Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@14:53:35 GMT

۹۹ طرح عمرانی در شهر جدید سهند اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۵۶۷۰

۹۹ طرح عمرانی در شهر جدید سهند اجرا می‌شود

عباس مصطفوی روز پنجشنبه در جشن ولادت امام رضا (ع) در شهر جدید سهند با بیان اینکه همزمان با ساخت شهرهای جدید در کشور باید مباحث فرهنگی، اجتماعی، بومی و مذهبی نیز مورد توجه قرار گیرد، افزود: طی دو سال اخیر به ساخت اماکن فرهنگی، ورزشی و مذهبی در سهند توجه ویژه شده است و معتقدیم فرهنگ همه چیز نیست، اما آغاز همه چیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: رویکرد شهر جدید سهند در کنار کارهای عمرانی و ساخت مساکن مهر، انجام اقدامات فرهنگی و مذهبی است که در این راستا در فاز دوم شهر سهند ساخت و تکمیل مسجد امام صادق(ع) تا یک ماه آینده تمام شده و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مصطفوی با بیان اینکه همزمان با بازگشایی آزاد راه سهند- اندیشه - تبریز شاهد تحولات فرهنگی عمرانی زیادی خواهیم بود، اجرای تعداد ۹۹ پروژه فرهنگی، عمرانی، مذهبی و ورزشی را در همین جهت تعریف کرد و ادامه داد: این شهر جایگاه ویژه‌ای در ورزش دارد به طوری که شعار "هر شهروند یک دوچرخه" از راهبردهای شهر محسوب می‌شود.

وی راه اندازی مجموعه هشت بهشت را از جمله ۹۹ پروژه شهر سهند در سال جاری اعلام کرد که در صورت بهره برداری کامل از آن نیاز مردم سهند و حتی شهرها و روستاهای اطراف به یک مجموعه تفریحی و توریستی برطرف خواهد شد.

مصطفوی اضافه کرد: در هشت بهشت مسیر اختصاصی دوچرخه، پیاده روی و نیز پیست تنیس و اسب سواری هم در نظر گرفته شده که در صورت تکمیل بازخورد بسیار خوبی خواهد داشت.

وی احداث یک پارک دیگر به وسعت هفت هکتار در فاز چهار را از دیگر برنامه‌های سال جاری عنوان کرد و گفت: پارک بعثت در فاز چهار و پارک سه هکتاری دیگر در فاز سه امسال به مناقصه رفته است.

مصطفوی، احداث پارک‌های محلی در راستای افزایش فضای سبز و استفاده عموم، شش زمین ورزشی روباز، احداث فرهنگسراها و پردیس سینمایی، رفع نواقص برخی محلات، خیابان سازی، شناسایی نواقص محلات و ترمیم آسفالت با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و اجرای ده‌ها طرح دیگر را از جمله ۹۹ پروژه‌ای برشمرد که با بهره برداری از آن‌ها چهره شهر سهند متحول خواهد شد.

به گفته وی اجرای برنامه‌های فرهنگی- اجتماعی مختلف در شهر سهند باعث شده این شهر در بین ۱۷ شهر جدید کشور حائز رتبه برتر شود.

مصطفوی با اشاره به این که شرکت عمران شهر سهند را با ۵۸ میلیارد ریال بدهی تحویل گرفتیم، گفت: امروز افتخار می‌کنیم علی‌رغم مشکلات اقتصادی، تحریم و کرونا، توانسته‌ایم صد درصد بودجه را محقق کنیم.
شهر جدید سهند در ۲۵ کیلومتری جنوب تبریز، چسبیده به شهر تاریخی اسکو و در دامنه «سهند» از حدود دو دهه قبل میزبان جمعیت سرریز کلان‌شهر تبریز شد و از نخستین شهرهای جدید کشور که هم اکنون افزون بر ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی سهند مدیریت شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی سهند مدیریت شهری آذربایجان شرقی سهند مدیریت شهری شهر جدید سهند شهر سهند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۵۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«زیر چتر اصفهان» در منطقه ۹ اصفهان اجرا می‌شود

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان از اجرای ویژبرنامه «زیر چتر اصفهان» به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در این منطقه خبر داد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه «زیر چتر اصفهان» در این منطقه به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان با محوریت امامزاده ابراهیم محله سودان از سوم تا نهم اردیبهشت اظهار کرد: در این ویژه‌برنامه، نقل اصفهان، ورزشی پهلوانی و تئاتر در تاریخ هشتم اردیبهشت از ساعت ۱۷:۰۰ اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه نهم اردیبهشت اختتامیه و معرفی آثار برگزیده انجام می‌شود، افزود: نمایشگاه صنایع دستی اصفهان به دست بانوان هنرمند منطقه، برپایی غرفه کودک و بازی‌های شاد کودکانه، پخش نماهنگ اصفهان و منطقه ۹ از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته فرهنگی اصفهان است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: به‌مناسبت گرامیداشت این هفته و به‌منظور برجسته کردن یاد و خاطر شهدا، جانبازان و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی، همچنین ترویج فرهنگ شهادت و دفاع از مرز و بوم ایران اسلامی در این هفته از چند تن خانواده معزز شهدا و جانبازان منطقه دیدار به عمل خواهد آمد، چراکه معتقدیم دیدار با خانواده شهدا موجب تشدید روحیه خدمت به شهروندان در مدیران شهری می‌شود.

کد خبر 747208

دیگر خبرها

  • ۲۸۵ برنامه به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود
  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرا شد
  • «زیر چتر اصفهان» در منطقه ۹ اصفهان اجرا می‌شود
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • خرید بتن آماده در تهران | با مقاوم‌ترین بتن پروژه‌های خود را اجرا کنید
  • تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۲
  • تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه پنج در سال ۱۴۰۲
  • نقش مؤثر سپاه پاسداران در عرصه‌های فرهنگی عمرانی و امنیتی
  • ۳۵۰ برنامه در هفته فرهنگی اصفهان اجرا می‌شود