Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-29@15:58:09 GMT

 کرونا؛٢ استان تعطیل- ١١ استان قرمز

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۳۹۴۰

 کرونا؛٢ استان تعطیل- ١١ استان قرمز

آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور و آتش‌سوزی و انفجار در کلینیک سینا تهران از مهمترین عناوین روزنامه‌های امروز _ پنجشنبه دوازدهم تیرماه_ است.

مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود، لذا خبرگزاری ایمنا، مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه ابتکار، در صفحه نخست امروز خود با تیتر «اقتصاد روی خط وعده» به بررسی رابطه مستقیم میان اجرایی شدن وعده‌ها و اعتماد عمومی پرداخت و نوشت: شوک اقتصادی شیوع ویروس کرونا در روزهای پایان سال قبل، تحریم و افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها در بازارهای مختلف منجر به چالش‌های بسیاری برای اقشار مختلف جامعه به خصوص خانوارهای کم‌درآمد شده است. مجموع مشکلات گفته شده آسیب‌های اجتماعی بسیاری را بر خانواده‌ها تحمیل کرده، اقتصاد کشور را به خطر انداخته و ما در این میان روزبه‌روز شاهد کوچک‌تر شدن سفره‌های مردم هستیم. البته باید اشاره کرد که گاهی وعده‌ها، راهکارها و سیاست‌هایی برای حمایت از خانوارها در دستور کار قرار می‌گیرد. اما آیا این سیاست‌ها و وعده‌ها می-تواند درمان درد معیشت خانوارها باشد؟

هنگامی که اقتصاد کشور با بحران روبه‌رو می‌شود به سرعت تأثیر آن را بر سر سفره‌های مردم می‌بینیم. در این میان برخی از مسئولان با دادن وعده‌هایی سعی در کم کردن فشار از روی دوش خانوارها را دارند، شمار این وعده‌ها در تاریخ اقتصاد کشور بسیار بوده و صحبت امروز و دیروز نیست. اما به عنوان نمونه می‌توان به سیاست جدید دولت برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه با توجه به افزایش قیمت کالاهای اساسی که اخیراً از سوی وزیر صنعت خبر داده شده است اشاره کرد.

روزنامه آرمان ملی، در صفحه نخست امروز خود با تیتر «کرونا؛ ٢ استان تعطیل- ١١استان قرمز» به بررسی آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور پرداخت و نوشت: این روزها بسیاری از استان‌های کشور با افزایش حجم تعداد مبتلایان با کرونا مواجه شده‌اند و در بسیاری از شهرها ظرفیت بیمارستان‌هایشان پرشده است. بنا بر اعلام مسئولان وزارت بهداشت و درمان، به‌زودی در ۱۳ استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و شرقی، فارس، خراسان رضوی، تهران، البرز و کرمان، محدودیت‌های کرونایی بر اساس یک جدول زمانی اعمال خواهد شد. بر اساس گفته سیدکاظم فرهمند، سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در خراسان رضوی: «مشهد از شنبه ۱۴ تیر به مدت یک هفته تعطیل می‌شود». این اتفاق به‌دلیل افزایش تعداد موارد بستری ابتلاء به کرونا از ۱۰ تیرماه نسبت به یک ماه پیش از آن و دو برابر شدن تعداد مبتلایان رخ داده است.

روزنامه اعتماد، در صفحه نخست امروز خود با تیتر «پلاسکوی دوم» به بررسی آتش‌سوزی و انفجار در کلینیک سینا تهران پرداخت و نوشت: حتی «گزارش ملی پلاسکو» هم نتوانست سپر بلا شود. فرشته مرگ بار دیگر از غفلت ما بهره برد تا نگذارد «احسان» و «رها» که فقط ۱۶ روز از شروع زندگی مشترک‌شان می‌گذشت طعم ماه‌عسل را بچشند. فرشته مرگ کار خودش را به دقت انجام می‌دهد ولی ما هیچ‌کدام کارمان را به درستی انجام نمی‌دهیم. برای همین است که ۲ هزار و ۳۵۵ روز بعد از آنکه آن ۲ زن کارگر تولیدی پوشاک در خیابان جمهوری جان باختند هنوز هم نمی‌توانیم شهروندان‌مان را در برابر ناایمن‌بودن محافظت کنیم. برای همین است که هزار و ۲۵۹ روز بعد از آنکه ساختمان پلاسکو فروریخت و ۱۶ آتش‌نشان و ۵ شهروند در آن قربانی شدند هنوز نمی‌توانیم برای اخطارهای ناایمن‌بودن ساختمان‌ها آن‌هم مراکز خدماتی ضمانت اجرا در نظر بگیریم. جالب است مسؤولی که دو حادثه خیابان جمهوری و پلاسکو در زمان مدیریت او روی داد و خیلی خوب از خلأ قانونی در اجرای ایمنی خبر دارد و روزی پلمب‌نکردن پلاسکو را ناشی از فشار اقتصادی توصیف می‌کرد امروز که بر صندلی ریاست قوه قانونگذاری کشور تکیه زده است بیش از آنکه علاقه‌مند به سخن گفتن درباره این تجربه خود را داشته باشد دوست دارد درباره «برجام» و «فضای مجازی» نطق کند. شاید نتوان در کار فرشته مرگ خللی وارد کرد ولی می‌توان کیفیت ایمنی در شهر را بالا برد تا آنچه در غروب دهمین روز تابستان در منطقه‌ای از بالا شهر پایتخت آن‌هم در یک مرکز درمانی روی داد به حداقل برسد. به ویژه آنکه سال‌ها طول می‌کشد تا کادر متخصص و باتجربه کشور چه آتش‌نشان چه پزشک یا تکنسین تربیت شده و جایگزین شود.

روزنامه دنیای اقتصاد، در صفحه نخست امروز خود با تیتر «نقدینگی ۹۹ در سه سناریو» نوشت: آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد تا پایان بهار سال‌جاری رقم نقدینگی به ۲,۶۵۱ هزار میلیارد تومان رسیده است. مطابق این بررسی‌ها، در سال‌جاری روزانه ۲ هزار میلیارد تومان به رقم نقدینگی اضافه شده است. رشد بهاری نقدینگی از سوی بانک مرکزی ۳/ ۷ درصد گزارش شده که این رقم ۱/ ۲ واحد درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است. در کنار این آمار رقم پایه پولی تا پایان بهار، به میزان ۳۸۳ هزار میلیارد تومان ثبت شده و رشد ۸/ ۸ درصدی را در سه ماه نخست ثبت کرده است. «دنیای‌اقتصاد» بر اساس آمارهای ارائه‌شده، یک تصویر از متغیرهای پولی تا پایان سال ۱۳۹۹ ترسیم کرده است. این سناریوها بر اساس رفتار متغیرهای پولی «در سه ماه نخست سال‌جاری»، «۱۲ ماه سال قبل» و «سال‌های دهه نود» تنظیم شده است. این پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تا پایان سال‌جاری رقم نقدینگی می‌تواند در بازه ۳۱۲۷ تا ۳,۲۷۵ هزار میلیارد تومان تغییر کند. همچنین مطابق این پیش‌بینی، رقم پایه پولی نیز در دامنه ۴۱۴ تا ۴۹۳ هزار میلیارد تومان قرار خواهد گرفت. بانک مرکزی در گزارش خود تاکید کرده که رفتار متغیرهای پولی در بهار تحت‌تأثیر دو عامل حمایت‌های صورت‌گرفته در زمان کرونا و افزایش تنخواه‌گردان دولت بوده است. اما بهره‌گیری از ظرفیت‌های جدید در سیاست پولی نظیر حراج اوراق دولتی و عملیات بازار باز می‌تواند روند این متغیرها را تغییر دهد.

روزنامه کیهان، در صفحه نخست امروز خود با تیتر «من حتماً ماسک می‌زنم» به بررسی توصیه‌های مقام معظم رهبری پرداخت و نوشت: رهبر انقلاب اسلامی در ارتباط تصویری روز هفتم تیرماه ۹۹ با مسئولان قضائی نسبت به عدم استفاده از ماسک توسط برخی مسئولین که در اجتماعات حاضر می‌شوند، گلایه کردند و گفتند: اگر دو سه نفر دور من باشند، بنده هم حتماً ماسک می‌زنم، کما اینکه آدم می‌بیند این ماسک زده نمی‌شود؛ خب وقتی که شما که مسئول دولتی هستید، در یک اجتماع مردمی ماسک نمی‌زنید، این جوانی هم که در خیابان دارد راه می‌رود و حوصله ماسک ندارد، تشویق می‌شود که نزند.

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در پی این تذکر و توصیه رهبر انقلاب در خصوص استفاده از ماسک، تصویری از جلسه کاری اخیر ایشان را که نشان‌دهنده اهتمام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به استفاده از ماسک و رعایت قواعد بهداشتی توصیه‌شده است، منتشر می‌کند.

کد خبر 431654

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا پیشگیری از کرونا کرونا در ایران ابتلا به کرونا شیوع کرونا کرونا در جهان درمان کرونا کرونا و اقتصاد کرونا در اصفهان انواع ویروس کرونا روزنامه آرمان ملی روزنامه ابتکار روزنامه اعتماد روزنامه دنیای اقتصاد روزنامه کیهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق هزار میلیارد تومان پرداخت و نوشت تا پایان سال جاری بر اساس وعده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۳۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چت‌بات Grok فعال می‌شود

«ایلان ماسک»، بنیان‌گذار استارتاپ xAI، مدتی پیش کد منبع مدل هوش مصنوعی Grok را در دسترس عمومی قرار داد. حالا او می‌گوید که این چت‌بات تا چند روز آینده برای تمامی مشترکین پریمیوم شبکه اجتماعی ایکس فعال خواهد شد. پیش‌تر تنها مشترکین پریمیوم پلاس این پلتفرم می‌توانستند از Grok استفاده کنند.

براساس پست ایلان ماسک در ایکس، به‌زودی چت‌بات Grok در دسترس همه مشترکین پریمیوم شبکه اجتماعی ایکس قرار می‌گیرد. به‌نظر می‌رسد که ماسک می‌خواهد علاوه بر افزایش رقابت با دیگر چت‌بات‌های محبوب مانند ChatGPT یا Claude، قصد دارد تعداد مشترکین ایکس را نیز بیشتر کند؛ چرا که داده‌ها نشان می‌دهند در سال‌های اخیر افراد کمتری از پلتفرم ایکس استفاده کرده‌اند.

فعال‌شدن چت‌بات Grok برای تمامی مشترکین پریمیوم

شبکه اجتماعی توییتر (ایکس فعلی) در سال‌های اخیر، مخصوصاً از زمانی که ایلان ماسک مالک آن شد، با مشکلات زیادی مواجه شده و براساس گزارش NBC، سالانه استفاده کاربران از آن ۱۸ درصد کاهش یافته است. همچنین توهین ایلان ماسک به تبلیغ‌کنندگان ممکن است به چشم‌انداز مالی شرکت نیز آسیب رسانده باشد. مطابق گزارش‌ها، ۷۵ نفر از ۱۰۰ تبلیغ‌کننده برتر ایالات‌متحده در پلتفرم ایکس از اکتبر ۲۰۲۲ (مهرماه ۱۴۰۲) دیگر بودجه تبلیغاتی خود را در این پلتفرم خرج نکرده‌اند.

اکنون ارائه دسترسی به یک چت‌بات هوش مصنوعی ممکن است باعث استقبال بیشتر کاربران از ایکس شود. یکی از رقیب‌های این پلتفرم، یعنی تردز متا، تا سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ به بیش از ۱۳۰ میلیون کاربر فعال ماهانه رسید. همچنین حالا کاربران می‌توانند بدون دعوت‌نامه از بلواسکای استفاده کنند که این امر ممکن است کاربران قدیمی ایکس را بیشتر به این پلتفرم سوق دهد.

هوش مصنوعی Grok اولین‌بار در اواسط آبان‌ماه رونمایی شد و سپس این چت‌بات به‌عنوان بخشی از شبکه اجتماعی ایکس در اختیار برخی کاربران پریمیوم این پلتفرم قرار گرفت.

 

منبع : دیجیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۱۰ فروردین؛ ۲۹ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • یکی از بزرگترین هیئت‌های کشور به دلیل نداشتن حسینیه تعطیل شد
  • سی و ششمین سالگردشهادت سردار املاکی
  • قیمت گوشت قرمز امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • چت‌بات Grok فعال می‌شود
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • امسال نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم