Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، علیرضا رضوی با بیان این خبر افزود: هم‌اکنون جمعیت شهری ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری استان آذربایجان‌غربی تحت پوشش آب آشامیدنی سالم هستند و برای تامین آب مورد نیاز آنها ۶۶۲ هزار فقره انشعاب نصب و ۷۵۰ کیلومتر خط انتقال احداث شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۹۷۶ هزار نفر از جمعیت روستایی استان که ۸۶ درصد روستاییان استان را شامل می‌شود، تحت پوشش هستند که برای آنها ۲۹۲ هزار انشعاب نصب و ۷۰۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۵۰۰۰ کیلومتر خط انتقال احداث شده است

رضوی خاطرنشان کرد: برای جمعیت شهری ۵۱ درصد آب مورد نیاز از آب زیرزمینی و ۴۹ درصد از محل آب‌های سطحی و برای جمعیت روستایی ۹ درصد از طریق چاه‌ها و آب‌های زیرزمینی و یک درصد از آب‌های  سطحی تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی افزود: ۴۱۴ روستای بالای ۲۰ خانوار غیر تحت پوشش در سطح استان  به زودی با ارتقای تجهیزات به شبکه های تحت پوشش شرکت آبفای استان وارد می شوند.

رضوی خاطر نشان کرد: در سال جاری نیز پیرو اجرای پویش هر هفته الف_ ب_ ایران، مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه به عنوان یکی از پروژه ملی فاخر در آذرماه امسال به مدار بهره برداری می رسد که با افتتاح این پروژه ، ۵۱ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده در سال به پیکره دریاچه ارومیه انتقال می یابد.

وی افزود: هم اکنون این پروژه بیش از ۹۰ ‌درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اعتبارات اجرای طرح از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه تامین شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب استان آذربایجان تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۵۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد

سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌غربی گفت: سرشماری دو گونه از سمندر که جزو گونه‌های کمیاب و نادر در مناطق کوهستانی استان است، در شهرستان‌های مهاباد، بوکان، پیرانشهر، سردشت و اشنویه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در این سرشماری تیم‌های مختلفی از کارشناسان حیات وحش و محیط‌بانان یگان حفاظت این اداره کل انجام می‌شود، افزود: آماربرداری دوبار و به فاصله زمانی ۱۰ روز در زیستگاه سمندر در این مناطق تکرار می‌شود تا آمار تقریبی فراوانی جمعیت این گونه در این زیستگاه‌ها مشخص شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت سرشماری سمندر بیان کرد: در این پایش، چشمه‌ها و جویبار‌های منطقه مورد بررسی قرار می‌گیرد و بعد از جمع‌آوری آمار، برنامه‌ریزی‌های لازم برای حفاظت از سمندر‌ها توسط سازمان مرکزی و اداره کل استان انجام می‌شود.

شهند اضافه کرد: شناسایی زیستگاه‌ها، شمارش جمعیت و تخمین افزایش یا کاهش سالانه تعداد آنها مهمترین هدف از سرشماری این جانداران دوزیست است.

وی گفت: عدم شناخت جوامع محلی از این گونه، تخریب زیستگاه، آلودگی منابع آبی زیستگاه بدلیل آفت کش‌ها، علف کش‌ها و کود‌های شیمیایی و ورود فاضلاب‌های انسانی، کاهش جمعیت گونه و تغییر کاربری منابع آبی و انتقال آن به خارج از زیستگاه توسط کشاورزان از عوامل تهدید‌کننده سمندر است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • آغاز سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی
  • سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • رگبار باران و رعد برق آذربایجان غربی را فرا می گیرد
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت در آذربایجان غربی رفع شود
  • سرانه فضای ورزشی دانش آموزی ۳۳ درصد افزایش یافت
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند
  • ثبت ۲۴۶ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان غربی
  • میانگین بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • ۴.۶ میلیون مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کرده اند
  • واگذاری بیش از ۸٠٠ واحد مسکن ویژه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد