Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد لطفی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر روز پنجشنبه در نشست شورای اداری کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: امسال کار ساخت هزار واحد مسکونی مددجویی با همت و مشارکت دولت در این استان آغاز می‌شود.

او افزود: با توجه به ساخت هزار واحد مسکونی با مشارکت دولت و کمیته امداد و بهره‌برداری از آن در پارسال انتظار می‌رود با ساخت واحد‌های جدید نیاز مددجویان این نهاد در سراسر استان به مسکن ایمن و بادوام برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به ضرورت احداث سرپناه برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد، نیاز است نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی اقدام لازم برای جذب بودجه اجرای این طرح از محل کمک‌های دولت را انجام دهند.

لطفی تاکید کرد: از جمعیت یک میلیون و ۱۶۲ هزار نفری این استان، نزدیک به ۸۰ هزار نفر معادل ۷ درصد از جمعیت کل استان زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند.

او یادآور شد: اگر چه در مدت پنج سال گذشته، سالانه ۱۰ درصد از جمعیت مددجویان استان بوشهر با اجرای برنامه‌های توانمند سازی از چرخه زیر پوششی کمیته امداد خارج می‌شوند، اما در مجموع ۵۰ درصد به جمعیت زیر پوشش این نهاد افزوده شده‌ است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تاکید کرد: این نهاد در شکل گیری فقر نقشی ندارد، اما وقتی خانواده‌هایی مستاصل و نیازمند به این نهاد مراجعه می‌کنند و دارای شاخص‌های قرارگیری برای پوشش‌های حمایتی این نهاد هستند، موظف به پذیرش آن‌ها هستیم.

لطفی گفت: برای فقرزدایی و مدیریت فقر، نیازمند یک هم گرایی بین دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های بزرگ صنعتی استان هستیم و گرنه اعتبارات ناچیز این نهاد، توان پاسخگویی حداقلی به جامعه هدف نیست.

او ادامه داد: با وجود خیران حقیقی فراوان در این استان بخش عمده‌ای از شرکت‌های بزرگ صنعتی در استان با وجود داشتن مسئولیت‌های اجتماعی، اقدام چندانی برای کمک به مدیریت فقر در استان بوشهر انجام نمی‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: اگر در در دو دهه گذشته افرادی زیر پوشش این نهاد قرار می‌گرفتند که بزرگترین مشکل آن‌ها معیشت و مستمری بود، اما اکنون و با جوان شدن سن و جنس فقر، هر خانواده حداقل پنج مورد نیازمندی دارد که به ما مراجعه می‌کند.

لطفی ادامه داد: یکی از اقدامات مفید و مثبت مجلس نهم، پایه دار کردن بودجه برای اشتغال مددجویان کمیته امداد در قالب تبصره ۱۶ برنامه عملیاتی سالانه بود که نتیجه آن ارائه تسهیلات ارزان قیمت اشتغال و توانمندسازی مددجویان بوده‌است که در مجلس دهم نیز ادامه یافت.

او گفت: از نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود که سهم استان بوشهر در حوزه اشتغال مددجویان این نهاد را ارتقا ببخشند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به خیر بودن مردم استان بوشهر گفت: تجزیه و تحلیل‌های آماری در کمیته امداد نشان می‌دهد این استان در مقایسه با جمعیت خود، جزو استان‌های برتر کشور در حوزه مشارکت‌های مردمی و استفاده از کمک‌های خیران برای فقرزدایی است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد مسئولیت ای اجتماعی مجلس نهم اشتغال مددجویان کمیته امداد استان بوشهر مدیرکل کمیته امداد زیر پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۵۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی ملامهدی با بیان اینکه اشتغال و مسکن از اولویت مهم کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان زیر حمایت است گفت: سال گذشته یک هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد در استان آذربایجان شرقی تحویل داده شد.

وی اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و ۱۵۷ واحد در روستا‌های استان به صورت ساخت خانه و یکصد واحد نیز در شهر‌ها به صورت خرید واحد مسکونی بود.

وی ادامه داد: برای ساخت یا خرید این واحدها نزدیک به ۶۴۰ میلیارد ریال وام بلاعوض و ۱۵۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه بدون کارمزد از طریق صندوق امداد ولایت تامین و پرداخت شد ضمن اینکه برای هر واحد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد ریال وام بانکی با کارمزد چهار درصد تعلق گرفت.

ملامهدی در مورد نهضت ملی مسکن و سهم مددجویان از این طرح در استان اظهار کرد: هشت هزار و ۴۰۰ نفر با برچسب مددجوی کمیته امداد در این طرح نام نویسی کردند.

وی ادامه داد:تعداد اختصاصی به مددجویان استان از محل این طرح نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ واحد بود.

دیگر خبرها

  • اعلام سرانه بیمه درمان پرداختی دهک‌های اول تا نهم/ فرانشیز بستری مددجویان «صفر» شد
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • سقف‌های مهربانی، سرپناه مددجویان کمیته امداد لرستان
  • تحویل هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • مقاوم سازی ۷۵ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی لرستان
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • واگذاری ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سمنان
  • پرداخت ۹۹۲ میلیارد کمک معیشت به مددجویان گلستانی
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی