Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@04:48:04 GMT

واقعه ۱۲ تیر سند ننگین آمریکایی درتاریخ است

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۴۹۲۴

واقعه ۱۲ تیر سند ننگین آمریکایی درتاریخ است

سردار سالاری با بیان اینکه واقعه ۱۲ تیر سند ننگین آمریکایی درتاریخ است، گفت: شهدای این واقعه از مظلوم ترین شهدا به شمار می روند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از هرمزگان و به نقل از روابط عمومی سپاه امام سجاد(ع)، سردار « اباذر سالاری » ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای مظلوم حادثه 12 تیرماه سال 67، اظهار داشت: حمله به هواپیمای مسافربری ایران در سال 67 یکی از بارزترین نقض قوانین بین‌المللی از سوی دولت ایالت متحده آمریکا است که هیچگاه از اذهان ملت ایران و دیگر ملت‌های آزادی خواه پاک نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد:حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران را جنایتی ددمنشانه و سند رسوایی استکبار جهانی برشمرد و تاکید کرد: این جنایت و اقدام ضد بشری هیچگاه از حافظه تاریخی ملت ایران پاک نخواهد شد.

 

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) یاد آورشد: پرواز مسافربری شماره 655 شرکت هواپیمایی ایران‌ایر از بندر عباس به مقصد دبی در تاریخ 12 تیر 1367 در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز خلیج‌فارس مورد حمله قرار گرفت و تمامی 290 سرنشین آن که شامل 66 کودک بود، جان باختند؛ پس از این عمل شنیع، آمریکا هرگز عذرخواهی نکرد و حتی ویلیام راجرز فرمانده ناو جنگی وینسنس آمریکا در پایان خدمت خود مدال شجاعت گرفت.

 

گفتنی است؛ از 290 مسافر پرواز 655 حادثه 12 تیرماه سال 67 در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس، 82 شهید این پرواز از استان هرمزگان بودند.

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه ۱۲ تیر فرمانده سپاه امام سجاد ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۴۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی از واقعه خیبر درس بگیرد

دریافت 50 MB کد خبر 6062963

دیگر خبرها

  • آمریکا تمام اطلاعات حمله تروریستی مسکو را به روسیه نداد
  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • درخواست آمریکا برای مشارکت ژنرال‌هایش در طراحی حمله به رفح
  • وال‌استریت‌ژورنال دست آمریکا را درباره رفح رو کرد!
  • ادعای مقام آمریکایی: ایران با یک کشتی اطلاعاتی در جیبوتی حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند
  • وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است
  • وال‌استریت‌ژرونال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است
  • پشت پرده تجاوز هوایی ناکام آمریکا به دیرالزور/ جنگ ویلایی تازه شروع شده است!
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • رژیم صهیونیستی از واقعه خیبر درس بگیرد