Web Analytics Made Easy - Statcounter

قالیباف بر تدوام همکاری‌ها با بلاروس تاکید کرد، حادثه درمانگاه سینا به دقت پیگیری شود، حادثه در یکی از سوله‌های در حال احداث سایت هسته‌ای نطنز، غیرعمدبودن حادثه درمانگاه سینا اطهر تهران برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در پنجشنبه ۱۲ تیرماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قالیباف بر تدوام همکاری‌ها با بلاروس تاکید کرد

«محمدباقر قالیباف» با صدور پیامی به ولادیمیر آندریچنکو همتای بلاروسی خود ضمن تشکر از پیام تبریک وی با ابراز خرسندی از روابط دوستانه بین ایران و بلاروس بر تداوم مراودات مجالس دو کشور تاکید کرد.

 

رییس مجلس شورای اسلامی در این پیام ضمن با اهمیّت بر شمردن توسعه مناسبات دوجانبه در حوزه های مختلف، امیدواری خود را در خصوص گسترش همکاری های فی مابین در جهت منافع مشترک ابراز کرد. رییس مجلس شورای اسلامی برای دولت و ملت کشور دوست بلاروس، سلامتی و موفقیت آرزو کرد.

 

خلیج فارس مدتهاست شاهد جنایات آمریکا در منطقه است

وزارت امور خارجه در حساب کاربری خود در توییتر با طرح سوالی مبنی بر این که حقوق بشر آمریکایی چیست؟ پاسخ داد: تعهد بی نظیر به کشتن انسان ها! خلیج فارس مدتهاست شاهد جنایات آمریکا در منطقه است.


وزارت امور خارجه تاکید کرد: ۳۲ سال پیش آمریکا عمدا هواپیمای مسافربری ایرانی را ساقط کرد. ۲۹۰ نفر کشته شدند.


این وزارت خانه در توییتر خود تصریح کرد: تاکنون آمریکا نه عذرخواهی کرده نه شرمنده شده است.

 

صبح‌گاه ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷؛ ویلیام راجرز، ناخدای ناو وینسنس با شلیک دو موشک، هواپیمای مسافربری ایران را در آب‌های خلیج‌فارس سرنگون کرد و ۲۹۸ مسافر آن اعم از مرد و زن، کودک و نوجوان و کهنسال به شهادت رسیدند. در میان سرنشینان این هواپیما، ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال، ۵۳ زن و ۴۶ تن تبعه کشورهای خارجی نیز بودند که همگی کشته شدند.

 

پرواز ۶۵۵ ایران‌ایر یک پرواز غیرنظامی بود که پرواز خود را از فرودگاه بین‌المللی بندرعباس شروع کرد و به پرواز خود در مسیری عادی ادامه داد تا اینکه هفت دقیقه بعد از پرواز توسط یک موشک پرتاب شده از سوی ناو وینسس آمریکا در آب‌های خلیج فارس که آمریکا سال‌های سال به ‌بهانه‌های واهی وارد این منطقه است، مورد اصابت قرار گرفت.

 

بازدید سرلشکر موسوی از پروژه دماوند ۲ و هواپیما‌های آب‌نشین

امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» با حضور در ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف پایگاه دریایی غرب خزر مستقر در آستارا، میزان آمادگی و توانمندی‌های دفاعی یگان‌های مستقر را ارزیابی کرد.

وی با حضور در پایگاه دریایی غرب خزر ناوگان شمال (آستارا) از سایت راداری، یگان پهباد، پایگاه چهارم اطلاعات و... بازدید کرد و در جمع کارکنان این یگان گفت: بحمدالله نیروی دریایی ارتش توانسته است رزمندگانی متعهد، مردم دار و مسئولیت پذیر تربیت کند.

فرمانده کل ارتش در ادامه از صنایع دریایی شهید تمجیدی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و شناور‌های در حال ساخت دماوند ۲ نیز بازدید کرد.

در این بازدید، عملیات نشست و برخاست روی آب و قابلیت‌های هواپیمای آب نشین به فرمانده کل ارتش ارائه شد.

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، در این بازدید امیر سرلشکر موسوی را همراهی کرد.

 

حادثه در یکی از سوله‌های در حال احداث سایت هسته‌ای نطنز

«بهروز کمالوندی» گفت: بامداد امروز پنج شنبه به‌دنبال وقوع حادثه‌ای که چگونگی آن در دست بررسی است یکی از سوله‌های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز دچار آسیب شد.

 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: این رخداد هیچ‌گونه تلفات جانی نداشته و لطمه‌ای به فعالیت‌های جاری این مجموعه نیز وارد نکرده است.

 

کمالوندی تصریح کرد: از نظر احتمال ایجاد آلودگی نیز با توجه به غیر فعال بودن مجموعه ذکر شده جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و هم اکنون تیم‌های کارشناسی سازمان در محل وقوع حادثه حاضر و مشغول بررسی علل این واقعه هستند.

 

حادثه درمانگاه سینا به دقت پیگیری شود

«علی نیکزاد»، نائب رییس مجلس شورای اسلامی در پی حادثه آتش سوزی در درمانگاه سینا پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ضایعه درگذشت اندوهبار ۱۹ نفر از هموطنان عزیزمان در آتش سوزی مرکز درمانی در شهر تهران موجب تالم و تاثر قلبی اینجانب گردید. از خداوند متعال برای آن عزیزان و کادر عزیز درمانی آرزوی غفران و رحمت الهی دارم. امیدوارم با پیگیری دقیق موضوع توسط دستگاه‌های ذیربط و تمهید امور پیشگیرانه در تامین امنیت مراکز عمومی بار دیگر شاهد چنین ضایعه‌های دردناکی نباشیم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

علی نیکزاد»

 

غیرعمدبودن حادثه درمانگاه سینا اطهر تهران

«علی القاصی مهر» شب گذشته (چهارشنبه ۱۱ تیر) با حضور در بخش خبری ساعت ۲۱ شب شبکه یک سیما با بیان اینکه در حال حاضر پنج نفر از عوامل مسئول و مرتبط با درمانگاه سینا اطهر تهران تحت نظر هستند، افزود: دیشب ساعت ۲۱ بعد از اطلاع از وقوع انفجار به همراه همکاران قضایی در دادسرای جنایی در صحنه حاضر شدیم که حریق مراحل پایانی را طی می‌کرد که پس از آن وضع ساختمان را بررسی دقیق قضایی کردیم.

 

وی گفت: در بررسی اولیه در طبقات ساختمان، تعداد ۱۹ نفر از افرادی که در طبقه چهارم ساختمان که بیشتر از تیم درمان بودند شناسایی شدند و بلافاصله دستور انتقال اجساد به محل پزشکی قانونی صادر و احراز هویت شدند.

 

دادستان تهران افزود: تعداد ۱۴ جسد را تحویل خانواده آن‌ها دادیم و مابقی تا پایان امشب تحویل داده می‌شود.

 

القاصی مهر درباره علت حادثه نیز گفت: بررسی اولیه حاکی از غیرعمدی بودن حادثه است و دیشب دستور تحت نظر قرار دادن پنج نفر از عوامل مسئول و مرتبط با این درمانگاه را صادر کردیم./

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار درمانگاه سینا اطهر تهران حادثه درمانگاه سینا یکی از سوله خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۵۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده

 وزیر تندرو کابینه اسرائیل، آنچه درباره حمله اسرائیل به اصفهان منتشر شده آن را "ضعیف" توصیف کرد.

به گزارش عصرایران، همزمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد هیچ آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران وارد نشده است.

"ایتمار بن غفیر" وزیر امنیت داخلی اسرائیل  در واکنش به خبرهای منتشر شده درباره حمله پهپادی در اصفهان  تنها به انتشار یک کلمه در توییتر اکتفا کرد و نوشت: "ضعیف ".
او رهبر حزب افراطی ملی گرا و مذهبی یهودی "اسرائیل خانه ماست" است.

رسانه های آمریکایی به نقل از مقامات امریکایی و اسرائیلی می گویند اسرائیل حملاتی را علیه ایران انجام داده است. به ادعای آنها، این حملات در واکنش به حمله یکشنبه گذشته ایران به اسرائیل بود. منابع آگاه می گویند امریکا قبل از حمله، از سوی  اسرائیل، مطلع شده بود.

براساس گزارش های منتشر شده در صداوسیما، چند ریزپرنده در اصفهان از سوی دفاع هوایی ارتش مورد هدف قرار گرفتند. به گزارش صداوسیما، این ریزپرنده ها (پهپادهای کوچک) از داخل به پرواز درآمده بودند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سازمان ملل متحد اعلام کرد که تاسیسات هسته‌ای ایران پس از حمله هوایی در استان اصفهان آسیبی ندیده‌اند.

آژانس همچنین خواستار خویشتن‌داری در منطقه شد.
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس هم در بیانیه ای گفت که "همچنان از همه می‌خواهد تا حداکثر خویشتنداری را انجام دهند و مجدداً تأکید می‌کند که تاسیسات هسته‌ای هرگز نباید هدف درگیری‌های نظامی باشند."

    کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وزیر دارایی اسرائیل خواستار ترور رهبران حماس شد یک وزیر اسرائیلی: آمریکا از تمام جهان جاسوسی می‌کند

دیگر خبرها

  • تولید روزانه ۱۲۰ تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر
  • وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده
  • وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف
  • ببینید/ امنیت کامل در سایت هسته‌ای اصفهان
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حادثه اصفهان بیانیه داد
  • بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران
  • وضعیت عادی در سایت هسته ای اصفهان
  • ساخت درمانگاه تخصصی ارتش در قزوین+ فیلم
  • وقوع انفجار در یکی از سایت‌های بزرگترین شرکت تسلیحاتی انگلیس
  • انفجار در بزرگترین کارخانه تسلیحاتی انگلیس