Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیرعامل مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب از انعقاد قرارداد احداث تصفیه‌خانه فاضلاب جدید برای شیراز به ارزش 1300 میلیارد تومان در آینده‌ای نزدیک و با همکاری بخش خصوصی و با استفاده مکانیسم ماده ۱۹ قانون اساسی خبر داد.

حمیدرضا جانباز پنج‌شنبه ۱۲ تیر در آیین افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز  که با حضور رئیس جمهور، وزیر نیرو، استاندار فارس و مقام‌های محلی به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، گفت: تصفیه خانه شماره ۲ شیراز یکی از بزرگترین و گران ترین تصفیه خانه‌های کشور محسوب می‌شود که در زمینی به مساحت ۸۰ کیلومتر احداث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز یکی از مدرن ترین تصفیه خانه‌ها است، افزود: یک صد هزار مترمربع حجم تصفیه فاضلاب را دارد و حدود ۶۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: کیفیت پساب تولیدی بسیار است که علاوه بر شرب از این پساب در کلیه مصارف کشاورزی و صنعتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، برای احداث این تصفیه خانه با تدبیر انجام شده ۴۱ میلیون یورو ۸۷ میلیارد تومان هزینه شده و همزمان ۷۴۰ کیلومتر شبکهبه بهره برداری می‌رسد که ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است و حدود ۱۲۵۰ میلیارد تومان پروژه تقدیم مردم شیراز می‌شود.

جانباز با بیان اینکه برای همه این پروژه‌ها هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است، عنوان کرد: حدود ۴۲ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده برای پایین دست صنعت و کشاورزی در اختیار قرار خواهد گرفت و این اتفاق خوبی است در مناطق مرکزی و کم آب بتوانیم از پساب به عنوان آب صنعت استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، در قالب پویش الف- ب آبادانی، طی یک برنامه ویدئوکنفرانسی با حضور رئیس جمهوری و وزیر نیرو، تعدادی از طرح‌های عمرانی در حوزه صنایع آب و برق استان فارس به بهره‌برداری رسید.

فاز اول طرح آب‌رسانی به کلانشهر شیراز شامل خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه بزرگ آب شیراز، طرح آب‌رسانی به سعادت‌شهر و ارسنجان، واحدهای اول و دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز و همچنین ۶ نیروگاه خورشیدی در سطح استان از جمله طرح‌هایی است که با دستور روحانی در استان فارس مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تصفیه خانه فاضلاب شیراز قانون اساسی وزير نيرو تصفیه خانه فاضلاب میلیارد تومان شماره ۲ شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۶۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود طعم و بوی آب همدان بر عهده آبفا و آب منطقه‌ای است

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا توقیری صبح امروز بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان قانونا وظیفه نظارتی دارد و اختیارات و امکانات لازم برای تصفیه آب را ندارد و اقدام اخیر معاونت تحقیقات و فناوری و اساتید دانشگاه در این خصوص صرفاً در راستای ایفای رسالت مسئولیت اجتماعی و در قالب یک کار تحقیقاتی جهت کمک به حل مشکل توسط تیم تحقیقاتی اساتید و دانشجویان نخبه بوده و خبر برطرف شدن طعم و بوی آب همدان تا ١٠ روز آینده، قولی و وعده‌ای بوده که توسط مسئولان آب آبفا و آب منطقه‌ای به این دانشگاه اعلام شده که متأسفانه در خبر خبرگزاری تسنیم به این موضوع اشاره نشده و ما امیدواریم طعم و بوی آب همدان که موجب ناراحتی و نارضایتی شهروندان شده است به زودی و در مدت زمان اعلام شده، مرتفع شود.

گفتنی است؛ دغدغه‌مندی معاونت تحقیقات و فناوری و اساتید دانشگاه در خصوص بررسی علت طعم و بوی آب اقدام شایسته‌ای است که جای تقدیر دارد و لازم به ذکر است مسؤلیت تصفیه خانه شهرک بهشتی با شرکت آبفا و مسؤلیت تصفیه خانه شیخی جان بر عهده شرکت آب منطقه‌ای است.

کد خبر 6082374

دیگر خبرها

  • بهبود طعم و بوی آب همدان بر عهده آبفا و آب منطقه‌ای است
  • آبرسانی به ۵ هزار روستا در کشور
  • آبرسانی به ۵۰۰۰ روستای کشور
  • مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران
  • اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن در بردسکن مستلزم مشارکت متقاضیان
  • تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی
  • ۶۰۰ هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا
  • تجهیز ۴۰ بیمارستان خوزستان به سامانه بی‌خطرساز پسماند
  • آغاز ساخت خط انتقال آب به شهرستان بندرخمیر
  • روزنامه‌نگاران رکن اصلی جهاد تبیین هستند