Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@23:34:46 GMT

۲ موزه جدید در استان گیلان راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۵۶۸۱

۲ موزه جدید در استان گیلان راه‌اندازی می‌شود

گروه استان‌ها- مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از راه‌اندازی ۲ موزه جدید در استان خبر داد و گفت: توسعه گردشگری یکی از راه‌های توسعه اقتصادی‌ استان گیلان محسوب می‌شود. - اخبار استانها -

مسعود حلاج‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه موزه سنجش و اندازه‌گیری گیلان و موزه اسناد و تاریخ دبیرستان ماندگار شهید دکتر بهشتی رشت راه‌اندازی می‌شود اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی می‌تواند در توسعه گردشگری، اشتغالزایی و رشد اقتصادی مؤثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان توسعه گردشگری را یکی از راه‌های توسعه اقتصادی استان تلقی کرد و ابراز داشت: شناسایی و جذب سرمایه‌گذاران و راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع‌دستی، بوم‌گردی‌ها و اماکن پذیرایی نیز از دیگر راهکارهای توسعه گردشگری محسوب می‌شود.

حلاج‌پور از امضای تفاهمنامه راه‌اندازی موزه سنجش و اندازه‌گیری و موزه اسناد و تاریخ دبیرستان شهید دکتر بهشتی رشت بین میراث‌فرهنگی و آموزش و پرورش خبر داد و افزود: اتاق شمالی مسجد قدس این دبیرستان جهت ایجاد موزه سنجش و اندازه‌گیری و فضای دیگری در داخل آن برای احداث موزه اسناد و تاریخ اختصاص پیدا می‌کند.

پیشنهادات دبیر فدراسیون وزنه‌برداری در جلسه IWF/ بیرانوند: به دنبال تعیین روز وزنه‌برداری و تاسیس موزه هستیمقول مساعد مسئولان برای ادامه ساخت پارک موزه دفاع مقدس گیلان؛ فاز نخست پروژه پیشرفت خوبی داردترکیب هیئت امنای موزه ورزش مشخص شد/ ثبت جهانی موزه ورزش

وی با تأکید بر اینکه فضاهای بلااستفاده نظیر مدارس زمینه و فرصت خوبی برای واگذاری به سرمایه‌گذاران و هنرمندان برای راه‌اندازی مشاغل مرتبط با حوزه گردشگری است تصریح کرد: گردشگری از جمله مزیت‌های استان گیلان برای توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود بنابراین باید بسترهای لازم تحقق این امر را به خوبی فراهم کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان ضمن اعلام خبر ثبت ملی سه اثر میراث ناملموس شهرستان شفت بیان داشت: شهرستان شفت دارای قدمت تاریخی و فرهنگی بسیار غنی‌ است و انتظار داریم با مساعدت و همکاری سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی روند توسعه شهرستان با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

حلاج‌پور با اشاره به اینکه استان گیلان ذخایر فرهنگی بی‌نظیری دارد نگهداری، حفاظت و صیانت از این گنجینه‌های فرهنگی پرارزش را بسیار پراهمیت تلقی کرد و افزود: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از تمام ابزارها و ظرفیت‌های موجود برای صیانت و پاسداری از میراث ناملموس استان استفاده می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان اهمیت حفظ ارزش‌های اجتماعی، سنت‌ها، آداب و رسوم، روش‌ها و جنبه‌های کارکردهای انسانی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با یک برنامه‌ریزی دقیق و مستمر برای تحقق اهداف اشاره شده تلاش می‌کند.

به گزارش تسنیم، دبیرستان شهید بهشتی رشت متعلق به دوره قاجاریان در شهر رشت و در میدان فرهنگ واقع شده است از طرفی این اثر با شمارهٔ ثبت 1517 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/614/ ز

R7877/P/S6,71/CT1 بیشتر بخوانید... ‌الواح هخامنشی در موزه پایگاه میراث جهانی تخت جمشید به نمایش درمی‌آید سمنان| دستگاه‌های اجرایی به تعهدات خود در تکمیل پارک‌موزه دفاع‌مقدس عمل کنند حناچی: تلاش می‌کنیم موزه ملی المپیک تبدیل به موزه فاخری شود

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل میراث فرهنگی توسعه گردشگری استان گیلان راه اندازی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۵۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: این اداره‌کل در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) حضور فعال خواهد داشت.
علیرضا جیلان تأکید کرد: افزون‌بر دو هزار و ۵۰۰ میهمان خارجی شامل سفیران و سرمایه‌گذاران از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: این اداره‌کل امسال برای دومین سال متوالی در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) شرکت می‌کند.
جیلان گفت: نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی کشور (اکسپو) از روز شنبه هشتم اردی‌بهشت‌ماه جاری کار خود را آغاز می‌کند.
وی یادآور شد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در غرفه ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان سرمایه‌گذاران خارجی برای ارائه توانمندی‌های صادراتی است.

دیگر خبرها

  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز