Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@00:16:28 GMT

عکس ‌‌های قدیمی از سیروس گرجستانی +بیوگرافی

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۵۲۲۴

عکس ‌‌های قدیمی از سیروس گرجستانی +بیوگرافی

سیروس گرجستانی بازیگر نقش‌های خاطره انگیز سینما و تلویزیون بود که بارها در نقش‌ها و ژانرهای گوناگون حضور داشته است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، علی‌اکبر محمودزاده گرجستانی با نام هنری سیروس گرجستانی متولد ۲۵ اسفند سال ۱۳۲۳ در بندر انزلی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی بود. او دارای مدرک درجه دو هنری از وزارت فرهنگ و هنر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سيروس گرجستانی اصليت گيلانی دارد، اول دبستانش را در رشت گذراند 8، 9 ساله بود كه به همراه خانواده به تهران مهاجرت کردند و در محله ناصر خسرو و كوچه مروی رشد و نمو کرد.

گرجستانی فعالیت در تئاتر را در سال ۱۳۴۹ و فعالیت در تلویزیون را در سال ۱۳۵۶ شروع کرد و پس از آن به استخدام وزارت فرهنگ و هنر سابق و ارشاد کنونی درآمد. پیش از انقلاب، او در دو فیلم سینمایی با نام‌های «بیست سال انتظار» (۱۳۴۵) و «مأمور دو جانبه» (۱۳۴۵) بازی کرده بود اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فعالیت سینمایی او با فیلم «فریاد مجاهد» به عنوان بازیگر در سال ۱۳۵۸ آغاز شد.

این بازیگر توانمند که از شب گذشته در بیمارستان شهید لواسانی بستری شده بود،‌ صبح امروز پنجشنبه 12 تیرماه بر اثر سکته قلبی درگذشت.

انتهای پیام/4028/

منبع: آنا

کلیدواژه: سینمای ایران سیروس گرجستانی سریال تلویزیونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۵۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک گرجستانی دیگر در لیگ برتر درخشید

به گزارش ورزش سه، گریگول چابرادزه بازیکن جدید ذوب آهن عملکرد خوبی در ترکیب این تیم داشته و خلاقانه در خط دفاعی این تیم حاضر شده و با ارسال‌های خوبی که داشت چند موقعیت گلزنی در بازی با آلومینیوم ایجاد کرد.

گریگول در بازی با تراکتور هم تکنیک بالای خود را نشان داد و از گوشه سمت راست شرایط سختی را برای بازیکنان تراکتور ایجاد کرد و نفوذهای خوبی انجام داد، او در آن مسابقه هم نشان داد که ارسال‌های خوبی روی دروازه انجام می‌دهد و خلاقیتش را به رخ کشید.

مدافع گرجستانی و جدید ذوب آهن نقش محوری در خط دفاع این تیم دارد و با اضافه شدن در حملات و حضور غیر منتظره در خط هافبک نقش محوری را ایجاد می‌کند و تبدیل به بازیکنی خاص برای محمد ربیعی شده و تاکتیک‌های این تیم را تحت تاثیر حضور خود قرار داده است.

چابرادزه از هفته هجدهم مقابل پرسپولیس که به عنوان جانشین به میدان آمد اولین بازی خود را انجام داد و پس از آن در تمامی مسابقات برای ذوب آهن به عنوان بازیکن ثابت به میدان رفت و در بازی با هوادار اولین پاس گل خود را ارسال کرد.

دیگر خبرها

  • بازیگر جنجالی تلویزیون ایران بطور قانونی مهاجرت کرد
  • واکنش مسعود ده‌نمکی به پیشنهاد وزیر شدن! |‌ ویدئو
  • هنرمندان مازندرانی به عیادت مش فتاح رفتند
  • بازیگر سینما و تلویزیون: دولت به اقتصاد خانواده‌ها توجه بیشتری کند
  • یک گرجستانی دیگر در لیگ برتر درخشید
  • عیادت هنرمندان مازندرانی از پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون جراحی شد
  • صداپیشه و بازیگر پیشکسوت بستری شد
  • بازیگر پیشکسوت زیر تیغ جراحی رفت
  • ۳ اردیبهشت بزرگداشت شیخ بهایی + بیوگرافی و آثار