Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@19:53:02 GMT

ابداع نوعی انسولین با عملکرد فوق‌العاده سریع

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۴۶۴۴

ابداع نوعی انسولین با عملکرد فوق‌العاده سریع

پژوهشگران "دانشگاه استنفورد" در بررسی جدید خود، نوعی انسولین ارائه داده‌اند که عملکردی فوق‌العاده سریع دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از وب‌سایت رسمی دانشگاه استنفورد، گروهی از پژوهشگران، نوع فوق‌العاده سریعی از انسولین را ابداع کرده‌اند که می‌تواند چهار برابر سریع‌تر از گزینه‌های تجاری کنونی عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این داروی جدید تاکنون تنها روی حیوانات آزمایش شده، اما پژوهشگران امیدوارند که بتوانند در آینده، آزمایش آن را روی انسان نیز آغاز کنند.

"اریک اپل" (Eric Appel)، پژوهشگر "دانشگاه استنفورد" (Stanford University) و از نویسندگان این پروژه گفت: دیگران اغلب بر عوامل درمانی موجود در فرمول‌بندی دارو تمرکز می‌کنند، اما ما با تمرکز بر مواد افزودنی غیرفعال می‌توانیم پیشرفت‌های بزرگی در کارآیی کلی دارو به دست آوریم. مولکول‌های انسولین، گزینه خوبی هستند؛ در نتیجه ما تصمیم گرفتیم تا فرمولی را با استفاده از آن‌ها ابداع کنیم که می‌توان آن را در یک ویال قرار داد تا مشکل پایداری دارو را حل کند.

بیشتر انواع تجاری انسولین، از مولکولی در چندین شکل تشکیل شده‌اند. یک مولکول انسولین در شکل فعال خود، به عنوان یک "مونومر" (Monomer) شناخته می‌شود، اما این شکل فعال، به خصوص هنگامی که در ویال دارو نگه داشته می‌شود، ثبات چندانی ندارد.

یک شکل پایدارتر انسولین، "hexamer" نام دارد که از شش مولکول به هم پیوسته انسولین تشکیل شده است. انسولین در شکل hexamer، عملکرد کندی دارد و بدن باید آن را به مونومر‌ها تجزیه کند.

پژوهشگران دانشگاه استنفورد تصمیم گرفتند تا راهی پیدا کنند که به ذخیره کارآمد انسولین مونومر در ویال‌ها بپردازند، به طوری که به سرعت تجزیه نشود. آن‌ها در این پژوهش، صد‌ها مواد افزودنی متفاوت پلیمر را بررسی کردند و نهایتا یکی از آن‌ها را یافتند که می‌تواند انسولین منومر را ثابت نگه دارد.

نتایج آزمایش نشان داد که این فرمول می‌تواند پایداری خود را تا ۲۴ ساعت حفظ کند؛ در حالی که انسولین تجاری طی این آزمایش، در کمتر از ۱۰ ساعت تجزیه شد. پژوهشگران نتیجه گرفتند که این فرمول جدید، ثابت است، اما باید به این سواخ پاسخ می‌دادند که آیا فرمول آن‌ها روی ارگانیسم‌ها هم کارآیی انسولین را دارد.

پژوهشگران در این آزمایش، از خوک‌های مبتلا به دیابت استفاده کردند تا اثر دارو را مورد بررسی قرار دهند. آن‌ها به واکنش‌های سریعی رسیدند و مشاهده کردند که انسولین طی پنج دقیقه، به ۹۰ درصد اوج فعالیت خود رسید.

فرضیه پژوهشگران این است که یافته‌های این پژوهش، در مورد انسان نیز صدق می‌کند و داروی ارائه شده، چهار برابر سریع‌تر از انسولین‌های کنونی عمل خواهد کرد.

این پژوهش، در مجله "Science Translational Medicine" به چاپ رسید.

منبع: فرارو

کلیدواژه: انسولین پژوهشگران دانشگاه استنفورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۴۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع نخبگان و پژوهشگران دانشگاه هوایی شهید ستاری، گفت: بحمدلله امروز مجموعه دانشگاه هوایی شهید ستاری یک مجموعه منظم پای کار و علمی است و در عملیاتی شدن نیروی هوایی نقش اساسی را ایفا می‌کند.

وی نقش نخبگان و پژوهشگران دانشگاه شهید ستاری را در رفع مسائل و مشکلات نیروی هوایی بی‌بدیلی دانست و از پژوهشگران و نخبگان خواست که در این عرصه به نیروی هوایی کمک کنند، زیرا مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خطاب به اساتید و نخبگان دانشگاه هوایی، با بیان اینکه نقش شما برای آموزش جوانان و دانشجویان نقش بسیار مهمی است و الگوپذیری را باید در دانشجویان اجرایی کنید، باید جوانان را به شکلی در مسیر انقلاب اسلامی سوق دهیم که بتوانیم پویایی، شادابی و ارتقا را در نیروی الهی ببینیم.

وی تصریح کرد: سه وظیفه اصلی باید در این دانشگاه در اولویت قرار بگیرد؛ اول پرورش افسر عالم، دوم تولید علم و مسئله سوم اینکه باید به تربیت عالم و تولید علم برای تحول در نیروی هوایی جهت دهیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: امروز نیروی هوایی به برکت خون شهدا و وجود جوانانی متخصص و ولایی، نیرویی آماده، با اقتدار و مطیع فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) برای جانفشانی در راه صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفاظت از کیان کشور عزیزمان ایران است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد
  • توسعه مزارع نوآور بهره‌ور راهکاری برای ایجاد تحول در کشاورزی
  • تاکید بر بروز رسانی دانش پژوهشگران بخش کشاورزی
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است