Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه؛ طی یک مراسم ویدئو کنفرانسی با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری ۱۰ طرح مهم عمرانی در دو استان کرمانشاه و فارس با سرمایه‌گذاری یکهزار و ۹۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد. بر اساس این گزارش این طرح‌ها شامل یک طرح سدسازی در استان کرمانشاه و ۹ طرح آبرسانی، فاضلاب و برق استان فارس است که با اعتبارات دولتی، بخش خصوصی و صندوق توسعه ملی اجرا شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس جمهور در مراسم افتتاح این طرح‌های عمرانی گفت: دو استان کرمانشاه و فارس از نظر منابع آبی وضعیت خوبی نداشتند و به همین دلیل این پروژه‌ها برای این دو استان تعریف شد.

رئیس جمهور اظهارداشت: اینکه قادریم هر دو ماه یک سد مخزنی ملی، هر ماه یک تصفیه خانه فاضلاب و هر ۵۰ روز یک تصفیه خانه آب شهری افتتاح کنیم، بسیار با اهمیت و افتخار آمیز است.

وی تاکید کرد: پیش از انقلاب تنها ۴ تصفیه خانه آب و فاضلاب در کشور وجود داشت که این عدد امروز به ۲۴۲ تصفیه خانه رسیده است.

رئیس جمهور اظهار داشت: همچنین ما در ابتدای انقلاب اسلامی فقط ۲۷ تصفیه خانه آب در کل کشور داشتیم که این رقم اکنون به ۱۵۶ تصفیه خانه رسیده که ۳۷ تصفیه خانه آن در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده است.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت نظم و ترتیب و زمانبندی دقیق در اجرای طرح‌ها و دادن وعده دقیق افتتاح این طرح‌ها به مردم گفت: تحقق این مهم از آرزو‌های من بود و خوشبختانه امروز در بخش آب و برق به این نقطه مهم دست یافته ایم و این باعث نشاط و امیدوار شدن بیش از پیش مردم است.

روحانی پیشبرد طرح‌های آبادانی در منطقه غرب کشور بویژه در بخش‌های مرزی را بسیار با اهمیت

برشمرد و افزود: خوشبختانه در این عرصه کار بسیار عظیم و بزرگی انجام گرفته و در این راستا ۵۳ سد در نقاط مرزی اجرا شده که از این رقم، ۲۴ سد در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده است.

رئیس جمهور به آثار ارزشمند این سد‌ها در آبادانی منطقه غرب اشاره کرد و گفت: بسیاری از شهر‌هایی که در غرب کشور از برکات این سد‌ها بهره مند می‌شود، جزو شهر‌هایی هستند که در دوران دفاع مقدس زیر ضربات دشمن بودند و حتی برخی از آن‌ها به اشغال دشمن در آمده بودند و این افتتاح‌ها و حرکت در مسیر آبادانی، پاسخی به جهاد و ایستادگی مردم این شهر‌ها در دوران دفاع مقدس است.

روحانی افتتاح سد شرف شاه در کرمانشاه و تامین آب مورد نیاز بخش‌های مختلف شهر سومار را مورد اشاره قرار داد و از وزیران خارجه و راه خواست در مسیر تبدیل سومار به یکی از مرز‌های تجاری ایران با عراق در آینده، تلاش کنند.

رئیس جمهور افزود: سومار می‌تواند یک شهر مرزی مهم ما برای تبادل کالا با عراق باشد و امروز گام مهمی در این زمینه برداشته شد.

روحانی با بیان اینکه تا پایان امسال گام‌های بسیار خوبی برای استان‌های غربی و جنوبی همچون ایلام، کرمانشاه و خوزستان برداشته می‌شود، گفت: در حال تجهیز ۱۸ هزار هکتار از اراضی این منطقه کشور هستیم که تازه‌ترین گزارش نشان می‌دهد بیش از ۱۰ هزار هکتار از این میزان آماده شده و بقیه نیز در سال جاری آماده می‌شود.

همچنین روحانی قبل از افتتاح نیروگاه‌های خورشیدی استان فارس گفت: در انرژی‌های تجدید پذیر حرکت بسیار خوبی در این دولت صورت کرفته و نیروگاه‌های خورشیدی می‌تواند ظرفیت خوبی برای تولید برق پاک و بدون آلودگی باشد و این مهم است که در نیروگاه‌های خورشیدی از کیلو وات به مگا وات رسیده ایم، باید با توسعه تکنولوژی در این زمینه هر کسی بتواند پشت بام خانه خود را به یک نیروگاه خورشیدی تبدیل و برق مورد نیاز خود را تامین کند و مازاد آن را به دولت بفروشد.

توضیح اینکه فاز اول طرح آب‌رسانی به کلانشهر شیراز شامل خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه بزرگ آب شیراز، طرح آب‌رسانی به سعادت‌شهر و ارسنجان، واحد‌های اول و دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز و همچنین ۶ نیروگاه خورشیدی در سطح استان از جمله طرح‌هایی بود که با دستور دکتر روحانی در استان فارس مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

روحانی همچنین دستور افتتاح سد خاکی شرف‌شاه در شهر سومار استان کرمانشاه را صادر کرد که با بهره‌برداری از این سد آب شرب، کشاورزی و صنعتی مورد نیاز منطقه تأمین می‌شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رئیس جمهور مراسم افتتاحیه طرح آبرسانی حسن روحانی وزارت نیرو استان کرمانشاه بهره برداری رئیس جمهور تصفیه خانه طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۵۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌ جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است

به گزارش جام جم آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر دوشنبه به وقت محلی در جریان سفر رسمی به پاکستان، در نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور، با بیان اینکه پیوندهای تاریخی همسایگی و اشتراکات اعتقادی، روابط تهران-اسلام‌آباد را عمیق و ناگسستنی کرده است، سطح روابط دو کشور را نامتناسب با ظرفیت‌های متقابل دانست و بر تلاش برای افزایش تعاملات و مناسبات دو طرف در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و فرهنگی تاکید کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با کشورهای مسلمان، همسایه و همسو، گسترش روابط با پاکستان را تامین‌کننده همه این اهداف دانست و افزود: باور داریم که با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توان روابط فیمابین را متحول کرد و لذا در گام اول برای دستیابی به حجم ۱۰ میلیارد دلار در مبادلات تجاری دو کشور توافق کردیم.

آیت‌الله رئیسی با تشریح برخی زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌ها و روابط ایران و پاکستان از جمله در حوزه انرژی، به اهمیت امنیت به خصوص در مرزهای مشترک دو کشور برای رونق تبادلات مرزی اشاره کرد و گفت: دو کشور در موضوع ضرورت تامین و پایداری امنیت، لزوم مبارزه قاطع با اشکال مختلف تروریسم و حمایت بدون تبعیض از حقوق بشر به خصوص دفاع از مردم مظلوم فلسطین رویکرد و نگاهی نزدیک و مشترک دارند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط دو کشور در همه ابعاد دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی قابل ارتقا و تقویت است، تصریح کرد: تحکیم و تعمیق روابط دو ملت دوست ایران و پاکستان ممکن است مخالفانی داشته باشد، اما عزم و اراده موجود نزد سران دو کشور برای گسترش روابط، بر این مخالفت‌ها غلبه کرده و این سفر می‌تواند نقطه عطفی در ایجاد تحول در روابط فیمابین باشد.

آیت‌الله رئیسی همچنین بر اهمیت تبادل هیات‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور و فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی برای رفع موانع توسعه مراودات و مناسبات اقتصادی و تجاری میان دو کشور تاکید کرد و گفت: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان به عنوان دو کشور اسلامی مهم منطقه می‌تواند در حل مشکلات منطقه موثر باشد، در مقابل حضور بیگانگان در منطقه نه تنها کمکی به حل مشکلات نمی‌کند، بلکه خود باعث ایجاد مشکلات پیچیده‌تر خواهد شد.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف و تعرض به کشورهای اسلامی، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و مقتدر فلسطین و به خصوص غزه را از جمله تبعات نبود چنین انسجامی میان کشورهای اسلامی دانست و گفت: همکاری‌های ایران و پاکستان در این زمینه می‌تواند بستر مناسبی برای همراه شدن بیشتر کشورهای اسلامی در مسیر وحدت و انسجام امت اسلامی باشد.

سفر آیت الله رئیسی به اسلام آباد به پاکستان عزت بخشید

«شهباز شریف» هم در این نشست با بیان اینکه این سفر به پاکستان عزت بخشید، روابط فیمابین را بسیار مستحکم و دوستانه توصیف و تصریح کرد: پیشرفت هر کدام از دو کشور ایران و پاکستان باعث پیشرفت متقابل کشور دیگر خواهد شد.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به مرزهای طولانی مشترک میان دو کشور، بر مبارزه قاطع با تروریسم و تلاش برای ارتقای امنیت در مناطق مرزی و همچنین ایجاد رونق اقتصادی در مناطق مرزنشین از طریق گسترش بازارچه‌های مرزی تاکید کرد.

شهباز شریف ضمن ابلاغ سلام‌های گرم دولت و ملت پاکستان به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران، از درایت و تدابیر دکتر رئیسی برای تقویت روابط و تعاملات منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران به خصوص در ارتباط با کشور مطبوعش قدردانی کرد.

وی با تاکید بر هدف‌گذاری صورت گرفته برای رساندن حجم مبادلات اقتصادی فیمابین به ۱۰ میلیارد دلار در سال افزود: گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی می‌تواند به تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور بیانجامد.

شهباز شریف همچنین با اشاره به حمایت پاکستان از همکاری‌های زیرساختی لجستیک چندجانبه افزود: تحقق این همکاری‌ها می‌تواند تبادلات تجاری فیمابین را به سطحی جدید ارتقا دهد.

نخست‌وزیر پاکستان در بخش دیگری از سخنانش ثبات قدم جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان آزادی قدس و دفاع از مردم مظلوم فلسطین را قابل تحسین توصیف و تصریح کرد: اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی موثرترین اقدام در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مظلوم است.

شهباز شریف همچنین با اشاره به گفتگوهای مطرح شده درباره حقوق و امنیت مردم منطقه کشمیر، تقویت همکاری‌های دو کشور در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی در زمینه‌های مختلف را خواستار شد.

در این دیدار همچنین سران دو کشور بر اهمیت تقویت تجارت رسمی تاکید و علاوه بر آن توافق کردند که طرف پاکستانی در اجرای تعهدات خود در زمینه انرژی تسریع کند.

دیگر خبرها

  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • پنل خورشیدی چسبان ، تولید انرژی رایگان برای همه (فیلم)
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • برق خورشیدی بالکنی راهکار نوین آلمان برای انرژی سبز
  • ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند
  • ایده‌های جالب مردم غزه در برابر توحش همه جانبه صهیونیستها
  • رئیس‌ جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • ساخت سامانه خورشیدی جلوگیری از سرمازدگی درختان
  • سامانه‌ خورشیدی جلوگیری از سرمازدگی درختان ساخته شد