Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشیرالحق عابدی روز پنجشنبه در نشست شورای معادن خراسان جنوبی افزود: معادن فعال و موجود که به لحاظ حجم مصالح مورد نیاز و کیفیت مدنظر پاسخگوی نیاز پروژه‌های عمرانی باشد در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: بر اساس هدف‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان امسال ۲۱ معدن در این زمینه در اختیار شهرداری‌ها قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در تمامی شهرها این قابلیت وجود دارد که این معادن در محدوده سرزمینی به شهرداری‌ها واگذار شود.

وی تصریح کرد: تاکنون دو نوبت مزایده برای واگذاری معادن در استان برگزار شده است که به دلیل نداشتن شرایط سرمایه‌گذار برخی محدوده‌ها هنوز واگذار نشده است.

عابدی عنوان کرد: افرادی که برنده مزایده می‌شوند بایستی در مدت ۶ ماه عملیات اکتشاف را آغاز کنند و تا سه سال حق واگذاری به غیر را ندارد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی چهارمین استان معدنی کشور است یادآور شد: در رتبه‌بندی جدید سازمان صمت رتبه استان غیرواقعی اعلام شده بود و با استان خراسان رضوی جابه جا شده بود که با پیگیری سازمان صمت استان این اعلامیه لغو شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: با دارا بودن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های معدنی فراوان و متعدد رتبه‌ای که برای استان اعلام شده بود قابل بیان نبود که در این زمینه مکاتبات لازم ارسال شده است.

وی افزود: در سال جاری تمامی موضوعات از منظر کارشناسی شده پیگیری و اجرا خواهد شد.

عابدی در ادامه با اشاره به سفر اخیر رییس سازمان برنامه و بودجه به استان اظهار داشت: در این سفر تفاهم‌نامه پروژه‌های جهش تولید استان در سال ۹۹ بین سازمان برنامه و بودجه و استانداری خراسان جنوبی به امضا رسید.

وی ادامه داد: در قالب این تفاهم‌نامه بیش از یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای ۷۰ پروژه در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بایستی پروژه‌های سازمان در قالب جهش تولید را تهیه و تشریح کند.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که صورت خواهد گرفت خراسان جنوبی بایستی در حوزه‌های مهم به ویژه معادن نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

برچسب‌ها سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور استانداری خراسان جنوبی خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور استانداری خراسان جنوبی خراسان جنوبی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور استانداری خراسان جنوبی خراسان جنوبی خراسان جنوبی شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۵۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این روز‌ها برداشت گل محمدی از گلستان‌های خراسان جنوبی آغاز شده و قرار است این محصول معطر از سطح بیش از ۴۳۹ هکتار از اراضی استان برداشت شود.

شایسته با اشاره به اینکه  امسال پیش بینی می‌شود ۷۸۶ تن گل محمدی در استان برداشت شود  افزود: این میزان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.  

وی گفت: بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان سربیشه با ۲۱۵ هکتار، قاین ۵۳ هکتارو زیرکوه ۵۰ هکتار است.

مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: ۵۰ درصد محصول تولیدی به صورت غنچه، گل‌تر و گل خشک به خارج استان صادر می شود.

شایسته گفت: ۳۵۲ بهره بردار گل محمدی از اوایل اردیبهشت آغاز و تا نیمه خرداد ادامه دارد.  

دیگر خبرها

  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • آزمون ۱۰۵ نازل جایگاه‌های عرضه سی ان جی خراسان جنوبی
  • ۴۲۰ میلیارد ریال درآمد استان گیلان از محل حقوق دولتی معادن
  • کشف ۵ محدوده جدید در پهنه سنگان خواف