Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اصفهان، علیرضا شیخ‌عطار که در مراسم رونمایی از سفیر‌کارت دانشجو به‌صورت ویدئو کنفرانس با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان سخن می‌گفت، اظهار کرد: ایجاد کارت بانکی مخصوص دانشجویان غیر‌ایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، در راستای گسترش مجموعه اقدامات رفاهی برای این دانشجویان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و مسئول تمشیت معاونت بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: به نظر بنده تهیه کارت بانکی برای این دسته از دانشجویان، گام مهمی در راستای ایجاد تسهیلات برای دانشجویان غیر ایرانی بوده و می‌تواند به‌عنوان عاملی مهم برای جذب این دانشجویان به کشور ایفای نقش کند.

وی اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های کلان کشور درباره جذب دانشجویان غیر‌ایرانی از کشورهای منطقه، در دانشگاه آزاد اسلامی دارای توفیقات گسترده بوده‌ایم و بر‌اساس آخرین آمار تا تاریخ اسفند ماه ۹۸ در حدود ۱۸هزار دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل شده‌اند.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در همین راستا در حال ایجاد تسهیلات برای دانشجویان غیر‌ایرانی هستیم و یکی از این اقدامات ایجاد کارت‌بانکی به‌منظور تبادلات مالی دانشجویان بین‌المللی است که همکاران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) در این زمینه پیشتاز شده و موفق به ایجاد این کارت با همکاری بانک ملی ایران برای نخستین بار شده‌اند.

شیخ‌عطار تأکید کرد: با عملیاتی شدن این کارت در استان اصفهان، طی دستورالعملی به ۴۵ مجموعه‌ آموزشی که مجوز جذب دانشجوی بین‌المللی داشته‌اند ابلاغ شد که آنها نیز بتوانند با همکاری بانک ملی ایران از مزایای این خدمت برای دانشجویان بین‌المللی خود بهره‌مند شوند.

وی خاطر نشان کرد: مشکلات عدیده‌ای درباره شیوع ویروس کرونا در دنیا ایجاد شده که تمامی فعالیت‌ها را با محدودیت روبرو کرده اما خوشبختانه از هفته گذشته که آغاز ثبت‌نام دانشجویان غیر‌ایرانی در ترم جدید بوده تا‌کنون نزدیک به ۹۵ نفر ثبت‌نام شده‌اند و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال چنانچه اتفاق غیرقابل پیش‌بینی رخ ندهد، نزدیک به ۳۰ هزار نفر ثبت‌نام داشته باشیم.

شیخ عطار از فعالیت‌ها و برنامه‌های انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ابراز خرسندی کرده و مراتب تشکر معاونت بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه را به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و همکاران امور بین‌الملل ابلاغ کرد.

358 / 167 دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد علیرضا شیخ عطار جذب دانشجوی غیر ایرانی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد جذب دانشجوی غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان غیر ایرانی برای دانشجویان استان اصفهان شیخ عطار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۵۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار مهر، هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ در دانشگاه آزاد اسلام واحد علوم تحقیقات و به همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و کمیته ملی ربوکاپ ایران، به میزبانی واحد علوم و تحقیقات از امروز برگزار شد.

این مسابقه که تا ۳۱ فروردین ادامه دارد در کتابخانه دکتر حبیبی این واحد دانشگاهی علوم تحقیقات برگزار می‌شود و با حضور ۱۸۰۰ شرکت کننده در قالب ۳۱۶ تیم از سراسر دانشگاه ها و مدرسه های ایران و خارج از ایران آغاز به کار کرده است.

فربد رزازی، معاون دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و از اعضای هیات مسؤولان مسابقات بین المللی ربوکاپ در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: این رقابت با ثبت نام ۴۰۰ تیم شروع شد و در نهایت ۳۱۶ تیم که حائز شرایط شرکت در این مسابقه بودند از داخل و خارج از کشور توسط داوران انتخاب شدند، شرکت کنندگان مسابقات بین المللی ربوکاپ با مربیان و همراهانشان به بیش ۳ هزار نفر می رسند، همچنین ۳۰۰ نفر کادر اجرایی از طرف دانشگاه آزاد و باشگاه پژوهشگران جوان ونخبگان در حال خدمت به شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان این مسابقات بین المللی هستند.

رزازی افزود: هدف ما این است که بتوانیم یک قدم در جهت اعتلای فناوری کشور با کمک جوانان و نوجوانان ایرانی عزیزمان برداریم. مسابقات ربوکاپ فقط جلوه فناورانه و مهندسی ندارد بلکه یک مسیر تیم سازی و استعداد یابی در حوزه مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر و مهندسی مکانیک محسوب می شود.

وی ادامه داد: ما در روش های آموزش های کلاسیک در کشور چند نقطه ضعف اساسی داریم که این مسابقات رباتیک می تواند این ضعف ها را جبران کند، یکی از مشکلات اساسی ما این است که اطلاعاتی که دانشجویان ما سر کلاس درس می توانند به دست بیاورند باید به مهارت توانایی تبدیل بشود که این موضوع و این دغدغه به طور جدی در اهداف مسابقات ربوکاپ دنبال می شود.

معاون دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: ما در روش های آموزش های کلاسیک در کشور چند نقطه ضعف اساسی داریم که این مسابقات رباتیک می تواند این ضعف ها را جبران کند، یکی از مشکلات اساسی ما این است که اطلاعاتی که دانشجویان ما سر کلاس درس می توانند به دست بیاورند باید به مهارت توانایی تبدیل بشود که این موضوع و این دغدغه به طور جدی در اهداف مسابقات ربوکاپ دنبال می شود.

رزازی افزود: مسأله ای که از هر موضوع دیگر مهم تر است انگیزه دانشجویان است دانشجویان ما خیلی وقت ها از محتوای درس و فضای دانشگاه خسته می شوند و فکر می کنند که این کلاس ها و درس ها قرار نیست جایی به کار آن ها بیاید که با این نوع از مسابقات و رغابت ها این انگیزه ایجاد می شود و علمی که سر کلاس های درس به دست می آورند را در این نوع از رقابت ها استفاده می کنند.

وی ادامه داد: اختتامیه این مسابقه با حضور مسؤولین بنیاد نخبگان و وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی در روز سی و یکم اردیبهشت ماه برگزار می شود و برگزیدگان این مسابقه از امتیازات بنیاد نخبگان و از جوایز نقدی برخوردار می شوند.

کد خبر 6081209

دیگر خبرها

  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • گسترش فعالیت‌های درآمدزای دانشگاه آزاد یزد در راستای تحقق شعار سال
  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد
  • شرکت دانشجویان نُخبه اصفهان در طرح مهارت‌پرور رفعت
  • لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم
  • دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران از پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی حمایت کرد
  • دانشجویان دانشگاه آزاد از دیدار صمیمی با رهبر انقلاب می‌گویند
  • جهانیان اقتدار ملت ایران را در انتقام شهدای قدس دیده‌اند
  • شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه های ایران چیست؟