Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@10:50:24 GMT

سیستم اداری باید سازش را به سمت خدمت کوک کند

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۴۱۳۲

سیستم اداری باید سازش را به سمت خدمت کوک کند

نماینده مردم شهرستان های فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی گفت: سیستم اداری باید سازش را به سمت خدمت کوک کند و تسهیل گری برای حفظ سرمایه گذار در شهرستان باید در دستور کار دستگاه ها قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فاروج، «علی آذری» امروز پنج‌شنبه در نخستین حضورش در جلسه شورای اداری با تبیین برنامه ها و رویکردها و تاکید بر پایان دادن اختلافات سیاسی و فکری و اهتمام برای توسعه در همه حوزه ها گفت: تشکیل کمیته تسهیل گری و انعطاف دادن به قوانین در اولویت فعالیت ها برای حفظ سرمایه گذاران در شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

نماینده مردم شهرسنان های فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی این کمیته روند اداری اجرای طرح ها را  امضا می کند دستگاه دیگر  برای چه چیزی ی باید نگران باشد؟!

 

 

آذری گفت: در شهرستان یک سند یا مدل اقتصادی تعریف نشده و اندک برنامه ها هم در این حوزه روی کاغذ باقی مانده و مداخله گری دولت در شهرستان دیده نمی شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه صحبت از توسعه در سایه داشتن خط مشی و سند و نقشه معنا پیدا می کند، بیان داشت: تحول در محور اداری اولویت است و تمام برنامه ها با شناخت  زیر ساخت ها و امور زیربنایی  شهرستان اجرا می شود.

 

 

آذری افزود: در محورهای اداری به اظهار اکثر مردم نگرش خدمت گرا نداریم و  چرا نباید نگرش حفظ و نگهداری سرمایه گذار در ادارات ما باشد؟

 

 

 وی با جمع متفکران خواندن اعضای جلسه شورای اداری افزود: چطوراست که  همیشه این جلسات  تشکیل می شود اما خروجی آن در بین مردم احساس نمی شود سیستم اداری باید سازش را به سمت خدمت کوک کند.

 

 

آذری گفت: محورهای تحول و توسعه در شهرستان تعریف شده و برای کارآمدی بهتر، مدیران ظرف 10 روز برنامه ها و موانع توسعه فاروج و نظام روستایی حوزه کاریشان را ارائه کنند.

 

 

وی با اشاره به اینکه، دستور تحقق اجرای طرح آسفالت راه بیرم آباد به امیر آباد، بهسازی راه زادک، بهره برداری از  استخر ورزشی، آبرسانی مجتمع جعفرآباد، آبرسانی به  روستاهای ریزه و کلاته شاهمیر، احداث زمین چمن، تکمیل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان از رئیس سازمان برنامه و بودجه گرفته شده  افزود: برنامه ها برای شهرستان های  فاروج و قوچان در سه محور کشاورزی و دامداری با نگاه به قوت بخشی به بخش صنعت و خدمات با توجه به ضعف آن و توسعه پایدار روستایی تبیین شده است.

 

 

رقم سرمایه گذاری یک طرح  معادل 15 سال اعتبار شهرستان است

 

فرماندار فاروج گفت: در شرایطی که مجموع اعتبار توزیع شده امسال دستگاه شهرستان معادل 220 میلیارد ریال آنهم با احتمال تخصیص 50 درصدی است، یک سرمایه گذار در اجرای یک طرح معادل 15  سال اعتبار شهرستان در حال هزینه است.

 

 

مسعود صادق تیتکانلو افزود: سرمایه گذار واحد صنعتی تولید کاغذ شهرستان با 300 میلیارد تومان سرمایه گذاری در فاز اول معادل اعتبار 15 ساله شهرستان هزینه می کند.

 

 

 وی گفت: رویکرد محدود کردن توجه و برنامه ها به اعتبارات دولتی در شرایطی که این ارقام محدود و معمولا نیمی از آن تخصیص می یابد، اشتباه است.

 

 

صادق افزود: در حوزه ساختاری و مدیریتی مشکلاتی داریم و بوروکراسی اداری در بعضی بخش  ها دست و پاگیر شده که برطرف کردن آن در شهرستان شدنی نیست و در کلان کشور این مسائل باید حل شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه با وجود طرح های ناتمام، از تعریف طرح جدید پرهیز کرده ایم، بیان داشت: از ابتدای سال 10 طرح از جمله مجتمع فرهنگی، استخر ورزشی، سالن ورزشی کارگران، آب شرب شهرهای فاروج و تیتکانلو و... به جد در

دست پیگیری است تا تعدادی از این طرح ها به هفته دولت برسد  و کام مردم از مزایای بهره برداری از آن شیرین شود.

 

 

پایان پیام/640

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهرستان فاروج توسعه روستایی جلسه شورای اداری سرمایه گذار برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۴۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژوهش در خدمت تحول

  به گزارش روابط‌عمومی رسانه‌ملی، نظرسنجی‌های مرکز تحقیقات رسانه‌ملی به‌عنوان دیده‌بان رسانه‌ملی چه در حوزه تخصصی برنامه‌سازی‌ها در شبکه‌های مختلف و چه سایر رویدادهای اجتماعی و سیاسی ازجمله انتخابات کشور مورد استناد بوده و حائز اهمیت است. درباره اقدامات تحولی که قرار است در مرکز تحقیقات برای بهبود روند نظرسنجی‌ها و سایر مأموریت‌های محوله این مرکز دنبال شود با محسن شاکری‌نژاد که ریاست این مرکز را برعهده دارد به گفت‌وگو نشستیم. محسن شاکری‌نژاد ابتدا با بیان این‌که تحول یک شعار نیست، بلکه یک ضرورت گریزناپذیر است بیان کرد: در عصر رسانه تنفس می‌کنیم و در همه دنیا فضای برودکست با تغییرات جدی روبه‌رو شده و عمده تماشای ویدئو در دنیا بر بستر برودبند اتفاق می‌افتد.وی افزود: اگر می‌خواستیم به سیاق گذشته که تلویزیون یک رسانه بی‌رقیب در جامعه بود ادامه دهیم راه به جای نمی‌بردیم و باتوجه به مقتضیات زمانی باید تحول ایجاد می‌شد. علاوه‌ بر این در کشورمان چه در فضای برودبند و چه برودکست رقبای نابرابر و متفاوتی داریم و جایی را در دنیا سراغ ندارم که تا این حد تولید محتوا علیه آن صورت بگیرد.رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما با اشاره به عدم وجود قانونی مدون در کشور برای فعالیت در فضای مجازی گفت: چارچوب مشخصی بر فضای مجازی حاکم نیست و رقیبی کنشگر محسوب می‌شود که بی‌هیچ قاعده، محتوا منتشر می‌کند. ضمن آن‌که با استانداردهای متناقض و متفاوتی در حوزه‌های مختلف از نمایش خانگی گرفته تا سینما و تلویزیون مواجهیم. همه اینها ایجاب می‌کند که رسانه‌ملی با رویکرد و سازوکار تازه‌ای به فعالیت ادامه دهد.شاکری‌نژاد ادامه داد: گذشته از همه اینها، در رسانه عریض و طویلی چون رسانه‌ملی نمی‌توان بی‌گدار به آب زد. این رسانه با این حجم از نیروی انسانی و گستردگی نمی‌تواند بدون پشتوانه علمی و تحقیقاتی در مسیری تازه حرکت کند؛ به همین دلیل است که پژوهش را جزو جدایی‌ناپذیر تحول می‌دانیم.
   
پژوهش در خدمت آنتن
وی در پاسخ به این‌که آیا تحول دارای پیوست پژوهشی است و پژوهش برای اجرای برنامه‌ها الزام‌آور است؟ گفت: زمانی درهمه معاونت‌ها واحد پژوهشی داشتیم که اکنون تعطیل شده‌اند؛ هرچند پژوهش یک امر زینتی بود. ما در مقطع مدیریتی جدید تأکید داریم که دوره پژوهش برای پژوهش گذشته است وپژوهش باید درخدمت آنتن واهداف تحولی باشد.رئیس مرکزتحقیقات صداوسیما افزود: در ابتدای راه ارتباط با قرارگاه‌های۱۲گانه تحول ایجاد و نیازهای پژوهشی آنها احصا شد تا خط سیر حرکتی مرکز مشخص شود. 
   
چه کسانی «مخاطبان رسانه‌ملی» هستند؟
شاکری‌نژاد به تغییر شاخصه‌های سنجش میزان مخاطب و اثرسنجی برنامه‌ها با توجه به اقتضائات جدید گفت: به عنوان مثال اکنون دیگر نمی‌پرسیم «آیا برنامه را دیده‌ای یا خیر؟» بلکه سؤال می‌کنیم «برنامه را در چه بستری دیده‌ای؟». طبق نتایج یک نظرسنجی مشخص شد که کماکان بیش از ۸۰ درصد مخاطبان رسانه‌ملی، کماکان از طریق تلویزیون برنامه‌ها را دنبال می‌کنند.وی درباره مخاطبان دائمی و همیشگی رسانه‌ملی گفت: چیزی به نام «مخاطب دائم» نداریم. دقیق‌ترین نظرسنجی‌های ما نظرسنجی‌ای فصلی تبلتی ماست که سؤال می‌کنیم «در فصل پاییز چند ساعت از برنامه‌های صداوسیما را دیده‌اید؟» آنهایی که به ما ساعت دقیق می‌دهند که چند دقیقه و ساعت در طول روز تلویزیون می‌بینند را «مخاطب رسانه‌ملی» محسوب می‌کنیم.
    
تولید کارنامه برای برنامه‌های شاخص
رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما با بیان این‌که درمقوله سنجش مخاطب دیگر به درصد خام و محدودی اکتفا نمی‌کنیم و شاخصه‌های بسیاری را در میزان اقبال به برنامه‌ها در نظر می‌گیریم، گفت: در دوره جدید به سمت تولید کارنامه رفته‌ایم. در این کارنامه فقط درصد ارائه نمی‌شود. به‌عنوان نمونه سریالی که با بودجه بالا ساخته شده، درساعت طلایی جدول پخش شبکه سه سیما که از پرمخاطب‌ترین شبکه‌ها قرار گرفته با سریالی که با بودجه کمتری ساخته شده ودرساعت و شبکه کم‌مخاطب‌تری دیگر پخش می‌شود را نمی‌توان با همدیگر مقایسه کرد.شاکری‌نژاد افزود: بنابراین شرایط تولید، زمان و شبکه پخش را درنظر می‌گیریم. به سراغ جامعه نخبگانی هم رفتیم و نظر آنها را جویا شدیم. حتی این را درنظر داریم که رقیب جدی همزمانی در شبکه دیگری هم دارد یا خیر که در همان ساعت پخش شود. استفاده از چهره‌های معروف هم در سنجش مخاطب نمره دارد. در این صورت است که دیگر برحسب نمره می‌شود برنامه‌ها را با همدیگر مقایسه کرد.وی با اشاره به این‌که مترومعیار ارزشیابی محتوا تغییر کرده و تکیه بر مخاطب صرف ندارد، عنوان کرد: کارنامه هنوز درمرحله آزمون‌وخطا، تکمیل مراحل مطالعاتی و رفع اشکالات است. علاوه بر این به نیروی انسانی نیاز دارد و ما در حال حاضر فقط برای برخی برنامه‌های خاص و ویژه تولید کارنامه می‌کنیم.رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما درادامه به احصای نیاز شبکه‌های سیما‌و‌صدا برای سنجش میزان مخاطبان و سایر پژوهش‌های مورد نیاز اشاره و بیان کرد: حتی پرسشنامه‌های نظرسنجی را در برخی برنامه‌ها با هماهنگی شبکه تنظیم کردیم تا بتوانیم نیاز آنها را در موارد خاص پاسخگو باشیم.شاکری‌نژاد ادامه داد:تجربه خوبی باعوامل سازنده برنامه«حسینیه معلی»داشتیم که متأسفانه با دیگر برنامه‌ها تکرار نمی‌شود و برخی واکنشی مثبت نسبت به این هم‌افزایی برای بهبود روند حرکت برنامه‌شان نشان نمی‌دهند و این یک حلقه مفقوده در چرخه پژوهش برای برنامه‌هاست. این درحالی است که می‌توان ازتوان تحلیلی مرکزتحقیقات به ‌نحوی بهتربهره‌جست.
 
ذائقه‌سنجی مخاطبان برای مناسبت‌های خاص
وی درباره ذائقه‌سنجی مخاطبان رسانه‌ملی هم گفت: ذائقه‌سنجی یا نیازسنجی برای ایام و مناسبت‌های خاص چند ماه زودتر انجام می‌شود. به‌عنوان مثال از چند ماه قبل سؤال می‌کنیم که مردم دوست دارند در عید نوروز چه محتوایی را از تلویزیون تماشا کنند که نتایج در اختیار معاونت سیما یا صدا قرار می‌گیرد. رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما درباره چالش‌های پیش‌روی پژوهش و مرکز تحقیقات در رسانه‌ملی بیان کرد: با چند چالش جدی مواجهیم؛ کماکان پژوهش چندان جدی گرفته نمی‌شود؛ نه‌فقط در رسانه‌ملی و فضای رسانه‌ای، بلکه در تمام کشور. این‌که پژوهش در سیاست‌گذاری‌ها جدی گرفته نمی‌شود، سازمان‌های پژوهشگر را دچار سرخوردگی می‌کند. وی ادامه داد: نکته دیگر آن‌که به لحاظ نیروی انسانی پژوهشگر متخصص در سازمان دچار ضعف هستیم. الگوهای پژوهشگری در بسیاری از مراکز اشغال شده‌اند و بسیاری از همکاران که عنوان شغلی پژوهشگر دارند، کار پژوهشی نمی‌کنند. بیش از ۴۰۰ عنوان شغلی پژوهشگری در سازمان داریم که حدود یک‌چهارم‌شان کار پژوهشگری انجام می‌دهند. شاکری‌نژاد با بیان این‌که در تهران، قم و مشهد ۲۳۰ نیروی انسانی داریم، گفت: علاوه بر کمبود نیرو، پرسشگرانی داریم که رابطه استخدامی‌ با سازمان ندارند و برحسب تعداد نظرسنجی‌هایی که انجام می‌دهند، دریافتی دارند و این مبلغ بسیار اندک است و نگهداشت آنها را مشکل می‌کند. حدود ۸۰۰ پرسشگر در سطح کشور داریم. رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما افزود: یکی از آفت‌های جدی در فضاهای پژوهشی این است که پژوهشگر روحیه کارمندی پیدا کند و به‌مرور خلاقیت و نوآوری‌اش را از دست بدهد. در حالی که کار پژوهشی یک روال هرروزه نیست. البته این نکته باید در احکام حقوقی همکاران دیده شود و آنها را در چارچوب اداری نبینند.

عملکرد مرکز در برآورد میزان مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۲
شاکری‌نژاد همچنین درباره عملکرد مرکز تحقیقات در برآورد میزان مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۲ گفت: همان‌طور که می‌دانید نظرسنجی‌ها و افکارسنجی‌های مرکز تحقیقات به‌ویژه در دوره انتخابات، همواره مورد وثوق و توجه ویژه مقامات عالی نظام و رئیس سازمان بوده است.در این دوره از انتخابات نیز دقیق‌ترین برآورد میزان مشارکت مردم در انتخابات از آنِ مرکز تحقیقات صداوسیما با برآورد ۴۱.۷درصد(کمتر از ۰.۷درصد نسبت به میزان مشارکت اعلامی وزارت کشور) بوده که در تاریخ نظرسنجی‌های انتخاباتی مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی، این برآورد دقیق‌ترین نیز به‌شمار‌می‌آید.وی اضافه کرد: این مرکز از سال ۱۳۷۵ نظرسنجی‌های انتخاباتی را آغاز کرده و از پیشگامان این حوزه چه در حوزه روش‌شناسی و چه در حوزه اجرا به‌شمار می‌رود و در حال حاضر به یک برند ملی تبدیل شده است.مرکز تحقیقات در طول یک‌ساله منتهی به انتخابات سال۱۴۰۲، ۱۰‌موج نظرسنجی‌ میدانی و هشت موج نظرسنجی تبلتی انجام داده و دراین دوره ازانتخابات، برای اولین‌بار درکشوربه‌صورت موازی نظرسنجی‌های میدانی و تلفنی را به انجام رسانده است. این مجاهدت علمی و نیز برآورد دقیق(۰.۷درصد) خوشبختانه مورد توجه و تقدیر کتبی ریاست سازمان قرارگرفت.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۶۰ درصد اعتبارات تنگستان
  • فرماندار مشهد: پیگیر کار مردم در میزهای خدمت باشید
  • هزار و ۹۵۶ پرونده در رفسنجان منتهی به سازش شد 
  • ۴ فقره پرونده اختلاف مالی در خرمدره به صلح و سازش منجر شد
  • پرونده ۶ میلیارد ریالی در شهرستان خرمدره به صلح و سازش منجر شد
  • پژوهش در خدمت تحول
  • تخصیص اعتبارات لازم توسط شهرداری و شورا برای اجرای پروژه مترو
  • مهدی تاج: نگران کسب مجوز حرفه‌ای توسط استقلال و پرسپولیس نیستیم
  • منابع انسانی، رکن اصلی و سرمایه دستگاههای اجرایی است
  • حل مشکل آب شرب و زباله در رامسر اولویت است