Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@19:28:26 GMT

افزایش ۳۰ درصدی تولید درایران‌خودرو

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۳۷۳۲

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: برنامه پیش فروش محصول پروژه K132 با موعد تحویل بهمن امسال، به زودی اعلام خواهد شد. ناطقان: فرشاد مقیمی در حاشیه برگزاری میز چهارم ساخت داخل قطعات خودرو گفت: تا به امروز سه میز خودکفایی برگزار کرده ایم که نتیجه قراردادهای آن، کاهش ارزبری ۱۲۷ میلیون یورویی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قراردادهای میز چهارم نیز به ۴۰ میلیون یورو کاهش ارزبری منجر خواهد شد.
وی از اضافه شدن ۲۰ سازنده به همکاران ایران‌خودرو در ساخت داخل قطعات در میز چهارم خبر داد و گفت: این تعداد به ۳۹ سازنده قراردادهای قبل ملحق شده‌اند.
مقیمی با بیان این‌که چهار میز دیگر خودکفایی تا پایان امسال برگزار می‌شود، افزود: نخستین قطعه داخلی سازی شده در قراردادهای میز چهارم، مرداد امسال و آخرین قطعه نیز در اردیبهشت سال آینده به ایران‌خودرو ارایه خواهد شد.
وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، ارزش قرارداها را به ۳۰۰ میلیون یورو کاهش ارزبری افزایش خواهیم داد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: بخشی از این قراردادها برای خودکفایی در مواد اولیه مورد نیاز است، روزی خواهد رسید که وابستگی به منابع خارجی به حداقل خواهد رسید و حتی صفر خواهد شد.
وی عرضه محصول جدید ایران‌خودرو با سطح داخلی سازی بالای ۹۲ درصد را اقدام مهمی در صنعت خودروی کشور خواند و گفت: خودروی دیگری را نیز با رویکرد ساخت داخل به زودی رونمایی خواهیم کرد.
مقیمی از افزایش ۳۰ درصدی تولید امسال ایران‌خودرو تا دهم تیرماه، نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته خبر داد و گفت: تا پایان سال، رقم‌های بالاتری در جهش تولید رقم خواهیم زد.

برچسب ها: ایرانخودرو ، اولید ، ناطقان ، افزایش

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ایرانخودرو ناطقان افزایش ایران خودرو میز چهارم خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۳۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دوبرابری قراردادهای تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

مجید تکبیری، رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه‌های ایران اکسپو در نشست خبری امروز اظهار کرد: به روز‌های آخر نمایشگاه نزدیک می‌شویم و تلاش  تیم اجرایی ما بسیار بیشتر شده و روز‌های سخت و فشرده کاری را سپری می‌کنیم.

رئیس ستاد برگزاری ششمین‌نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) افزود: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگترین رویداد صادراتی کشور با پیش بینی بازدید بیش از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان خارجی است که تا کنون  از بیش از  ۸۰ کشورجهان ثبت نام کرده اند، از تاریخ ۸ لغایت ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳  در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

او گفت: می‌توان گفت که رویداد‌های مهمی نظیر ایران اکسپو، جدای از معرفی توانمندی‌های صادراتی کشورمان در حوزه‌های مختلف، زمینه‌های قابل توجهی را برای ارتباط میان فعالان اقتصادی ایران و فعالان اقتصادی خارجی  که به توانمندی‌های کشورمان نیازمند هستند، ایجاد می‌کند و عملا به مثابه یک حلقه واسطه جهت پیوند دادن تولید کنندگان و کارآفرینان ایرانی با آن دسته از کشورها، شرکت‌ها و افرادی عمل می‌کند که به توانمندی‌های کشورمان به شدت نیاز دارند.

وی با بیان اینکه  برآورد ما افزایش دوبرابری میزان قرارداد‌های تجاری در ایران اکسپو ۲۰۲۴ نسبت به دوره‌ی قبل است گفت: به دنیا ثابت کردیم که کشورمان تحریم پذیر نیست و بازار تجاری ایران برای کشور‌های خارجی بسیار جذاب است.  

تکبیری با بیان اینکه پیش بینی حدود ۴ هزار مذاکره B2B در ایام  برگزاری نمایشگاه داریم گفت: برای این دوره با مجموعه تخصصی، دانشکده تجارت دانشگاه تهران قرارداد بستیم و برای نمایشگاه ۳۰۰ مترجم مسلط به هفت زبان زنده دنیا آموزش تخصصی دیده اند.

او گفت:  امسال،  استقبال شرکت‌های داخلی و تجار خارجی به نحوی است که برآورد‌ها حاکی از حضور بیش از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان از بیش از ۸۰  کشور دنیا است که این آمار تا به امروز است و در حال افزایش می‌باشد.

تکبیری افزود: همچنین در دوره‌ی قبل، برآورد ما آن  بود که بیش از یک میلیارد قرارداد تجاری منعقد شود ولی چند ماه پس از برگزاری نمایشگاه، ارزیابی‌ها نشان داد که بیش از دو میلیارد دلار قرارداد تجاری بین شرکت‌های ایرانی و تجار خارجی بسته شده است و  استقبالی که شرکت‌ها و تجار کشور‌های مختلف از این نمایشگاه داشتند، قابل توجه بود.

وی گفت:   براساس نظرسنجی که با همکاری سازمان توسعه تجارت از میزان رضایت‌مندی شرکت‌کنندگان خارجی داشتیم، بیش از ۸۵ درصد از تجار بین‌المللی برای حضور در دورِ بعدی نمایشگاه ابراز تمایل کرده و عنوان کرده بودند در نمایشگاه بعدی با برنامه بیشتری در نمایشگاه حاضر می‌شوند، چون برای بسیاری از تجار خارجی که سال پیش در نمایشگاه شرکت کردند، کار با ایران جذاب است.  

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار کرد: قریب به ۶۰ درصد تُجاری که سال گذشته در نمایشگاه حضور پیدا کردند، برای اولین بار  بود که در ایران حاضر می‌شدند و دیدگاه‌های آنان نسبت به صنایع، گردشگری و پتانسیل‌های تجاری ایران بعد از شرکت در دورِ اول نمایشگاه، تغییر کرد و از همین رو در این دوره با تعداد بیشتری برای حضور اعلام آمادگی کردند.

تکبیری گفت: هیات تجاری از ۵ قاره دنیا در نمایشگاه داریم که  برخی کشورها با هیات‌های بلندپایه در نمایشگاه حاضر می‌شوند. برخی کشور‌ها مثل چین، روسیه، پاکستان، هند، عراق و برخی کشور‌های آفریقایی با هیات‌های تجاری بالای ۶۰ نفر و حتی چین با بیش از ۱۰۰ تاجر در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.  همچنین هیات‌های تجاری از کشور‌های شرق آسیا، کشور‌های همسایه، آفریقایی، اروپایی و آمریکای لاتین در نمایشگاه، داریم. بعضی کشور‌ها مثل کشور‌های همسایه نیز در سطح وزیر و رئیس اتاق بازرگانی در نمایشگاه حضور خواهند داشت. در مجموع بیش  از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان برای حضور در ایران اکسپو ۲۰۲۴ تا این زمان تایید شده است و در حال پیگیریِ امور مربوط به حضور آنها هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • افزایش دوبرابری قراردادهای تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • افزایش ۲۰‌درصدی کشت بهاره در ساوجبلاغ
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • هشدار اورژانس نسبت به افزایش ۲۲ درصدی غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • افزایش ۲۲ درصدی حوادث غرق‌شدگی در فروردین امسال