Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی بنایی در ابتدای اولین جلسه از دور جدید سلسله کرسی های آزاداندیشی مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم که با موضوع «جریان شناسی سیاسی در قرآن» برگزار شد با اشاره به دونامه ای که اخیراً منشتر شده گفت: برخی افراد بجای پاسخگو بودن مدعی شده اند.

دبیرکل مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم گفت: در هفته گذشته دو نامه با دو مضمون از دو خاستگاه متفاوت در فضای کشور انتشار یافت: یکی نامه روسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی و دیگری نامه آقای موسوی خوئینی‌ها.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسانی که با طرز تفکر و خلقیّات و روحیات آقای خوئینی‌ها آشنایند از شگردهای ایشان تعجب نکردند و برایشان مسبوق به سابقه است. نامه و سابقه‌ای که مشحون از خودبرتربینی وحس رقابت¬های منفی با دوستان قدیمی‌ و ناکامی‌هایش است.
وی افزود: آقای خوئینی‌ها خوب است اولاً خاطرات خود را از دوران زندان سال ۵۴ و اعترافاتش را در پرونده وحید افراخته و انشعاب ایدئولوژیک منافقین به یاد آورد و ثانیاً از مرکز اسناد بخواهد که عین اعترافات و تک‌نویسی‌هایش را منتشر کند تا عیار انقلابی بودن وانقلابی ماندن عیان شود.
حجت الاسلام بنایی در ادامه گفت: مهم‌ترین نکته در نامه آقای خوئینی‌ها انفعال و وادادگی کامل است. تقدیرگرایی ایشان یا به تعبیر دیگر جبرگرایی و اشعری‌گری یعنی پایان خط انقلابی‌گری و دور شدن از مرام و مسلک عدلیه.
این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: آقای خوئینی‌ها بنا به مصاحبه خودش پنهان و دور از چشم امام (ره) تسخیر لانه جاسوسی را سازمان داد و حالا مدعی شده است که چرا کشور گرفتار تحریم و کینه‌توزی‌ها قرار دارد. آن روز بالا رفتن از دیوار سفارت آمریکا را از امام راحل پنهان کردند و امروز نتایج و پیامدهای منفی حاصل از آن روز را از مقام معظم رهبری (مدظله) مطالبه می‌کنند. گروهی دیگر سی سال بعد، از دیوار سفارت انگلیس بالا رفتند و هزینه‌های بارشده بر آن را از جیب نظام پرداختند و گروه سومی چند سال بعد از دیوار سفارت عربستان بالا رفتند و هزینه‌هایش را پای نظام و خون شهید آیت‌الله نمر محاسبه کردند.
حجت الاسلام بنایی در ادامه گفت: این جریان‌ها و حوادث ریشه اصلی‌اش خودخواهی و شهرت‌طلبی و عاقبت‌اندیش نبودن طراحان آنهاست. والا چگونه ممکن است کسی نظام و ولایت فقیه را قبول داشته باشد و خوسرانه کاری انجام بدهد که هزینه‌اش را ولایت فقیه بپردازد.
وی افزود: برای رفتارشناسی آقای خوئینی‌ها گویاترین جمله، تعبیر امیرالمومنین علی(ع) است که در واقعه جنگ جمل و جنگ‌افروزی طلحه و زبیر فرمود:«إِنَّهُمْ لَیَطْلُبُونَ حَقّاً هُمْ تَرَکُوهُ وَ دَماً هُمْ سَفَکُوهُ؛ و قطعاً آنان حقی را می‌طلبند که خود آن را واگذاردند و در پی خونی افتاده‌اند که خود آن را ریختند. پس اگر در آن کار همدست‌شان بودم، به یقین برای ایشان سهمی از آن است و اگر آن را بدون من عهده‌دار بوده‌اند پس پیامدش جز بر آنان نیست.» (نهج البلاغه، خطبه ۲۲)
او سپس گفت: در حقیقت حضرت علی (ع) می‌فرماید این جماعت که علیه عثمان شورش کردند و او را به قتل رساندند باید آن‌قدر شجاعت داشته باشند که پای کار و تصمیم خود بایستند؛ چرا فرافکنی می‌کنند؟ چرا غوغا سالاری و مظلوم‌نمایی می‌کنند؟ مرا متهم به کاری می‌کنند که نه رضایت به آن داشتم و نه زمینه‌ساز آن بودم.
حجت الاسلام والسملمین بنایی در پایان قدر مشترک این دونامه را در چهار بند به شرح ذیل برشمرد:
یک. فرار به جلو و عدم پاسخگو بودن است. آقایان در همه ابعاد تصمیم‌گیری و اجرا حضور داشته‌اند و امروز به جای پاسخگو بودن، مدعی شدن را انتخاب کرده‌اند. این رویه بدان جهت است که در کشور حزب نیست. اشخاص می‌آیند و می‌روند و بدون پرداخت هزینه از این جناح به آن جناح نقل مکان و اثاث‌کشی می‌کنند .
دو. جوهره حرف‌های روسای کمیسیون‌های مجلس با خوئینی‌ها یکی است. آبشخور آن یکسان است؛ منتهی مخاطبان تفاوت دارند والا نگاه‌ها یکی است.
سه. وقتی ما مسئولانه حرف نزنیم و به آینده کشور و انقلاب و کارآمدی نظام در بُعد داخلی و خارجی متعهد نباشیم و بخواهیم در هر صورت قهرمان باشیم، ازخود سلب مسئولیت می‌کنیم و به جای امید دادن به مردم، در صددیم از آب گل‌آلود ماهی بگیریم.
چهار. این نامه‌ها نشان داد خود بزرگ‌بینی‌ها و خود محوری‌ها و عنان کار را به احساسات و عوام فریبان سپردن موجب عزت و پایداری بیشتر مردم نخواهد شد واین با نگاه ملی ما و اولویت داشتن منافع ملی واسلام با مصالح شخصی وجناحی سازگار نیست.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد آقای خوئینی ها پاسخگو بودن حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۴۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» در گردهمائی منطقه ای ائمه جمعه استان های گلستان، مازندران و خراسان شمالی در شهر «خان ببین» با اشاره به جایگاه مهم امامت جمعه، اظهار کرد: به طوری که دامن پر مهر امامان جمعه برای اقشار مختلف مردم آن شهر پهن باشد و مختص برای عده ای خاص نباشد.
 
به گفته وی؛ نماز جمعه جای یک جناح خاصی نیست چون ما تابع سیاست های کلی رهبری معظم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و در این راستا راهنمایی های مهم مقام معظم رهبری برای همه ما اصل و اساس است.
 
امام جمعه شهر گرگان با بیان اینکه شأن امام  جمعه این نیست که در هر مسئله ای وارد شود، تصریح کرد: امام جمعه نباید با گفتار خودش مردم را از نظام و نماز جمعه جدا کرده و عامل شکاف در بین افراد جامعه باشد.
 
وی افزود: عمیق ترین و موثرترین قشر در امت اسلامی علمای دین بودند که با سال ها خون دل خوردن ها و در به دری ها در کسب معارف اسلامی زحمات فراوان کشیدند.
 
به گفته وی؛ مسئولیت امامت جمعه سخت و دشوار است؛ چون علما میراث ‌داران میراث گرانبهای پیامبراسلام (ص) هستند.
 
آیت الله نورمفیدی با عنوان اینکه ائمه جمعه چون در جایگاه منصوب رهبری قرار دارند باید در رفتار، اعمال و گفتار خودشان مراقبت کنند، ابراز کرد: «اتکاء به خدا» اساسی ترین نکته ای است که باید مد نظر همه عزیزان ائمه جمعه قرار بگیرد.
 
وی ادامه داد: از روز اولی که نماز جمعه در کشور شروع شد ما نیز همزمان در گرگان این فریضه را شروع و اقامه کردیم.
 
قدیمی ترین امام جمعه کشور با تأکید بر اهل تحقیق و مطالعه بودن امامان جمعه، گفت: بر اساس سال ها تجربه  به عنوان قدیمی ترین امام جمعه کشور از شما عزیزان می خواهم خطبه هایتان برای مردم همراه با مطالعه، تحقیق و دقت کامل باشد تا اگر کسی هم اشکالی به آن وارد کرد شما نیزجای دفاع برای آن داشته باشید.
 
وی افزود: گاهی حرف هایی را از امامان جمعه در نماز جمعه می شنویم که پس از ایراد آن و تحلیل های مردم این عزیزان نمی توانند پای حرفی را که زدند بایستند که این یک اشکال اساسی برای ائمه جمعه به شمار می رود.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • واکنش رئیس فدراسیون والیبال به غیبت موسوی و غفور در تیم ملی
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • واکنش میرسلیم به ادعای تذکر رهبری به برخی مسئولان درباره گشت ارشاد /هرکسی در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم
  • مراسم ترحیم مادر همسر متکی برگزار شد