Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهران زرگری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: لازم است باشگاهداران برای تعطیل نشدن باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام با دقت هر چه تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و به ارتقاء سطح سلامت باشگاه‌ها و مربیان و ورزشکاران توجه جدی‌تر داشته باشند تا مشکلی از بابت انتقال ویروس کرونا پیش نیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در حال حاضر باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام زنجان با توجه به شیوع مجدد این بیماری در آستانه تعطیلی قرار گرفته‌اند که فقط با رعایت دقیق و جدی پروتکل‌های بهداشتی می توان از این کار پیشگیری کرد.

زرگری با بیان اینکه اوج‌گیری ویروس کرونا در زنجان، موجب تعطیلی مدارس فوتبال این استان شده است که با ادامه این روند تعطیلی باشگاه های بدنسازی و پررش اندام نیز دور از ذهن نیست، افزود: متاسفانه چند تن از باشگاهداران باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام این استان، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند که با ادامه این سهل انگاری، به دیگر باشگاه ها صدمه و آسیب خواهند زد.

وی تصریح کرد: لازم است فعالان در این عرصه ورزشی اعم از باشگاهدار، مربی و ورزشکار هنگام ورود به باشگاه از ماسک استفاده کنند تا سهم خود در پیشگیری از شیوع این ویرس و ابتلا به این بیماری، ایفا کنند.

رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان گفت: از متولیان باشگاه ها انتظار می رود با درک این شرایط ویژه نسبت به تامین مواد گندزدا و ضد عفونی کننده، صابون مایع و همچنین دستکش و ماسک در محیط باشگاه اقدام کنند تا زمینه برای سلامت خود و ورزشکاران، فراهم باشد.

زرگری افزود: هرچند تهیه و تامین این اقلام بهداشتی برای باشگاهداران با توجه به درآمد پایینی که دارند سخت و مشکل‌آفرین است اما این کار و هزینه تحمیل شده به آنان بطور قطع و یقین با صرفه‌تر از تعطیلی باشگاه ها خواهد بود.

وی اظهار داشت: بهتر است خود مربیان و ورزشکاران نیز برای ورود به باشگاه‌ها و انجام تمرینات روزانه به حتم ماسک، دستکش مخصوص تمرینی، اسپری ضدعفونی کننده دست و حوله شخصی به همراه داشته باشند تا باشگاهداران بیش از این متضرر نشوند.

زرگری تصریح کرد: تعداد ورزشکاران در اکثر باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان به یک سوم رسیده است که کفاف هزینه‌ها از جمله پرداخت اجاره بها و دستمزد مربیان را هم نمی‌دهد به همین علت نیز برخی باشگاهداران تنها راه چاره برای فرار از بدهی های تحمیل شده را در فروش تجهیزات و بستن درب باشگاه خود می بینند که این نیز خوب نیست.

وی از موجران خواست، با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا، باشگاه‌های ورزشی زنجان را که با مشکلات عدیده مالی بسیار مواجه هستند دریافته و رعایت حال باشگاه‌داران زنجان را در این شرایط کرونایی بکنند.

زرگری اظهار داشت: متاسفانه برخی باشگاه‌داران زنجان به منظور جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر، به اجبار وسایل و تجهیزات ورزشی خود را به نصف بها و حتی کمتر، فروخته و به‌رغم میل باطنی درب باشگاه های ورزشی خود را می بندند که در صورت حمایت های مالی می توان از این کار پیشگیری کرد.

وی از متولیان امر ورزش استان زنجان خواست در ارایه تسهیلات بانکی به باشگاه‌داران تسریع داشته باشند تا آنان بتوانند دستمزد عقب افتاده مربیان و موجران را پرداخت کنند و بیش از این در تامین معیشت خانواده و هزینه‌های زندگی در سختی و مشکل نباشند.

تعداد باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام این استان قریب ۱۷۰ باب است و حداقل ۸۰۰ نفر در باشگاه‌های بدنسازی مشغول به فعالیت بوده و از این طریق ارتزاق می‌کنند.

از پنجم اسفند ماه پارسال (سال ۹۸) فعالیت کلیه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی به خاطر حفظ سطح سلامت فعالان در عرصه ورزش و کاهش نگرانی مردم به ویژه خانواده‌ها، به مدت قریب سه ماه،  ممنوع اعلام شد و باشگاه‌داران از این حیث متضرر شدند.   

برچسب‌ها ویروس کرونا زنجان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا زنجان بهداشت و سلامت ویروس کرونا زنجان بهداشت و سلامت باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام پروتکل های بهداشتی باشگاه داران ویروس کرونا باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۵۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«قاطعیت و همسان انگاری همگان در اجرای قانون»؛ استاد علیدوست: امام علی (ع) «قاطعیت» در اجرای قانون دارند

رئیس انجمن فقه و حقوق حوزه های علمیه گفت: امام علی(ع) وقتی به حکومت می رسند به گذشته بویژه زمان خلفای دوم و سوم نگاه می کنند و به صراحت اعلام می کنند از زیاده خواهی ها جلوگیری کرده و ثروت های باد آورده را در اختیار افراد باقی نمی گذارند.

آیت الله ابوالقاسم علیدوست اظهار داشت: «عدالت» یک مفهوم انسانی است که همه انسان های صالح و مصلح بر آن تاکید دارند اما اسلام تاکید بیشتری بر آن دارد و مصادیق ظریفی را برای آن تعریف می کند ضمن اینکه دارای ضمانت اجرا هم است.

وی تصریح کرد: اگر دیگران از «عدالت» به عنوان یک حسن و مکرمت اخلاقی نگاه میکنند، در اسلام بحث «واجب» مطرح می شود که مقابل آن «حرام» تعریف می شود. این مفاهیم (عدالت) وقتی در نظام اخلاقی و حقوقی اسلام قرار می گیرد، نه تنها ضمانت اجرای اخروی بلکه ضمانت اجرای دنیوی هم پیدا می کند.

وی گفت: امام علی (ع) بعد از حدود 25 سال حکومت سه خلیفه سرکار آمدند و وقتی در راس حکومت قرار گرفتند، نگاه موسعی به عدالت دارند که همه بشریت را در بر می گیرد و لذا به مالک اشتر در نامه 53 نهج البلاغه می فرمایند: « انسان ها را به این چشم نگاه کن که یا هم کیش و برادر تو یا نظیر تو در خلقت هستند». درحقیقت، حضرت به جای ساختن دیوار، پل می سازند.

وی عدالت در اجرا را شاخه دیگری از این ضرورت اخلاقی در سیره امام علی (ع) برشمرد و گفت: امام (ع) حاضر نیست سر سوزنی بیت المال جابجا شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: برخی تعابیری راجع به حضرت علی (ع) کردند که کاش گروه و نهادی بود و اینها را کنترل می کرد.

وی تاکید کرد: حضرت «قاطعیت» در اجرای دقیق قانون دارند و این در اجرای عدالت و حکومت است نه در امور شخصی.

استاد حوزه علمیه قم در مورد منزلت بیت المال در اندیشه امام علی (ع) گفت: رعایت و مصرف بیت المال در مسیر خود از بارزترین شاخص های حکومت علوی است که در راس هرم ارزش ها قرار دارد به طوری که اگر کارگزاری همه توان ها را داشته باشد اما نسبت به بیت المال متسامح و متساهل باشد از نظر امام علی (ع) محکوم است در عین رعایت همه شرایط باید این جهت را هم رعایت کند تا بتواند مورد قبول حضرت قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: امام علی (ع) وقتی به حکومت می رسند به گذشته بویژه زمان خلفای دوم و سوم نگاه می کنند و به صراحت اعلام می کنند از زیاده خواهی ها جلوگیری کرده و ثروت های باد آورده را در اختیار افراد باقی نمی گذارند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی حاکم صالح و عدالت جو سرکار می آید، سعی می کند حکومت را که تحویل گرفت، عدالت را مراعات کند بدون آنکه به گذشته نگاه کند. اما حضرت گذشته را هم نگاه می کنند و لذا می فرماید: «مال هایی که بی جهت داده شده برمی گردانم ولو مهریه همسرانشان باشد».

وی در مورد عدالت سیاسی در اندیشه امام علی (ع) گفت: عدالت علوی در همه ساحت ها چه اقتصادی چه فرهنگی و چه سیاسی حداکثر است بنابراین حضرت تلاش می کنند در عرصه سیاسی، شایسته سالاری حاکم باشد و همه انسان ها دیده شوند. حاکمان خود را تافته جدابافته نبینند و مردمی که کمتر می توانند حق ستانی کنند، حاکمیت حق آنها را بگیرند.

آقای علیدوست گفت: امام علی (ع) درعین سختگیری هایی که دارند و نیز رعایت عدالت، «مصلحت» را هم مدنظر قرار می دهند.

وی به نمونه هایی از «مصلحت اندیشی» حضرت اشاره کرد و افزود: یکی از کارگزاران حضرت وقتی نسبت به بیت المال تخلفی می کند، فرار می کند و نزد معاویه می رود چون به او می گویند اگر امیرالمومنین بفهمد تو را به شدت مجازات می کند. وقتی این خبر به حضرت می رسد، ایشان می فرمایند: «ما مهلت می دادیم که آنچه از بیت المال برده برگرداند».

وی درباره اقدامات امیرالمومنین (ع) در صیانت از بیت المال و مباره با فساد اقتصادی و ثروت اندوزی های بی حساب و کتاب به اجرای حد نسبت به نجاشی و اجرای اقتصاد نسبت به برادرش عقیل به عنوان نمونه اشاره کرد.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد
  • انتخابات هیات بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی تجدید می شود
  • مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
  • قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه جان باخت
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • «قاطعیت و همسان انگاری همگان در اجرای قانون»؛ استاد علیدوست: امام علی (ع) «قاطعیت» در اجرای قانون دارند
  • چالش تعطیلی پنجشنبه‌ها به زنجان رسید!
  • سلفی جالب و متفاوت رضا گوچی در باشگاه بدنسازی + عکس
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز