Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار دوبرجی با اشاره به تحقق کامل بودجه 98 شهرداری دوبرجی و جهش 120 درصدی نسبت به گذشته، بیان کرد: طی سال گذشته، حدود ۶۰ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی در دوبرجی هزینه شده که نسبت به وسعت این شهر رقم خوبی است.

به گزارش سرویس شهرستانهای خبرگزاری فارس از داراب، افشین رسولی، شهردار جوان شهر دوبرجی مرکز بخش فورگ از توابع شهرستان داراب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از سال گذشته که عهده‌دار این مسئولیت شده، تحول ارزنده‌ای در روند اجرای پروژه‌های عمرانی دوبرجی ایجاد کرده است و در دوره تصدی‌گری او، پروژه‌هایی که پیش از این در طرح هادی دوبرجی مصوب شده بود اما اجرا نمیشد، در مرحله اجرا قرار گرفته است.

 رسولی، متولد بخش فسارود شهرستان داراب و دانش‌آموخته رشته مدیریت توسعه شهری و روستایی است.  مشاور شرکتهای عمرانی در حوزه استان فارس و بوشهر، مشاور اقتصادی فرماندار داراب، کارشناس شرکت خدمات بیمه‌ای بیمه کشاورزی، نماینده شرکت بیمه پارسیان در شهرستان داراب از سوابق و فعالیتهای او به شمار می‌رود.

تکمیل طرح‌های راکد و از یاد رفته شهر دوبرجی

 شهردار دوبرجی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس شهرستانهای فارس در داراب گفت: در زمینه پروژه‌های عمرانی شهر دوبرجی در آغاز کار، تکمیل بوستانی نیمه تمام در اولویت قرار گرفت و با اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اجرا و به بهره‌برداری رسید که از این میزان 500 میلیون ریال از اعتبارات دولتی و باقی از اعتبارات جاری شهرداری هزینه شده است.

 رسولی بیان کرد: پروژه بعدی جدول‌ گذاری، لبه گذاری، زیرکوبی و آسفالت بلوار دولت است که در طرح هادی گذشته که مصوب سال 1383 است اما تاکنون اجرا نشد و در بدو ورود بنده به شهرداری دوبرجی، طرح هادی جدید ابلاغ شد که بلوار دولت در طرح جدید نیز مورد نظر است.

وی با بیان اینکه بلوار دولت با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از محل سه درصد نفت و گاز و توازن شهرستان همچنین قیر تخصیص یافته از سوی سازمان شهرداری و دهیاری کشور تکمیل شده، افزود: باند رفت این پروژه آماده است و باند برگشت، در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نیمه دیگر به دلیل وجود معارض نیاز به تملک دارد که تا هفته دولت تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

 شهردار دوبرجی با اشاره به اینکه پروژه بعدی ساختمان شهرداری است که ناتمام بوده و از سه سال گذشته تاکنون، عملیاتی در آن انجام نشده است، اظهار داشت: تکمیل ساختمان شهرداری با هزینه دو میلیارد ریال از محل سازمان شهرداری و دهیاری، در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم تا پایان دوره شورای پنجم به بهره‌برداری برسد تا شهرداری و آتش‌نشانی فضای فیزیکی مطلوبی در اختیار داشته باشند.

رسولی بیان کرد: در زمینه ترمیم آسفالت نوار حفاری و شبکه گازرسانی، با توافق اولیه با شرکت گاز، هزینه‌ها به ازای هر متر۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده بود که زمان اجرا، پس از هماهنگی با پیمانکاران مشخص شد این طرح، با چنین رقمی قابل اجرا نیست.

وی با بیان اینکه قراداد بسته شده لغو و قراداد جدیدی جهت اجرای طرح تنظیم شد، ادامه داد:  بنابراین با رایزنی انجام شده با استانداری و مدیران شهرستان، قرارداد را به هر متر ٧٠ هزار تومان افزایش دادیم که در کل، سه میلیارد و 280 میلیون ریال نسبت به قرارداد قبلی افزایش قیمت داشت.

شهردار دوبرجی گفت: اعتبار کلی نوار حفاری، بالغ بر ۸ میلیارد ریال است که از محل دریافت غرامت از شرکت گاز استان فارس تامین شده است

رسولی بیان کرد: بهسازی، لبه گذاری، زیرکوبی، آسفالت معابر، کوچه‌های و خیابان‌های شهر دوبرجی طی دو قرارداد جمعا به مبلغ ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح اصلاح ورودی دوبرجی که مطالبه مردمی بوده و از سالها پیش، طی دوره‌های مختلف راکد مانده بود، افزود: طرح اصلاح و ایمن سازی ورودی شهر دوبرجی با رایزنی انجام شده، در حال اجراست و از آنجا که اعتبارات اندک بود در قالب مشارکتی با اداره راهداری شهرستان داراب به تکمیل آن می‌پردازیم.

رسولی با اشاره به پراخت معوقه مالی مجموعه شهرداری دوبرجی گفت: یکی از چالش‌های شهرداری‌ها، پرداخت حقوق پرسنل است با برنامه‌ریزی صورت گرفته ما توانستیم بدهی‌های پرسنل، پیمانکاران فضای سبز، کارگران خدمات شهری را به طور کامل پرداخت کنیم و در این زمینه هیچ گونه بدهی معوق وجود ندارد.

شهردار دوبرجی گفت: همچنین در سال جدید نیز، قراردادی با مبلغ 306 میلیون تومان جهت پرداخت کارگران خدمات شهر(جمع اوری زباله و فضای سبز) با پیمانکاران بسته شده است.

 وی ضمن اعلام آمادگی شهرداری جهت بتن‌ریزی معابر در قالب مشارکت با شهروندان، خاطرنشان کرد: در زمینه پیاده‌روسازی، بهسازی معابر، آبرسانی، برق‌رسانی به ویژه روشنایی معابر و افت ولتاژ رایزنی انجام شده و اقدامات لازم در حال اجرا است.

 رسولی با اشاره به تحقق کامل بودجه 98 شهرداری دوبرجی و جهش 120 درصدی نسبت به گذشته، بیان کرد: طی سال گذشته به طور کلی، حدود ۶۰ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی در دوبرجی هزینه شده که نسبت به وسعت شهر دوبرجی رقم خوبی است و از سوی دیگر پس از سه سال، شهرداری دوبرجی موفق شد قانون تخصیص 60 درصد اعتبارات جاری و ۴۰ درصد اعتبارات عمرانی را محقق کند.

وی با بیان اینکه با سیاست‌های پیش رو، در تلاش جهت ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری هستیم، اضافه کرد: در صورت تحقق درآمد پایدار، چند طرح سرمایه‌گذاری در حال پیگیری است که با مرتفع شدن مشکلات مالی شهرداری در سالهای آینده، برنامه‌های توسعه محور روزافزون خواهد شد.

شهردار دوبرجی همچنین از همراهی اعضاء شورای اسلامی شهر، شهروندان و مسئولان شهرستان به ویژه فرماندار داراب و بخشدار فورگ که در تعیین اعتبارات سه درصد نفت و گاز و توازن، نگاه ویژه‌ای به پروژه‌های شهر دوبرجی داشتند، تقدیر و تشکر کرد.

 

حمایت از طرح‌های فرهنگی با رویکرد پاسداشت ایثار و مقاومت

رسولی با اشاره به اینکه شهرداری دوبرجی، طی یک سال اخیر اقدامات بسیاری در حیطه فرهنگی انجام داده است، به شاخص‌ترین ان اشاره کرد و افزود: چاپ کتاب زندگی‌نامه  شهدای دوبرجی (شهید رضایی و شهید موذن)، چاپ تمبر از تصاویر شهدا همچنین حمایت‌های مادی و معنوی از مراسم آیینی به ویژه مراسم -ثبت ملی شده- پرچم سرخ حسینی بخشی از برنامه‌های فرهنگی اجرا شده است.

وی تصریح کرد: یکی از فاکتورهای مهم در پیشبرد اهداف شهرداری‌ها، مشارکت مردم است که در حد مطلوب و مورد انتظار نیست و باید عملکرد شهرداری در زمینه تعامل مردمی بازنگری شود.

شهردار دوبرجی افزود: برنامه‌های تشویقی شهرداری برای مشارکت مردمی در سال گذشته شامل تخفیف عوارض در مناسبت‌های مختلف، برپایی مسابقه درختکاری با ارائه نهال و تشویق به کاشت آنها در مقابل منازل یا واحدهای تجاری، اجرای طرح یک روز پاک در شهر با همکاری دانش‌آموزان با کارگران خدمات شهری و برپایی مسابقه فرهنگی بوده است.

رسولی اضافه کرد: در دو ماه نخست سال جاری نیز درختکاری در بلوار دولت شروع شد و با این روند تا انتهای سال جاری، سرانه فضای سبز به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

راه‌اندازی دومین تونل ضدعفونی خودرو در استان فارس

وی با اشاره به رویکرد مدیریت بحران در دوبرجی گفت: مردم دوبرجی هم در سیل سال گذشته  و هم در شیوع کرونا همراهی ارزنده‌ای داشتند و حضور به موقع آنها باعث شد از مراحل دشوار عبور کنیم.

رسولی بیان کرد: شهرداری دوبرجی جز اولین شهرهای استان در زمینه راه‌اندازی تونل ضدعفونی خودرو بعد از شهرداری شیراز بود، توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی معابر، مساجد، مدارس و اداره‌ها همچنین کنترل تردد نیز از دیگر برنامه‌های شهرداری دوبرجی در مهار کرونا است.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرداری بودجه عمرانی بودجه توسعه پروژه شهرستان داراب میلیارد ریال میلیون ریال بلوار دولت هزینه شده سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۴۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه کشاورزی کشور گفت: برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی تدوین شده و ارائه تسهیلات بر روند اجرای سرمایه‌گذاری در این بخش لحاظ شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، عوض علیزاده مقدم صبح امروز -چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین- در نشست کمیته فرعی کشاورزی و احیا و توسعه پایدار دشت قزوین که در سالن جلسات باغستان برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد جدید صندوق توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی در مرحله جدید از رویکرد اعتباری و مالی به سمت رویکرد اقتصادی و توسعه‌ای حرکت خواهد کرد.

وی افزود: بخش کشاورزی در جهت سرمایه‌گذاری بایستی با روش‌های جدید اقدام به مشارکت بهره‌برداران این بخش کند. البته توسعه پایدار مؤلفه‌های مختلف دارد که یک از آنها سرمایه‌گذاری است که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

رئیس هیئت‌مدیره صندوق حمایت از توسعه کشاورزی با بیان اینکه صندوق توسعه بخش کشاورزی با هدف بهبود تقویت حجم سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی تدوین شده که ارائه تسهیلات در روند اجرای سرمایه گذاری در این بخش لحاظ شده است.

علیزاده مقدم با تاکید بر اینکه صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی به عنوان یک نهاد خصوصی می‌تواند در زمینه توسعه کشاورزی وارد شود، گفت زیرساخت‌های خوب، اما بلاتکلیف در بخش‌های مختلف به ویژه تعاونی‌ها وجود دارد که با ورود صندوق توسعه بخش کشاورزی وارد مرحله اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: صندوق تاکستان یک صندوق محصولی کشمش کشور است که نقش اساسی در روند صادرات این محصول و بازاریابی آن خواهد داشت. بخش خصوصی آماده افزایش سرمایه است، مشروط به اینکه بخش دولتی نیز مشارکت و پشتیبانی لازم را داشته باشد.

کد خبر 745383

دیگر خبرها

  • نخستین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • اولین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی
  • پیش بینی بودجه ۵۹۰۰ میلیاردی برای طرح های عمرانی راه آهن
  • دولت هیچ نفعی از نوسانات نرخ ارز نمی‌برد
  • موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند
  • تحقق ۸۸ درصدی بودجه عمرانی و روستایی بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد