Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص حق مناطق جنگی برای بازنشستگان گفت: حق مناطق جنگی برای بازنشستگان نیازمند قانون و تغییر قانون برنامه ششم دارد.

او ادامه داد: برای برخورداری بازنشستگان از مزایای مناطق جنگی باید در مجلس کاری صورت بگیرد والا کاری از دست دولت ساخته نیست هر چند ما می‌توانیم پیشنهاد دهیم که دولت این را لایحه بدهد، ولی واقعیت این است که این موضوع باید در مجلس صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمانشاه بیان کرد: موضوع برخورداری بازنشستگان از مزایای مناطق جنگی فعلا به صورت لاینحل باقى‌مانده است در این راستا دو پیشنهاد ارائه می‌شود یا اینکه دولت پیشنهاد دهد و یا نمایندگان در صحن مجلس شورای اسلامی طرحی بدهند که این قانون اصلاح شود، فعلا در حال حاضر این موضوع باید در مجلس حل شود.
انتهای  پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس شورای اسلامی حق مناطق جنگی بازنشستگان استانداری کرمانشاه مناطق جنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۳۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری؛ پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق کارگران اعلام شد/ وزیر کار در جلسه امروز شورای عالی کار چه گفت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مباحث مطرح شده در جلسه امروز تقریباً‌ادامه مباحث شب گذشته است. اختلاف اصلی کارگران با دولت و کارفرما در جلسات امسال شورای عالی کار بحث هزینه های سبد معیشت است که با ارائه سبد غذایی انیستیتو تغذیه کارگران اعتقاد دارند که ارزان سازی سبد معیشت در دستور کار بوده است.

طبق ماده ۴۱ قانون کار شورای عالی کار همه ساله موظف است میزان حداقل حقوق کارگران را مطابق با تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی و هزینه سبد معیشت تعیین کند. هنوز شرکای اجتماعی بر دستمزد به نتیجه قطعی نرسیده اند.

یکی از دغدغه های کارگران در سال جاری تعیین مزد مطابق با عدد و رقم سبد معیشت است. وزیر کار ساعاتی پیش در این خصوص گفت: درصدی از سبد معیشت را برای دستمزد سال آینده در نظر می گیریم و در سالهای آینده تصمیم بهتری برای دستمزد خواهیم گرفت.

تسنیم در گزارشی نوشت: وزیر کار هنگام ورود خود به جلسه صحبت های شب گذشته را مجدد تکرار کرد. توجه به آمارهای مراجع رسمی کشور و مورد بعدی در مورد افزایش حقوق کارگران بود که عنوان کردند هر آنچه برای کارمندان در نظر گرفته شده برای کارگران بخاطر سختی کار با درصدی بالاتر مشخص شود.

وزیر کار در ادامه گفتند یک جلسه در روز دوشنبه هم برگزار می شود. با توجه به این صحبت ها و نزدیک نشدن نظارت گروه ها پیش بینی می شود حقوق کارگران فردا دوشنبه مشخص شود.

سیدصولت مرتضوی در جلسه روز گذشته تعیین مزد ۱۴۰۳ پیشنهاد کرد؛ برای نخستین‌بار در کنار افزایش دستمزد سالیانه، کارگران نیز مانند کارمندان از حق تاهل و عائله‌مندی بهره‌مند شوند که این پیشنهاد به درخواست نمایندگان گارگران فعلاً مسکوت گذاشته شد.

وزیر کار گفت: عقب ماندگی تاریخی با یک سال قابل جبران نیست باید چند سال بگذرد. یک برنامه دو تا سه ساله داریم. قول می دهیم پرداختی ها از نرخ تورم بالاتر برود.

آیت اسدی، نمایندهه کارگران در شورای عالی کار می گوید:کارگر امنیت شغلی ندارد، در حالی که کارمند رسمی است. کارمندان در دوره‌ٔ کرونا با ۵۰درصد نیرو کار می‌کردند و حقوق کامل می‌گرفتند، اما در کارگر چنین چیزی نیست.

وی بیان کرد: کارمندان ماهانه ۱۰۰تا ۱۵۰ساعت اضافه کار نکرده می‌گیرند اما کارگر یک ساعت اضافه کار تشویقی هم ندارد. کارمند انواع سبد معیشت و بن می‌گیرد اما کارگر چنین چیزی ندارد و فقط حقوق دارد.

اسدی گفت: تصویب کارگروه مسکن کارگری هم مثل مزد منطقه‌ای برای انحراف افکار است؛ زیرا ۶ماه قبل آن را تصویب کردیم و وزیر کار قول داد همهٔ امکانات وزارتخانه برای مسکن کارگر در اختیار قرار گیرد، اما کاری از پیش نرفت و دوباره می‌خواهند مصوبهٔ قبلی را تصویب کنند.

علیرضا میرغفاری ، نماینده کارگری در جلسات شورای عالی کار بیان کرد: دوستان کارفرمایی حداقل سبد معیشتی ۱۵.۲۰۰میلیون تومانی را مطرح کردند که از سمت دولت و نماینده کارفرما به ۱۶.۱۰۰ میلیون تومان رسید. دهک مبنا را ۴ قرار داده اند که ما مخالف هستیم و معتقدیم باید دهک ۵-۶ مبنا باشد. عدد استخراجی ما ۲۱.۶۶۸ میلیون تومان بود. بانک مرکزی تورم انتظاری سال آینده را ۳۰ درصد اعلام کرده است. تورم انتظاری که ما در نظر گرفتیم ۲۵ درصد است. با توجه به تورم ۲۵ درصدی ما به عدد ۲۷ میلیون و ۸۰ هزار تومان رسیدیم.

جلسه روز گذشته شورای‌عالی‌کار، در حالی بدون نتیجه به اتمام رسید که دولت و گروه کارفرمایی با ارزان سازی سبد معیشت، در صدد متنوع سازی آن بودند و در نظر داشتند به ۲۰ درصد افزایش حقوق کارمندان، ۲ درصد اضافه کنند و این میزان افزایش دستمزد کارگران برای سال آینده باشد! اما نمایندگان کارگران با تأکید بر اینکه باید نسبت به حفظ قدرت خرید کارگران اقدام کنیم و تلاشمان این باشد که کارگران از پس هزینه های زندگی بربیایند مصوبه را امضا نکردند. از همین رو ادامه جلسه و چانه زنی در خصوص دستمزد کارگران به جلسه امروز موکول شده‌است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885357

دیگر خبرها

  • موسوی: حقوق همه بازنشستگان تا قبل از نوروز باید پرداخت شود
  • خبر مهم وزیر درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • مزد پیشنهادی جامعه کارگری چند میلیون تومان است؟ | انتظار می‌رود دولت با ۷۵ درصد این پیشنهاد موافقت کند
  • ادامه مذاکرات مزدی به فردا موکل شد
  • فوری؛ پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق کارگران اعلام شد/ وزیر کار در جلسه امروز شورای عالی کار چه گفت؟
  • حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ باید ۴۰ درصد افزایش یابد /پیشنهاد یارانه ای یک نماینده مجلس به دولت
  • پیشنهاد وزیر کار برای حداقل مزد کارگران
  • پیشنهاد وزیر کار در جلسه شورای عالی کار؛ پوشش ۷۵ درصدی سبد معیشت با حداقل مزد کارگر
  • موسوی: هزینه های بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی باید قبل از عید پرداخت شود
  • کاخ سفید در جستجوی واکنش به سرپیچی نتانیاهو از برنامه جنگی بایدن