Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد رئیس پلیس فتا استان یزد از شناسایی عامل برداشت اینترنتی از حساب بانکی مادر یزدی خبر داد و گفت: نداشتن سواد رسانه‌ای و نظارت لازم بر فعالیت فرزندان در فضای مجازی، زمینه‌ساز جرائم اینترنتی برای فرزندان می‌شود.

سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» با بیان این‌ که در پی مراجعه یکی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب وی، پرونده اولیه تشکیل شد و برای پیگیری در اختیار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفته است، اظهار کرد: با بررسی پرینت صورت‌حساب بانکی شاکیه مشخص شد برداشت‌ها طی چند مرحله خرید اینترنتی توسط فرزند وی بوده که در فرصت خواب عصرگاهی مادر، اقدام به خرید بازی کلش آف کلنز و پاک کردن پیامک‌های بانکی روی گوشی مادر نیز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به والدین و خانواده‌ها توصیه می‌کنیم به دلیل محتوای نامناسب که در قالب برخی بازی‌ها آموزش داده می‌شود نسبت به استفاده فرزندان از بازی‌ها نظارت داشته و به جهت صیانت از فرزندان و خانواده همواره نوع بازی‌های مورد استفاده فرزندان را مدنظر قرار دهند.

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: علاقه نوجوانان و جوانان به بازی‌های آنلاین مسبب هیجانات کاذب و تلاش برای رسیدن به مراحل بالاتر می‌شود که لازمه آن خرید بسته‌های اینترنتی است، از این‌رو والدین می‌بایست برای اقدامات نظارتی و مراقبتی برنامه‌ریزی کرده تا این مشکلات در آینده مسبب بر هم زدن کانون گرم خانواده نشود.

به گزارش ایسنا و به نقل از پلیس فتا، سرهنگ ابوطالبی در پایان با اشاره به این‌که آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا می‌باشد، گفت: شهروندان به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری، مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرائم سایبری به وب سایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه کنند .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی يزد پلیس فتا سواد رسانه ای پلیس فتا بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۵۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳ عامل تیراندازی در اهواز

فرمانده انتظامی اهواز از شناسایی و دستگیری سه عامل تیراندازی در این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سرهنگ حسین زلقی، اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر تیراندازی به درب منزل یک شهروند در شهر اهواز، بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 28 این فرماندهی قرار گرفت.

 وی، افزود: در تحقیقات میدانی پلیس مشخص شد سه نفر با هویت معلوم به علت اختلافات و درگیری‌های قبلی به در منزل یکی از نزدیکان خود با یک قبضه سلاح کلاش تیراندازی کرده‌اند و از محل متواری شده‌اند.

فرمانده انتظامی اهواز، تصریح کرد: ماموران پلیس با اشراف اطلاعاتی، عاملان تیراندازی را شناسایی و پس هماهنگی با مرجع قضایی، در دو عملیات ضربتی آنان را در مخفیگاه‌شان دستگیر کردند.

زلقی با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضایی، خاطرنشان کرد: جامعه به هیچ وجه جولانگاه اوباش و مجرمان نخواهد بود و پلیس همواره با افرادی که بخواهند به هر طریقی اقدام به قدرت‌نمایی و مختل کردن نظم و امنیت عمومی مردم کنند، مقتدرانه و در چارچوب قانون برخورد خواهد کرد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازی کودکانه با سلاح در لرستان/ خاله ۱۴ساله جان باخت
  • زمین گیر شدن عامل شرارت در زابل
  • بازداشت ۳ عامل تیراندازی در اهواز
  • آیا زورگیری و جرائم خشن در تهران افزایش داشته است؟
  • اطمینان پلیس از عدم بروز آشوب در دربی میلان
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوکان
  • امکان پرداخت مستقیم جرائم رانندگی از طریق «پلیس من» فراهم شد
  • امکان پرداخت مستقیم جرائم رانندگی از طریق پلیس من فراهم شد
  • دستگیری عامل قتل مرد جوان با کلت در شرق تهران
  • دستگیری عامل قتل مرد جوان با کلت کمری