Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:34:23 GMT

سیلاب رودخانه‌های گابریک و سدیچ جاسک کنترل می شود

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۴۲۴۷

سیلاب رودخانه‌های گابریک و سدیچ جاسک کنترل می شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: این شرکت باتوجه به سیلاب‌های رخ داده در رودخانه‌های گابریک و سدیچ و خسارت‌های شدید در سیلاب دیماه سال گذشته،  ساماندهی و کنترل سیلاب این رودخانه‌ها را به عنوان اولویت در دستورکار قرار داد.
هوشنگ ملایی روز پنجشنبه درحاشیه کلنگ زنی این طرح اظهارکرد: این طرح درمرحله نخست شامل ایجاد دایک خاکی پوشش دار با حفاظت آرموری بر روی رودخانه سدیچ در محدوده روستای سدیچ با طول ۵۲۰ متر و ارتفاع پنج متر و احداث دایک حفاظتی بر روی رودخانه گابریک در محدوده روستاهای کروچ، نوروزکار و حاجی آباد با طول ۲ هزار و ۶۰۰ متر و ارتفاع سه متر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: این طرح با هدف حفاظت از مراکز جمعیتی، زمین‌های کشاورزی، جاده‌ها و زیرساخت‌ها در برابر سیلاب و در راستای کمک به افزایش توسعه، اشتغال و حفاظت از جان و مال ساکنان منطقه انجام خواهدشد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان اظهارداشت:
مرحله های بعدی طرح یاد شده نیز شامل احداث دایک‌های حفاظتی و انجام عملیات لایروبی در محدوده رودخانه‌های سدیچ و گابریک در بازه‌هایی از روستاهای گنجک، لیره‌ای، گرندو، دمک پایین و پرکوه خواهدبود.
ملایی، کنترل و عبور ایمن سیلاب رودخانه‌های گابریک و سدیچ، کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در منطقه، جلوگیری از فرسایش خاک و تثبیت بستر رودخانه، حفاظت مناطق مسکونی روستاهای اطراف، کاهش نیاز به جابه جایی مراکز جمعیتی، حفاظت از تاسیسات زیربنایی و چاه‌های آب منطقه از مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان اظهارداشت: این طرح شامل لایروبی و رسوب‌برداری محدوده ایستگاه‌های هیدرومتری، ۷۵ هزار مترمکعب خاکبرداری، هشت هزار و ۷۰۰ مترمکعب پی‌کنی، ۹۶ هزار و ۵۰۰ متر مکعب خاکریزی و هزار کیلوگرم اقدامات فولادی است.
شهرستان جاسک با ۶۰ هزار نفر جمعیت و ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در فاصله ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.

برچسب‌ها استانداری هرمزگان شرکت آب منطقه ای هرمزگان هرمزگان جاسک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری هرمزگان شرکت آب منطقه ای هرمزگان هرمزگان جاسک استانداری هرمزگان شرکت آب منطقه ای هرمزگان هرمزگان جاسک شرکت آب منطقه ای هرمزگان رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۴۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان گفت: ماموران گشت‌های دریایی پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان قشم و بندرعباس در این عملیات ۲ فروند قایق غیر مجاز ترال متخلف، ۱۱ تخته ترال و ۶ دستگاه تور ترال غیرمجاز به همراه ۱۸ کیلوگرم ماهی مخلوط کشف و توقیف کردند.

سرهنگ مسعود احسانی گفت: در این زمینه ۶ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: وارد کردن هر نوع خسارت به ذخایر آبزیان به عنوان ثروت ملی طبق قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.

بیشتر بخوانید؛ ممنوعیت‌های شیلات هرمزگان برای صید در سال ۱۴۰۳

وی گفت: تلفن ۳۳۳۳۱۴۳۴ ستاد یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان برای دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات در راستای صید، صیادی و مقابله با صید غیر مجاز به صورت شبانه روزی پاسخگوی مردم است.

دیگر خبرها

  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • پیکر۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • وضعیت سد جگین در شهرستان جاسک
  • لزوم آمادگی برای وقوع سیل در استان سمنان
  • توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان
  • هشدار جوی سطح نارنجی در هرمزگان صادر شد