Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش گفت: با وجود تمام محدودیت‌ها و مشکلات باید قدم برداشت و تلاش کنید کار را جذاب‌تر و شیرین‌تر کنید، لذا در این شرایط باید از ظرفیت عظیم شاد استفاده کرد و بسیاری از مشکلات را رفع کرد.

به گزارش ایمنا، محسن حاجی میرزایی در گردهمایی مشترک مدیران کل آموزش و پرورش و معاونین آموزش ابتدایی استان‌ها که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: این یک جلسه عادی نیست بلکه این یک جلسه استراتژیک و راهبردی است زیرا در این جلسه جهت‌گیری‌ها برای حرکت جدی و اساسی در دوره ابتدایی بررسی می‌شود، لذا همه همکاران با تمام وجود حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سی سال گذشته در هر جا حضور و مسئولیتی داشتم وقتی به مسائل و مشکلات کشور می‌اندیشیدم اگر سه راه حل پیدا می‌کردم که راهگشا بودند بدون شک یکی از آنها توجه به آموزش‌های عمومی بود.

حاجی میرزایی گفت: هیچ توسعه و پیشرفتی در کشور بدون توسعه آموزش‌های عمومی اتفاق نمی‌افتد و مقطع ابتدایی در جایگاهی است که می‌تواند در این زمینه مشگل‌گشا باشد.

وی ادامه داد: بر اساس آیات قرآن، ظرفیتی که در انسان نهفته است بسیار عظیم است و این ظرفیت در دوران ابتدایی و در اختیار ما قرار دارد، لذا مخاطبان ما در دوره ابتدایی کسانی هستند که دارای هدف هستند و دغدغه پیشرفت دارند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ما دائماً در محیط‌های جدید یادگیری قرار می‌گیریم و دنیا به سرعت پیش می‌رود و این حرکت و تغییر در نظام هستی عمیق‌تر جریان دارد.

وی ادامه داد: توصیه می‌کنم هرکس در هر عرصه‌ای قرار گرفت نباید منفعل باشد زیرا جامعه‌ای که در برابر مشکلات می‌ایستد؛ شکست نمی‌خورد و در جامعه توسعه یافته، افراد در برابر مشکلات می‌ایستند.

عضو کابینه تدبیر و امید خاطرنشان کرد: هر تغییری، محیط اطراف خود را تحت تأثیر قرار می‌دهد و چیزی را می‌آورد؛ حال اگر افراد درک درستی از این موضوع نداشته باشند این تغییرات از بین می‌روند.

وی با بیان اینکه جوامع در برابر هر نوع تغییراتی، سه واکنش نشان می‌دهند؛ اضافه کرد: برخی حوادث را پیش بینی می‌کند و برای رویارویی با آن آماده می‌شوند، عده‌ای در اثنای حوادث و دگرگونگی‌ها به سختی می‌افتند اما مقاومت می‌کنند اما برخی جوامع خود را رها می‌کنند و در تلاطم‌ها از بین می‌روند؛ لذا تمام مشکلات برای این دسته آخر است. بنابراین آموزش و پرورش نیز از این قاعده استثنا نیست.

حاجی میرزایی اظهار کرد: امروزه همه چیز در حال تغییر است کرونا خیلی از تحولات را ایجاد کرد امروز باید ببینیم قدرت از چه حوزه‌ای به چه حوزه دیگری منتقل می‌شود، ظرفیت ذهنی آدم‌ها هستند که قدرت را برای انسان‌ها به وجود می‌آورند.

وی گفت: دوره ابتدایی یکی از مواردی است که برای حل مشکلات کشور به آن نیازمندیم، فقر، عدالت اجتماعی، تورم و رشد تولید مسائلی هستند که علیرغم تغییر دولت‌ها همچنان باقی هستند.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: طلایی‌ترین دوره یادگیری مربوط به دروس فیزیک و ریاضی نمی‌شود بلکه آن چیزی است که مربوط به آموزش‌های عموی و دوره ابتدایی می‌شود.

وی گفت: نگاه ما باید آینده‌نگرانه باشد نه نگاه منفعلانه به گذشته و مشکلات موجود، باید ببینیم چقدر برای آموزش‌ها آمادگی داریم و چقدر نگاه ما واقع‌بینانه است.

حاجی میرزایی ادامه داد: هر مجموعه‌ای تلاش دارد مسائلی را مشخص کند و در سبد خود قرار می‌دهد اما معتقدم باید به جای برشمردن مشکلات، شایستگی‌ها را ارائه کرد و باید دید چقدر می‌شود به آنها اعتماد کرد. بنابراین همه ما در هر عرصه‌ای که هستیم باید با بیانی قوی‌تر در کنار بیان مشکلات، شایستگی‌ها را مدنظر داشته باشیم و راه‌حل‌های منطقی برای آن مشخص کنیم.

وی افزود: باید بررسی کنیم ببینیم رویکردها در دوره ابتدایی چیست؟ آیا عزم کافی برای کار وجود دارد؟ در همه آموزش‌های دوره ابتدایی آنچه را که می‌خواهیم این است که فردی را تربیت کنیم تا توانایی؛ نوشتن، گفتن، دیدن، شنیدن، اندیشیدن و روی پای خود ایستادن را داشته باشد.

عضو کابینه تدبیر و امید اظهار کرد: به روش‌هایی نیازمندیم تا افراد جریان یادگیری را بیاموزند اینکه چگونه از طبیعت، از حوادث، از مشکلات جامعه، از دیگران و… بیاموزند و چگونه با آنها تعامل برقرار کنند.

حاجی میرزایی افزود: یادگیری، انباشت دانش نیست بلکه مهارت یادگیری است یعنی؛ خوب دیدن، خوب شنیدن و خوب اندیشیدن است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: آموزش دوره ابتدایی را نمی‌شود بدون خانواده فهم کرد؛ آموزش ابتدایی با مشارکت سایر بخش‌های یک جامعه قابل آموختن است، لذا باید محتواها را اصلاح کرد البته در سازمان پژوهش تلاش داریم تا مواردی از تغییر محتواها را در شورای عالی آموزش و پرورش مصوب و ابلاغ کنیم.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم، چطور می‌توان یادگیری دانش آموز را با خانواده‌اش پیوند داد، اظهار کرد: اگر ایده‌های روشن و کاربردی داشته باشیم در جامعه خریدار خواهیم داشت، بنابراین معاونان آموزش ابتدایی باید عمیقاً فکر کنند لذا باید توجه داشت با اندیشه‌های کوچک نمی‌شود اهداف بزرگ را محقق ساخت.

حاجی میرزایی افزود: نمی‌گویم مشکلات را نگویید بلکه در کنارش راه حل نیز باید ارائه داد.

وی گفت: توصیه می‌کنم، با وجود تمام محدودیت‌ها و مشکلات باید قدم برداشت و تلاش کنید کار را جذاب‌تر و شیرین‌تر کنید، لذا در این شرایط باید از ظرفیت عظیم شاد استفاده کرد و بسیاری از مشکلات را رفع کرد.

وزیر آموزش و پرورش بر اهمیت تعامل تاکید و تصریح کرد: باید به درجه‌ای از توسعه یافتگی برسیم که بتوانیم حرفی را که امروز می‌گوئیم آن را در کمترین زمان به دورترین نقاط کشور منتقل کنیم در غیر این صورت نتوانسته‌ایم از ظرفیت شبکه شاد به خوبی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: هنر ما این است که تعامل و حس مشترک در یک مجموعه را از بالاترین مرتبه سازمانی تا پایین‌ترین سطح آن توسعه دهیم و برقرار کنیم و این موضوع بسیار مهم است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش خطاب به مدیران کل و معاونانشان گفت: به اندیشه و تفکر میدان بدهید و آن را توسعه دهید، آرمان‌های جامعه در دوره ابتدایی وجود دارد بنابراین کار در این دوره، جز خطیرترین مسئولیت‌هاست.

حاجی میرزایی اظهار کرد: مشکلات در برابر اراده بزرگ آدم‌ها، تعظیم می‌کنند لذا آرمان‌ها را جدی بگیرید تا مشکلات رنگ ببازند.

کد خبر 431701

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محسن حاجی میرزایی وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش اموزش ابتدایی آموزش و پروش شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق وزیر آموزش و پرورش دوره ابتدایی حاجی میرزایی آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۵۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد معلم می‌شوند

رضا مراد صحرایی در کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور اظهار کرد: براساس مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، جذب نخبگان بدون آزمون در دانشگاه فرهنگیان انجام خواهد شد و این به معنای استخدام رسمی است.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان برای مهر ۱۴۰۳ از میان نخبگان قرآنی یعنی حافظان و قاریان قرآن که مقام دارند، دانشجو معلم استخدام می‌کند.

صحرایی گفت: نخبگان در حوزه‌های ورزشی و هنری هم می‌توانند بدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در برنامه تربیت اوان کودکی که سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک آن را مصوب کرده است، موضوع تربیت قرآنی یکی از برنامه‌های جدی است.

وی با اشاره به اینکه معاونت پرورشی و فرهنگی با مسئولیت معاونت حقوقی وزارت آموزش و پرورش، سازوکار بهره‌مندی مؤسسات قرآن از فضای مدارس کشور برای برگزاری کلاس‌های قرآن را پیدا کنند، گفت: اگر این سازوکار وجود دارد، روش اجرای آن طی یک هفته اعلام شود و اگر وجود ندارد، در مدت یک هفته ساز و کار آن مشخص شود.

صحرایی با اشاره به اینکه پول‌های قرآنی کشور باید در آموزش و پرورش هزینه شود نه در جا‌های دیگر افزود: همواره قربانی عدم توجه از سوی دستگاه‌هایی بودیم که نمی‌دانند تحول باید از آموزش و پرورش ایجاد شود، هم‌اکنون در کشور مشکل کمبود پول وجود ندارد، مسئله این است که نمی‌دانیم پول در کجا هزینه شود.

وی ادامه داد: طرح تاسیس مدارس غیردولتی قرآنی ظرف یک ماه ارائه شود و برای سال تحصیلی جدید حتی با درصدی از مدارس موجود، این کار اجرا شود. هم اکنون برخی مدارس غیردولتی در حال اجرای این کار هستند و به دلیل قرآن پایه بودن، خانواده‌ها هزینه پرداخت می‌کنند تا فرزندشان اینگونه تربیت شود.

طرح اتقان را به رتبه‌بندی مرتبط کنید

وزیر آموزش و پرورش درباره طرح اتقان بیان کرد: این طرح ارتقای توانمندی قرآنی معلمان دوره ابتدایی است و باید آن را به رتبه‌بندی معلمان مرتبط کنیم و معلمی که دوره اتقان را طی نکرده است، از رتبه‌بندی محروم شود. معلمان بدون سواد قرآنی وارد آموزش و پرورش نمی‌شوند، اما ممکن است در گذر زمان به دلیل اینکه با قرآن مانوس نبودند، آن را فراموش کنند و باید در دوره‌های ضمن خدمت به آموزش قرآن توجه کرد.

صحرایی ادامه داد: برای تسری طرح اتقان به دوره متوسطه دوم بیاندیشید همچنین دوره‌های تأمین مدرسان قرآن برگزار شود؛ نیم میلیون نفر از معلمان باید در طرح مسطورا شرکت کنند که تا کنون حدود ۴۵۰ هزار نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: مؤسسات مختلف از جمله مؤسسات قرآن نباید در کنار مدارس قد علم کنند بلکه مدرسه را تقویت کنند، نباید به مدرسه آسیب بزنیم و نگذاریم آموزش و پرورش نحیف شود

منبع: تسنیم

tags # معلم سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • امتحانات نهایی باعث حذف کنکور می‌شود؟
  • ورود بیش از ۳۸۰۰ معلم به مدارس ابتدایی در استان
  • قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی منتشر شد
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم
  • این افراد معلم می‌شوند
  • اولویت نخست آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی است
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • ۴۰ درصد معلمان امسال وارد نظام دوری می شوند |‌ جزئیات درباره این شیوه به کار گیری معلمان