Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@21:05:25 GMT

افزایش سه درجه‌ای دما در خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۵۱۸۷

افزایش سه درجه‌ای دما در خوزستان

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری روز پنجشنبه افزود: در شبانه روز گذشته آبادان با ۴۷.۸  و گتوند با ۲۰ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان گزارش شدند.

وی ادامه داد:حداکثر دمای اهواز در این مدت به ۴۶.۶ و حداقل به ۲۸.۳ درجه سانتیگراد رسید.

سبزه زاری افزود: همچنین روز جمعه در برخی مناطق استان در بعضی ساعات وزش باد متوسط مورد انتظار است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شمال خلیج فارس در این مدت صاف تا کمی ابری  و سرعت باد ۳۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان میانگین حداقل دمای استان خوزستان در خرداد ماه ۹۹ به میزان ۲۶.۷ درجه سانتیگراد گزارش شده که نسبت به دوره بلندمدت در همین بازه زمانی ۰.۸ درجه افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین در زمان یادشده میانگین حداکثر دمای خوزستان ۴۴.۴ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به دوره بلندمدت در همین بازه زمانی ۱.۵درجه افزایش داشته است.

برچسب‌ها اهواز سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اهواز سازمان هواشناسی اهواز سازمان هواشناسی درجه سانتیگراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۵۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط جوی زنجان ناپایدار می‌شود

مرتضی قدیمی  با بیان اینکه هم اکنون آسمان استان صاف تا قسمتی ابری و از بعدازظهر با وزش باد همراه است، گفت: تا روز شنبه هفته آینده شرایط جوی استان پایدار و آسمان عمدتا صاف خواهد بود و در این مدت بارشی نیز نخواهیم داشت.

وی یادآور شد: برای روزهای یکشنبه و دوشنبه افزایش ناپایداری و ابر و افزایش سرعت وزش باد به ویژه برای ساعات بعدازظهر پیش بینی شده است که احتمال رگبار پراکنده باران و وقوع رعد و برق نیز طی این ۲ روز وجود دارد.

قدیمی با اشاره به نوسانات دمایی نقاط مختلف استان اظهار داشت: نوسان دماها طی روزهای آینده کم و روند کلی با شیب ملایمی برای پنج روز آینده افزایشی است.

وی دمای هوای فعلی شهر زنجان را یک درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت پنج درجه کاهش یافته است.

قدیمی افزود:‌ طی شبانه روز گذشته روستای خیرآباد با دمای منفی چهار درجه سانتیگراد سردترین و گیلوان با ۲۰ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان ثبت شدند.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان منفی ۲ و ۱۲ درجه، ابهر ۲ و ۱۵ درجه، خرمدره ۲ و ۱۵ درجه، آب‌بر هفت و ۱۵ درجه، خدابنده یک و ۱۲ درجه، سلطانیه منفی و ۱۲ درجه و ماهنشان ۲ و ۱۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • شرایط جوی زنجان ناپایدار می‌شود
  • بارش باران و برف در برخی استان‌های کشور
  • افزایش دمای هوا در جنوب غرب خوزستان
  • پیش‌بینی هوای تهران در چند روز آینده
  • پیش‌بینی هوای تهران در روز‌های آینده
  • افزایش دمای هوای صبحگاهی در همدان 
  • دمای هوا در آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد
  • گرد و غبار در راه خوزستان
  • ییلاقات تفت و مهریز رکورددار بارش‌های دو روز اخیر
  • جوی پایدار در آبادان و خرمشهر