Web Analytics Made Easy - Statcounter

طوس کیانی، مسئول امور بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان اظهار داشت: از همه بیماران بهبود یافته مبتلا به کووید ۱۹ که در بیمارستان بستری بودند  و روند درمان آن‌ها پایان یافته است، درخواست داریم به شکرانه این سلامتی، برای کمک به سایر مبتلایان پلاسمای خود را اهدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: تاکنون ۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ پلاسما دریافت کرده اند.

مسئول امور بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: کارکنان مراکز انتقال خون استان همدان از لوازم ایمنی و تجهیزات کاملا استریل و یک بار مصرف استفاده می‌کنند تا بهبود یافتگان ویروس کرونا با اطمینان  پلاسمای خون را اهدا کنند. 

کیانی افزود: اهدا کنندگان با همراه داشتن کارت ملی از سن ۱۸ تا ۶۰ سال میتوانند پلاسمای خون خود را اهدا کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: علائم‌های بیماری کووید ۱۹  اغلب با تب، گلو درد، مشکلات گوارشی و تنفسی، مشکلات پوستی بروز می‌کند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتقال خون علوم پزشکی اهدا کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۴۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان

احمد اسماعیل زاده٬ مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: مردم باید اهمیت زیادی به تغذیه خود بدهند تا بروز چاقی، دیابت و پر فشاری خون در بین آن ها کاهش پیدا کند. 

 وی بیان کرد: وزارت بهداشت در حوزه تغذیه سالم سیاست‌های مختلفی از جمله نان کامل را دنبال می‌کند تا نان حاوی فیبر در اختیار مردم قرار بگیرد. مصرف نان فاقد فیبر می‌تواند سبب بروز سرطان در مردم شود.

اسماعیل زاده ادامه داد: آموزش‌های تغذیه در مراکز بهداشتی ارائه شده و کارشناسان تغذیه در خانه‌های بهداشت روستایی مستقر خواهند شد. 

وی افزود: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت پیگیری توزیع شیر در مدارس و کاهش قند در نوشیدنی‌های شیرین است.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تاکید کرد: اکنون مرگ و میر‌های زیادی مربوط به بیماری‌های مزمن و غیر واگیر هستند و عامل اول ابتلای افراد به بیماری‌های غیر واگیر، موضوع تغذیه است. 

اسماعیل زاده اضافه کرد: مطالعات نشان می‌دهند که تغذیه سالم نقش پررنگی در پیشگیری از بروز بیماری‌های غیر واگیر دارد.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ادامه داد: مصرف زیاد مغزها و آجیل در مقادیر بیشتر از نیاز بدن، به دلیل این که دارای چربی بالایی هستند، می‌تواند انرژی زیادی را وارد بدن فرد کند و در نهایت منجر به افزایش وزن شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • پیوند مدفوع می تواند علائم حرکتی در پارکینسون را بهبود بخشد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • معرفی سرپرست جدید نهاد نمایندگی در دانشگاه پیام نور همدان
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد