Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه تا پایان سال جاری ۵ کانون فرهنگی و هنری جدید در سطح مساجد روستایی و شهری شهرستان هلیلان تاسیس می شود، گفت: از طرح های کارآفرینی کانون های مساجد روستایی شهرستان هلیلان در سال جهش تولید حمایت می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در دیدار با فرماندار شهرستان تازه تاسیس هلیلان، اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری در جوار مساجد با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، دینی و هنری به عنوان پایگاه های مهم فرهنگی میزبان جوانان و نوجوانان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری در نقاط مختلف شهری و روستایی استان ایلام فعالیت دارند، گفت: هم اکنون ۵ کانون فرهنگی و هنری در مناطق شهری و روستایی شهرستان هلیلان وجود دارد و تلاش می شود تا پایان سال جاری بر اساس سهمیه ای که ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در اختیار ستاد استانی قرار داده ۵ کانون فرهنگی و هنری جدید در سطح شهرستان تازه تاسیس هلیلان راه اندازی شود.

 

وی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد امروز در مناطق روستایی و دور افتاده شهرستان هلیلان منشا برکات و انجام فعالیت های فرهنگی و هنری با محوریت مساجد و امام جماعت مساجد هستند، ابراز کرد: کانون های مساجد در سال جاری و با شیوع ویروس منحوس کرونا، نقش مهمی در راستای مبارزه با این ویروس و جلوگیری از شیوع آن از طریق اطلاع رسانی در فضای مجازی و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی داشته اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام افزود:  رزمایش ایمان، همدلی، کار، ایثار و رمضان با عنوان طرح ملی «راهکار» در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز در سال جاری اجرا شد که هدف از آن جمع آوری کمک های مردمی و خیرین و توزیع در بین آسیب دیدگان از کرونا بوده است و خوشبختانه در سطح روستاهای شهرستان هلیلان نیز این طرح به خوبی اجرا شده است.

 

چراغی پور یا بیان اینکه یکی از سیاست ها و برنامه های ستاد فهما در کشور توجه به مناطق محروم و کم برخوردار است، ابراز کرد: در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید نامگذاری شده است در تلاش هستیم با برگزاری دوره های آموزشی، توجه ویژه ای به حوزه کارآفرینی در روستاهای شهرستان هلیلان نجام شود.

 

وی در ادامه خواستار توجه ويژه فرماندار شهرستان هليلان در راستای حمایت و تقويت امکانات و تجهيزات کانون هاي فرهنگي و هنري اين شهرستان شد و خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد امروز به عنوان ظرفیت های بزرگ فرهنگی و دینی در سطح کشور مطرح بوده و مورد توجه ویژه وازرت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارند.

 


فرماندار شهرستان هليلان نيز در اين ديدار  نیز با تقدير از فعاليت هاي گسترده ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان در مناطق محروم و روستايي این شهرستان، اظهار کرد:با توجه به سطح محروميت شهرستان هليلان تاسيس مراکز فرهنگي همچون کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد نقش موثري در رفع محروميت اين شهرستان دارد.


« سعید شهبازي» با اشاره به اينکه شهرستان هليلان در سال 98 از بخش به شهرستان ارتقا پيدا کرده است، تصريح کرد: زير ساخت هاي فرهنگي در اين منطقه بسيار ضعيف است که مي‌طلبد مسئولان توجه ویژه ای در راستای ارتقای شاخص های فرهنگی و دینی در سطح این شهرستان داشته باشند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش می شود در سال جاری توجه ویژه ای در راستای حمایت از کانون های فرهنگی و هنری مساجد و تاسیس کانون های جدید در این شهرستان با لحاظ اعتبار در حد توان صورت گیرد.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: هلیلان روستایی ایلام کانون های مساجد کانون های فرهنگی و هنری مساجد ۵ کانون فرهنگی و هنری شهرستان هلیلان شهرستان هلیلان سال جاری توجه ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۵۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم مشارکت کانون‌های مساجد در برنامه‌های دهه کرامت

جام جم آنلاین - خوزستان، حجت‌الاسلام قاسم سمیری، امروز(چهارشنبه 29 فروردین) در نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت که با حضور کارکنان ستاد کانون‌های مساجد استان برگزار شد، اظهار کرد: امسال نیز همچون سال گذشته مدیر ستاد کانون‌های مساجد در استان‌ها، به عنوان دبیر اجرایی دهه کرامت منصوب شده از این رو باید برای این ایام برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، با بیان اینکه باید برای هر شهرستان یک برنامه شاخص در نظر گرفته شود، افزود: طی مذاکراتی که با دبیر جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید استان صورت گرفته، برنامه‌ریزی شده در هر برنامه شاخص خدام حرم رضوی حضور پیدا کنند.

 

وی بر لزوم مشارکت کانون‌های مساجد در برنامه‌های دهه کرامت تاکید کرد و خطاب به کارکنان ستاد استان ادامه داد: لازم است برنامه‌های پیشنهادی خود را جهت برگزاری هر چه باشکوه‌تر برنامه‌های دهه کرامت ارائه دهید.

 

حجت‌الاسلام سمیری، همچنین به برنامه‌های ستاد کانون‌های مساجد استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌هایی که امسال دنبال می‌کنیم، برگزاری جشنواره استانی ورزشی در قالب طرح اوقات فراغت است که در پنج رشته ورزشی در اهواز برگزار می‌شود.

 

وی تصریح کرد: همچنین یکی از اولویت‌های ما پرداختن به برنامه‌های قرآنی و به ویژه برگزاری کرسی‌های تلاوت و تربیت و پرورش قاریان و حافظان قرآن در کانون‌های مساجد است.

 

توجه به برگزاری با شکوه جشنواره قرآنی مدهامتان، طرح پالایش کتاب، جلسه با رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارشناسان مساجد شهرستان‌ها، برگزاری کارگاه کارآفرینی، پیگیری دوره‌های آموزشی و اشتغالزایی فنی و حرفه‌ای در کانون‌های مساجد، هنر کارت و کانون‌های مساجد و ... از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

دیگر خبرها

  • دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود
  • لزوم مشارکت کانون‌های مساجد در برنامه‌های دهه کرامت
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه