا داشته باشیم.

قاسمی تصریح کرد: استمرار وارتقای آموزش های مجازی یکی از شعارهای آموزش و پرورش البرزبرای سال تحصیلی آینده است.

وی یادآورشد: امروزه آموزش به سه صورت حضوری مجازی یا تلفیقی است که لازم است درفرآیند تعلیم و تربیت به سمت این سه روش برویم لذا تلاش خواهیم کرد سواد رسانه ای دانش آموزان و فرهنگیان را دراین زمینه بالاتر ببریم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که کشور وآموزش و پرورش درچند ماه گذشته با آن مواجه بود انتشار ویروس کرونا و تعطیلی مدارس بود، افزود: از دوم اسفندماه مدارس تعطیل شدند ولی با تلاش وزارت آموزش و پرورش این تعطیلی منجر به تعطیلی سیستم آموزشی کشورنشد.

وی گفت: آموزش دانش آموزان عزیز با همت وتلاش فرهنگیان ازجمله معلمان سختکوش درشبکه های مجازی و شبکه شاد تداوم وانجام گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزخاطرنشان کرد: معلمان این استان برای دانش آموزان در فضای مجازی ۶ هزار محتوای آموزشی کیفی تولید کردند که قابل تحصین است.

وی عنوان کرد: آموزش های مجازی با یک برنامه دایمی و مستمردرآموزش وپرورش استان و کشورادامه پیدا می کند اما آنچه که برای سال تحصیلی پیش بینی شده این است که با توجه به غیرقابل پیشبینی بودن ویروس کرونا باید آمادگی لازم برای برگزاری کلاس های درس داشته باشیم به همین دلیل درحال تهیه و تدوین محتواهای آموزشی و تربیتی برای دانش آموزان هستیم.

قاسمی ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی را یکی دیگر از شعارهای سال تحصیلی جدید درالبرزبرشمرد واضافه کرد: آموزش و پرورش استان با دو چالش مهم که همان کمبود سرانه فضای آموزشی و نیروی انسانی مواجه است.

وی با بیان اینکه البرزاز نظرسرانه فضاهای آموزشی درردیف آخرکشورقراردارد،یادآورشد: با توجه به مهاجرپذیری استان رشد دانش آموزی بین ۱۳ تا ۱۵ هزارنفردرسال است .

مدیرکل آموزش و پرورش البرزسرانه آموزی کشوررا  ۵/۱۷ سانتی مترذکر کرد که این سرانه در استان، ۳/۸۰ سانتی متراست که امیدوارم با اقدامات مجمع خیرین مدرسه سازو اعتبارات دولتی شاهد رشد سرانه فضای آموزشی دراستان شویم.

برچسب‌ها مدارس البرز دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس البرز دانش آموزان مدارس البرز دانش آموزان آموزش و پرورش دانش آموزان سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۳۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟

به گزارش خبرآنلاین، دولت و مجلس در طرحی به دنبال تغییر زمان بازگشایی مدارس هستند و بر این اساس ممکن است زمان آغاز سال تحصیلی از ۱۰ شهریور باشد.

تسنیم در خبری نوشت: تغییر تقویم آموزشی مدارس در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد. این طرح با پیشنهاد ۲۶ نماینده تدوین شده و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مصوب شده است و هم اکنون در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

طبق گفته‌های مهدی یزدان‌پناه؛ معاون حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی قرار است با توجه به شرایط اقلیمی و البته مجوز مجلس، تقویم آموزشی مدارس در اختیار دولت قرار بگیرد بر این اساس برای استان‌های سردسیر همچون آذربایجان غربی و شرقی، کردستان و زنجان آغاز سال تحصیلی از ۱۰ شهریور و برای مناطق گرمسیر کشور از ۱۰ مهر باشد.

به اذعان کارشناسان یکی از نگرانی‌ها این است که طبق این طرح، تقویم آموزشی در تمام مناطق کشور دستخوش تغییر شود و در استان‌هایی همچون تهران، البرز، مازندران و ... سال تحصیلی از ۱۰ شهریور آغاز شود، این موضوع دهه ۷۰ هم تجربه شد که با موفقیت همراه نبود و در نهایت با ورود مجلس، آغاز سال تحصیلی از اول مهر به عنوان قانون مصوب شد.

بر اساس این گزارش، موسی‌الرضا کفاش؛ معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره این طرح گفته است: طرحی که نمایندگان مجلس ارائه کردند و در شورای‌عالی آموزش و پرورش بررسی و تأیید شد، چندین بند دارد که در یک بند به زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اشاره می‌کند همچنین اختیاراتی به شورای‌عالی آموزش و پرورش استان‌ها، مناطق آموزش و پرورش و مدارس برای تصمیم‌گیری درباره شناور شدن آغاز و پایان سال تحصیلی، برنامه هفتگی و تعطیلات فصلی ارائه می‌کند.

امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا در ۱۴۰۳ زمان آغاز سال تحصیلی از شهریورماه است؟» افزود: این طرح فعلاً در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شده است و باید در صحن علنی مجلس نیز تصویب شود بنابراین فعلاً نمی‌توانیم بگویم که زمان بازگشایی مدارس تغییر کرده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898573

دیگر خبرها

  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور