Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@19:23:26 GMT

75 درصد ظرفیت سدهای کشور پٍُر است

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۳۵۹۹

75 درصد ظرفیت سدهای کشور پٍُر است

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: حدود 75 درصدظرفیت سدهای کشور پُر از آب است.

محمد حاج رسولیها، امروز(12 تیر) در حاشیه افتتاح سد شرفشاه سومار در استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: امسال در قالب پویش "الف.ب. ایران" قرار است 10 سد مخزنی در کشور به بهره برداری برسد که سد شرفشاه چهارمین سدی است که امسال وارد مدار بهره برداری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه هم اکنون 186 سد ملی با حجم مخزن 51 میلیارد مترمکعب در کشور داریم، گفت: از این تعداد  43 سد در دولت های یازدهم و دوازدهم به بهره برداری رسیده است.

حاج رسولیها با بیان اینکه در حال حاضر 75 درصد حجم مخازن سدهای کشور پر از آب است، عنوان کرد: این درحالیست که امسال 39 درصد کاهش ورودی به سدها داشتیم، اما با مدیریتی که انجام دادیم، میزان ذخایر نسبت به سال قبل تنها سه تا چهار درصد کاهش یافته است.

وی افزود: با ذخیره کافی آب پشت سدها، تابستان امسال برای تامین آب شرب از محل سدها مشکلی نداریم و اگر مشکلی باشد در بخش توزیع است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار کرد: در استان کرمانشاه نیز با وجود اینکه ورودی سدها نسبت به سال گذشته نصف شده و از 2.4 میلیارد مترمکعب به حدود 1.1 میلیارد مترمکعب رسیده، اما تغییر چندانی در حجم آب ذخیره پشت سدهای استان نداریم.

وی همچنین با اعلام اینکه برای احداث سد مخزنی شرفشاه با حجم مخزن 101 میلیون مترمکعب حدود 500 میلیارد تومان هزینه شده، گفت: این سد علاوه بر تامین آب شرب و صنعت، 3055 هکتار از اراضی منطقه را نیز آبی می کند.

حاج رسولیها گفت: حداکثر تا دو ماه آینده 60 درصد از شبکه های پایین دست این سد نیز وارد مدار بهره برداری می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرمانشاه سد مخزنی شرکت مدیریت منابع آب ایران استانی اقتصادی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۳۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۷ درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان خراسان شمالی گفت: علی رغم بارندگی‌های خوب ابتدای سال٬ ۲۳ درصد از حجم آبی سدهای استان آب ذخیره شده و حدود ۷۰ درصد از ذخایر سدهای استان خالی است.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3069778 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • امسال فعالسازی هزار و ۹۶۰ واحد صنعتی راکد هدفگذاری شد
  • زاکانی: واگن‌های چینی امسال وارد کشور می‌شود
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است
  • نگرانی از بروز کم‌ آبی برای سه استان در تابستان ۱۴۰۳
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است
  • ۷۷ درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است
  • ۶۰ درصد سدهای کشور پر است
  • ۷۰ درصد ظرفیت سدهای خراسان شمالی خالی است
  • افزایش ظرفیت مخازن آب روستایی کردستان