Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@17:50:41 GMT

تکرار ادعای ضد ایرانی عادل الجبیر

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۵۸۹۰

تکرار ادعای ضد ایرانی عادل الجبیر

باشگاه خبرنگاران: عادل الجبیر، وزیر مشاور سعودی در امور خارجه و وزیر خارجه سابق این کشور بار دیگر با تکرار ادعا‌های خود علیه کشورمان، ایران را به دست داشتن در حمله به تأسیسات نفتی عربستان متهم کرد و مدعی شد ایران باید دست از جنایت هایش بکشد.

عادل الجبیر در حساب توییتری خود در اظهاراتی ادعایی نوشت: گزارش سازمان ملل تأیید کننده دست داشتن ایران در حمله به تأسیسات نفتی ماست که تصویر تاریک شناخته شده‌ای را از سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۷ شمسی) در خصوص رژیم ایران برجسته می‌کند و جهان امروز رفتار تجاوزکارانه این رژیم را می‌بیند، می‌شنود و لمس می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عادل الجبیر در ادامه ادعا‌های خود گفت: رژیم ایران باید از جنایت هایش و حمایت از ابزار‌های (نیابتی اش در منطقه) دست بردارد و جامعه جهانی نیز باید موضعی را اتخاذ کند که مانع دستیابی این رژیم به تسلیحات در هر صورتی شود؛ همچنانکه باید مانع توسعه برنامه‌های خصمانه بالستیک و هسته‌ای اش گردد.

گفتنی است اظهارات عادل الجبیر، وزیر مشاور عربستان در امور خارجه و وزیر خارجه سابق این کشور در حالی علیه کشورمان بیان شده که رسانه‌های خبری پیشتر گزارش دادند عربستان شامگاه دیروز در جدیدترین جنایت خود در یمن باعث کشته شدن یک دختربچه و یک زن مسن و همچنین مجروح شدن شش تن دیگر از جمله چند کودک شده است.

این در حالی است که قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در اکتبر ۲۰۱۸ در کنسولگری این کشور در استانبول ترکیه نیز رسوایی بزرگی را برای عربستان سعودی به بار آورد. او از روزنامه نگارانی بود که از سال ۲۰۱۷ در روزنامه واشنگتن پست فعالیت داشت.

منبع: فردا

کلیدواژه: عادل الجبیر تأسیسات نفتی عربستان ایران عادل الجبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۵۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: پاسخ ما به ماجراجویی اسرائیل شدید خواهد بود

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در مصاحبه‌ای نسبت به هرگونه اقدام نظامی علیه ایران، به رژیم اسرائیل هشدار داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در نیویورک به سر می‌برد، در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان، نسبت به هرگونه اقدام نظامی علیه ایران، به رژیم اسرائیل هشدار داد.

او گفت: «در صورتی که رژیم اسرائیل دوباره دست به ماجراجویی بزند و علیه منافع ایران اقدام کند، پاسخ بعدی ما فوری و در سطح حداکثری خواهد بود».

وزیر خارجه ایران با اشاره به جنایت حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق گفت که ایران امیدوار است که اسرائیل «خطای فاحش قبلی» را تکرار نکند.

امیرعبداللهیان همچنین گفت که پیام قاطعی را از طریق سفارت سوئیس در تهران به کاخ سفید اعلام کردیم، پیامی به کاخ سفید و واشنگتن فرستادیم و تأکید کردیم که اگر رژیم اسرائیل یک بار دیگر مرتکب اشتباه بزرگ شود، پاسخ ما قاطع، قطعی و پشیمان کننده خواهد بود.

وزیر خارجه ایران تأکید کرد: حمله پهپادی و موشکی ایران در روز شنبه در حداقل چارچوب باقی ماند و فراتر نرفت، قصد این بود که «اقدام برابر» صورت گیرد و اجازه دهیم تا مشخص شود که ما ابزار لازم برای پاسخ دادن را در اختیار داریم.

پایان پیام/

دیگر خبرها

  • تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
  • امیرعبداللهیان در نیویورک: درصورت خطای اسرائیل، پاسخ فوری خواهیم داد | حجاب زن ایرانی، مشکل ما در منطقه نیست
  • حضور وزیر امور خارجه در جلسه شورای امنیت
  • امیرعبداللهیان: پاسخ ما به ماجراجویی اسرائیل شدید خواهد بود
  • ایران قصد تشدید تنش ندارد/ باید مانع حمله به رفح شد
  • وزیر امور خارجه در نشست شورای امنیت: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه منافع ایران دست بردارد
  • اردن: ایران قصد افزایش تنش ندارد
  • اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد/ باید مانع حمله به رفح شد
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه: حمله ایران {به رژیم اسرائیل} کاملاً ضروری بود چون ایران گزینه دیگری جز آن نداشت/ دفاع مشروع و اقدام متقابل و متناسب ایران پایان یافته/ باید رژیم اسرائیل وادار گردد از تکرار هرگونه ماجراجوئی نظامی علیه منافع ایران دست بردارد
  • همه راه ها به تهران ختم می شود