Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان قزوین گفت: دستگاه‌هایی که در امر مبارزه با قاچاق کوتاهی کنند، از طریق رسانه‌ها به مردم معرفی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد قاسمی، دادستان قزوین، در چهارمین نشست کارگروه نظارت بر اجرای احکام پرونده‌های قاچاق کالا و ارز که در سالن جلسات دادسرای مرکز استان برگزار شد، گفت: نشست‌های این کارگروه بسیار حائز اهمیت بوده و آخرین مرحله در امر مبارزه با پدیدهٔ شوم قاچاق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اجرای احکام مهم‌ترین مرحله از دادرسی است و اثرگذاری احکام قضایی در اجرا ظاهر می‌شود و حلقهٔ مبارزه با قاچاق را تکمیل می‌کند؛ اگر هرچقدر در مراحل ابتدایی و مراحل دادرسی به‌خوبی عمل کنیم ولی نتوانیم در اجرای احکام موفق باشیم، بی‌تردید به اهداف و نتایج مورد نظر دست نخواهیم یافت.

قاسمی افزود: در سال جهش تولید قرار داریم و مبارزهٔ همه‌جانبه با قاچاق، یکی از اصلی‌ترین اقدامات در راستای تحقق شعار سال است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری نیز جهش تولید یکی از ابزارهای قوی شدن است که الزاماتی از جمله مقابله با قاچاق کالا و واردات بی‌رویه، اعطای مشوق‌ها به تولیدکنندگان و برخورد قضایی با سوءاستفاده‌کنندگان دارد.

دادستان قزوین در ادامه ضمن گلایه از اقدامات و اظهارنظر مسؤولین برخی از دستگاه‌های متولی، اظهار کرد: متأسفانه آن‌قدر که قاچاقچیان در بحث قاچاق اهتمام و جدیت دارند، این اراده و جدیت در امر مقابله و مبارزه با قاچاق در دستگاه‌های متولی به‌عنوان کارگزار نظام احساس نمی‌شود و صرفاً در نشست‌ها به بیان کمبودها و اظهارنظرهای مأیوس‌کننده می‌پردازند که این موضوع به‌هیچ‌ عنوان قابل پذیرش نیست و همین نگاه‌ها و عدم اقدامات مقتضی، فضا را برای فعالیت قاچاقچیان مهیا کرده و بدون شک با این رویکرد در راستای اجرای احکام پرونده‌های قاچاق، مبارزه و مقابله با این پدیده موفق نخواهیم بود.

این مسؤول تأکید کرد: مصوبات این کارگروه در راستای اجرای احکام پرونده‌های مربوطه باید با جدیدت از سوی دستگاه‌های متولی تا حصول نتیجه پیگیری و دنبال شود و هیچ‌گونه عذر و بهانه از حیث کمبود امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی پذیرفته نخواهد بود و دستگاه‌هایی که در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اهتمام لازم را نداشته و کوتاهی کنند، از طریق رسانه‌ها به مردم معرفی می‌شوند.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان کرد: رویکردهای مانع‌تراشانه باید کنار گذاشته شود و دستگاه‌های متولی با همهٔ کمبودها باید از تمام ظرفیت‌های موجود در راستای اجرای احکام پرونده‌ای مربوطه، مبارزه و مقابله با قاچاق استفاده کنند و اقدامات مقتضی اجرایی شود.

قاسمی اذعان کرد: مبارزه با قاچاق پایهٔ اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است و این پدیده، تولید و عرضهٔ قانونی و سالم کالا را دچار مشکل می‌کند و در نهایت در چرخهٔ اقتصادی کشور اخلال ایجاد می‌نماید، بنابراین لازم است تمام شگردها و مبادی قاچاق شناسایی و با آن مبارزهٔ علمی، عملی و هوشمند شود.

دادستان قزوین قاچاق را سمی خطرناک برای تولید داخلی دانست و یادآور شد: کشور از نظر اقتصادی در شرایط نامناسبی قرار دارد و بخش تولید نیز با مشکلات متعددی روبه‌رو است که در این شرایط اگر قاچاق نیز جای کالای داخلی را بگیرد و رغبتی برای خرید کالاهای داخلی نباشد، مشکلات واحدهای تولیدی حل نخواهد شد و شرایط حادتری ایجاد شده و مشکلات مضاعف می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: تا بسترهای کالای خارجی اعم از قاچاق و واردات از سطح بازار جمع‌آوری نشود، تولید رونق نخواهد یافت و از این حیث ارتقای کیفیت کالای داخلی و استاندارد سازی، بهترین روش جهت مبارزه با قاچاق کالا است و رونق بازار و کالاهای با کیفیت داخلی، جامعه را از کالاهای خارجی بی‌نیاز خواهد کرد.

قاسمی تصریح کرد: تعطیلی یک واحد تولیدی، جرائم و آسیب‌های اجتماعی متعددی را در پی خواهد داشت و گاهاً موجب ایجاد مشکلات امنیتی می‌شود، به همین خاطر لازم است مبارزه با قاچاق باید یکی از اولویت‌های جدی دستگاه‌های متولی قرار بگیرد، اما لازم است تمامی دستگاه‌ها، نهادها و آحاد جامعه به فراخور تکالیف خود در این راستا ایفای نقش کنند.

این مسؤول در ادامه بیان کرد: اجرای دقیق، قاطع و سریع احکام پرونده‌های قاچاق نیز موجب پیشگیری از وقوع جرم می‌شود و جنبهٔ بازدارندگی دارد و برای بخش صنعت و تولید نیز ایجاد انگیزه می‌کند.

دادستان مرکز استان عنوان کرد: ارزیابی کالاهای قاچاق بسیار دارای اهمیت است و برای اقتصاد و متهم تبعاتی را در پی خواهد داشت، لذا ارزیابی‌ها باید توسط کارشناسان متخصص انجام شود تا احیاناً حقی تضییع نشود و پرونده در مسیر درست رسیدگی قرار گیرد و لازم است نظارت دقیق نسبت به ارزیابی‌ها صورت گیرد.

قاسمی اظهار کرد: کالای قاچاق معمولاً از دست یک فرد که گاهاً با مبالغ اندک صرفاً کالاها را حمل می‌کنند کشف می‌شود، اما باید به‌سراغ عناصر اصلی قاچاق برویم و آن‌ها را شناسایی کنیم و با این افراد به‌عنوان مخلان بازار برخورد سخت قضایی شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان مطرح کرد: همان‌گونه که ریاست قوهٔ قضاییه بیان کرده‌ است مخاطب نام‌گذاری شعار سال، همهٔ مسؤولان هستند تا این شعار تحقق یابد و تحقق آن در گرو مبارزه با قاچاق است، به همین خاطر پرونده باید در مراحل ابتدایی به‌دقت تشکیل و وثایق نیز متناسب با جرم اخذ شود تا پس از طی مراحل مختلف دادرسی و صدور احکام قطعی، حکم به سهولت اجرا شود و لازم است تکمیل این حلقه از مبارزه با قاچاق، بسیار مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قاچاق قزوین ارز رسانه ها اجرای احکام پرونده دستگاه های متولی احکام پرونده مبارزه با قاچاق دادستان قزوین قاچاق کالا دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۴۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ماینر‌های قاچاق در یزد

 سرهنگ سیدمحمدطاهر موسوی جانشین انتظامی استان یزد بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در شهرستان یزد موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۶ امامشهر قرار گرفت. 

وی افزود: بلافاصله ماموران به محل اعزام و پس از هماهنگی با مرجع قضایی در بازرسی از این ساختمان موفق شدند، ۱۷ دستگاه ماینر را کشف کنند. 

جانشین انتظامی استان یزد گفت: ماینر‌ها جمع آوری و پرونده قضایی تشکیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • کشف ماینر‌های قاچاق در یزد
  • کشف ۱۷ دستگاه ماینر قاچاق در یزد
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • کشف ۶۰ میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • کشف داروی قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • زوج افیونی در دام پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران
  • قاچاق هروئین و شیشه در پوشش باند خانوادگی
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در مازندران