Web Analytics Made Easy - Statcounter

مروارید با اشاره به اینکه دهه آینده رسانه ها، دهه فضای مجازی است، گفت:حکمرانی کارآمد در فضای مجازی، مبتنی بر آرمان های اصیل انقلاب اسلامی، معجزه قلم و مبتنی بر فضای گفتگویی است که حاصل آن، عقلانیت جمعی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «جعفر مروارید» امروز (۱۲ تیر) در جلسه تودیع و معارفه اعضای خانه مطبوعات استان که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) با تاکید بر آنکه انتخابات خانه مطبوعات خراسان رضوی جزو پیشتازان در سراسر کشور بود ادامه داد: از خراسان رضوی به دلیل وجود رسانه های ملی و بین المللی جز این انتظار نمی رفت که جا دارد از تک تک فعالان رسانه تشکر کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی تصریح کرد: انتخابات خانه مطبوعات، انتخابات محلی بود، اما دغدغه، ملی و بین المللی داشت، چرا که ما در مشهد الرضا(ع) هستیم و بر سر خوان نعمت امامی هستیم که کرامت و عدالت از ویژگی های ایشان است و این آرمان‌های جهانی و این پیشینه و میراث غنی، مسئولیت را برای اصحاب رسانه، دوچندان می‌کند.

 

وی با بیان اینکه انتظار از رسانه های مشهدی آن است که در کنار مطالبات صنفی، رسانه هایی در طراز آموزه های اهل بیت (ع) باشند، گفت:خانه مطبوعات با نگاه های نو و سلیقه روزآمد و ارتباطات گسترده، نیازمند تحول است که این تحولات ناظر به مخاطب خواهد بود.

 

مروارید تصریح کرد: باید تلاش کنیم مخاطبان رسانه ها را توسعه دهیم و برای گفتگو با نسل جوان و مخاطبی که مخاطب خاکستری و بی تفاوت محسوب می شود، برنامه ریزی نماییم. یکی از تحولاتی که در خراسان به عنوان یک الگو مطرح است، دیدن مطالبات این نسل و ایجاد ظرفیت برای گفتگو با این نسل خاکستری است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با تاکید بر اینکه برای تحول، هم نیازمند، تغییر در فرم و هم نیازمند تغییر در محتوا هستیم، اظهارکرد:ما نیازمند تحول در محتوا هستیم و رسانه های استان، مخاطبان رسانه را در یک دیالوگ و گفتگو، تعالی می بخشند و رسانه ها، مخاطب خاموش و خاکستری را به مخاطبی که نگاه همدلانه و مطالبه گری دارند، تبدیل می کنند.

 

وی با بیان اینکه خانه مطبوعات، نه تنها پیگیر مطالبات صنفی کسانی که رای دادند باشد، بلکه باید مطالبات صنفی تمام رسانه ها ی استان را پیگیری نماید، ادامه داد:خانه مطبوعات یک تشکل صنفی است و در عین حال، اعضاء آن، هر یک، سیاست گذاری، صیانت از آرمان های انقلاب اسلامی و مطالبات اجتماعی را پیگیری می کنند.

 

مروارید با اشاره به اینکه دهه آینده رسانه ها، دهه فضای مجازی است و نیازمند یک حکمرانی کارآمد در فضای مجازی و رسانه های مجازی هستیم، گفت:حکمرانی کارآمد در فضای مجازی، مبتنی بر آرمان های اصیل انقلاب اسلامی، معجزه قلم و مبتنی بر فضای گفتگویی است که حاصل آن، عقلانیت جمعی خواهد بود.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: خانه مطبوعات خراسان رضوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی تودیع و معارفه خانه مطبوعات خراسان رضوی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۵۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی

به گزارش جام جم آنلاین از  روابط عمومی رسانه ملی، مجتبی کشوری در نشست خبری گزارش برنامه‌های نوروز و رمضان رسانه ملی که امروز در سازمان صداوسیما برگزار شد، ضمن یادآوری این نکته که در این گزارش درباره بازدید‌ها صحبت می‌کنیم و نه میزان بازدیدکنندگان، اظهار کرد: با استفاده از ابزار داده‌کاوی، حدود ۵۰۰ هزار محتوای تقطیع شده از برنامه‌های نوروز و ماه رمضان رسانه ملی در چهار پلتفرم تلگرام، اینستاگرام، روبیکا و ایتا جمع‌آوری کرده‌ایم که در مجموع یک میلیارد و نیم بازدید داشته‌اند.

وی افزود: در این میان در تلگرام ۱۷۳ میلیون بازدید، در اینستاگرام ۱.۱ میلیارد بازدید، در ایتا ۸۵.۵ میلیون بازدید و در روبیکا ۱۳۹ میلیون بازدید ثبت شده است.
مدیرکل اتاق وضعیت معاونت فضای مجازی با بیان اینکه در میان برنامه‌ها نیز «محفل» با ۴۰۵ میلیون بازدید، «زندگی پس از زندگی» با ۲۷۸ میلیون، «سال نو» شبکه سه با ۱۱۸ میلیون، «برمودا» در ایام عید ۱۰۳ میلیون و «شب عیدی» شبکه دو با ۷۹ میلیون بازدید در ردیف پرمخاطب‌ترین برنامه‌ها قرار داشتند عنوان کرد: در میان ویدئو‌هایی از مجموعه‌های نمایشی، «نون خ» با ۶۴ میلیون بازدید، «زیرخاکی» با ۳۹ میلیون بازدید، «هفت‌سر اژدها» با ۲۴.۵ میلیون بازدید و «رستگاری» با ۵.۱ میلیون بازدید در شبکه‌های اجتماعی دیده شدند.

دیگر خبرها

  • خبر‌های «پشت صحنه»، جمعه ۳۱ فروردین
  • چاپ اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی؟
  • افزایش مخاطبان ویژه برنامه‌های رمضانی رسانه ملی
  • از انتشار آهنگ جدید خواننده انقلابی تا غوغای دروازه بان تیم ملی
  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی
  • فضای‌ مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ ملی
  • فضای‌مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ملی
  • توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی + فیلم