Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@18:23:57 GMT

درگیری25استان کشور باسیل‌وآتش‌سوزی

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۶۰۱۸

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: سال ۹۸، افزون بر ۲۵ استان کشور درگیر سیل و آتش‌سوزی شدند و برای عبور از این بحران‌ها تلاش شد. ناطقان: مهدی جمالی‌نژاد ظهر امروز در همایش شهرداران و دهیاران استان سمنان به مناسبت بزرگداشت هفته شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سالن یادگار امام (ره) استانداری اظهار کرد: رضایت‌مندی مردم از شهرداری‌ها در کشور باید افزایش یابد و در قیاس شهرداری‌ها با دیگر دستگاه‌های اجرایی، میزان رضایت مردم از شهرداری‌ها چندان مطلوب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا فاصله‌ای بین مردم و مسؤولان ایجاد نشود و دهیاران و شهرداران همواره برای گره‌گشایی از مشکلات مردم در تلاش باشند.

جمالی‌نژاد اضافه کرد: در نهادهای مردمی غیردولتی باید میزان رضایت مردم از مسؤولان افزایش یابد و برای افزایش حس تعلق مردم به کشور تلاش شود و مسؤولان در حفظ سرمایه‌های اجتماعی بسیار دقت کنند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: نگاه نوآورانه در توسعه مناطق شهری و روستایی بسیار مهم است و مدیران موفق کسانی هستند که رویکردهای نو برای خدمات‌رسانی و افزایش رفاه مردم را مورد توجه قرار می‌دهند.

جمالی‌نژاد افزود: شهرداران و دهیاران بسیار خلاقی در کشور وجود دارد که باید از ظرفیت این افراد برای توسعه کشور و استان سمنان نهایت بهره را برد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اضافه کرد: دهیاران و شهرداران برای مهار کرونا ویروس خوش درخشیدند و دهیاران کارآمد با وجود مشکلات برای توسعه مناطق روستایی در تلاش هستند.

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته، بلایای طبیعی مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد کرد؛ اما دولت و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای رفع این مشکلات اقدامات مثبتی انجام دادند.

جمالی‌نژاد تصریح کرد: در سال ۹۸ افزون بر ۲۵ استان کشور درگیر سیل و آتش‌سوزی بودند که با عزم مردم و مسؤولان برای عبور از این بحران‌ها خوب عمل شد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌ها برای توسعه مناطق شهری باید مورد توجه باشد و سمنان ظرفیت قابل‌توجه برای رونق و آبادانی دارد.

جمالی‌نژاد ادامه داد: باید باور داشت پول از آسمان نزول نمی‌کند و از ظرفیت‌های موجود برای تولید سرمایه اقدام شود.

وی تصریح کرد: طرح‌های عمرانی انسان‌محور و ریزمقیاس خوبی در استان سمنان در حال ساخت است و از استان‌های پیرامون سرمایه‌گذار را به سمنان جذب کرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور خاطرنشان کرد: از ظرفیت سازمان همیاری شهرداری‌ها برای رونق اقتصادی استفاده شود و باید از تمام منابع برای افزایش رضایتمندی و توسعه شهرها اقدام شود.

جمالی‌نژاد گفت: بودجه کل شهرداری‌های کشور ۹۷ هزار میلیارد تومان است که باید از این ظرفیت برای نشاط، تولید ثروت و رضایتمندی در مناطق شهری استفاده شود و مسئولان در توسعه ایران اسلامی روزافزون اقدام کنند.

وی گفت: شهرداران برای پویایی شهرها اقدام کنند و این عزیزان نقش بی‌بدیلی در افزایش رفاه اجتماعی دارند. منبع: فارس برچسب ها: درگیری ، سیل ، آتش سوزی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: درگیری سیل آتش سوزی معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور شهرداری ها جمالی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۶۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده تورم ۱۴۰۳ باز شد؛ افزایش تورم خوراکی‌ها در شهر و روستا

مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش خود اقدام به انتشار تورم ماهانه فروردین ۱۴۰۳ کرده است. شواهد نشان می‌دهد در فرودین امسال، تورم ماهانه مناطق شهری و روستایی افزایش یافته است. به بیان دیگر سطح عمومی قیمت کالا‌ها و اقلام خوراکی و غیرخوراکی در این بازه زمانی، در مناطق شهری و روستایی نسبت به اسفندماه سال گذشته بیشتر شده است.

به گزارش اکو ایران، البته بر مبنای این ارقام نرخ تورم خوراکی‌ها در مناطق شهری سطح تورم بالاتری را نسبت به مناطق روستایی متحمل شده است. در مقابل تورم ماهانه غیرخوراکی‌ها در روستاها، جلوتر از شهر‌ها قرار گرفته است. در ادامه تورم ماهانه اقلام خوراکی و غیرخوراکی در مناطق شهری و روستایی در فرودین ۱۴۰۳ بررسی شده است.

تورم فروردین در شهر و روستا شعله‌ورتر شد

مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش خود، اقدام به انتشار اولین پرونده تورمی در سال ۱۴۰۳ کرده است. شواهد آماری نشان می‌دهد، در فروردین ۱۴۰۳ تورم ماهانه مناطق شهری و روستایی افزایش یافته است. البته این نرخ در مناطق روستایی سطح بالاتری در مقایسه با مناطق شهری داشته است.

به بیان دقیق‌تر شواهد آماری نشان می‌دهد در فروردین امسال، تورم ماهانه مناطق شهری با افزایش ۰.۵ واحد درصدی به ۲.۵ درصد رسیده است. این بدان معناست که در فروردین ۱۴۰۳، قیمت یک سبد یکسان و متنوع از اقلام خوراکی و غیرخوراکی، ۲.۵ درصد بیشتر از سطح عمومی قیمت آن در اسفند ۱۴۰۲ بوده است.

این نرخ در مناطق روستایی با ۱.۳ واحد درصد افزایش به ۳.۱ درصد رسیده است. بدین ترتیب میزان تورم ماهانه فروردین در مناطق روستایی سطح بالاتری نسبت به مناطق شهری داشته است. این در حالی است که در اسفند ۱۴۰۲، این رویه معکوس بوده و فشار تورمی بر دوش شهرنشینان سنگین‌تر بوده است.

آنچه تاکنون مطرح شده است مربوط به تورم ماهانه کل مناطق شهری و روستایی در فروردین ۱۴۰۳ بوده است. این رقم ماحصل میانگین تورم اقلام خوراکی و غیرخوراکی در این بازه زمانی بوده است. در ادامه میزان تورم ماهانه خوراکی‌ها و غیرخوراکی‌ها در مناطق شهری و روستایی بررسی شده است.

خوراکی شهری‌ها و غیرخوراکی روستائیان بر پله نخست تورم فروردین

تورم شاخصی است که نشان می‌دهد میزان افزایش سطح عمومی قیمت یک سبد متنوع از کالا و خدمات در یک دوره زمانی مشخص نسبت به دوره قبل از آن چگونه بوده است. شواهد آماری حاکی از آن است که نرخ تورم اقلام خوراکی و غیرخوراکی در مناطق شهری و روستایی با یکدیگر یکسان نبوده است.

مقایسه‌های حاکی از آن است که در مناطق روستایی، تورم ماهانه غیرخوراکی‌ها در سطوح بالاتری نسبت به نرخ مشابه در خوراکی‌ها قرار داشته است. در مقابل در مناطق شهری، تورم ماهانه خوراکی‌ها بیشتر از غیرخوراکی‌ها بوده است. در ادامه تورم ماهانه اقلام خوراکی و غیرخوراکی در مناطق شهری و روستایی با یکدیگر مقایسه شده است.

خیز فروردینه گدازه تورم خوراکی‌ها، در شهر‌ها قدرتمندتر از روستا‌ها

بر مبنای آمار منتشر شده، در فرودین ۱۴۰۳ تورم ماهانه خوراکی‌ها در مناطق شهری، بیشتر از مناطق روستایی بوده است. به بیان دقیق‌تر در نخستین ماه از سال جاری، تورم ماهانه خوراکی‌ها با افزایش ۱.۳ واحد درصدی نسبت به اسفند در جایگاه ۲.۹ درصدی قرار گرفته است.

این در حالی است که تورم ماهانه اقلام خوراکی در روستا‌ها ۲.۸ درصد بوده است. این نرخ در اولین ماه امسال، نسبت به اسفند سال گذشته، ۱.۴ واحد درصد بیشتر شده است. بدین ترتیب بر مبنای شواهد آماری می‌توان ادعا کرد که فشار تورم ماهانه‌ای که تهیه اقلام خوراکی بر دوش شهرنشینان وارد کرده، بیشتر از این فشار در مناطق روستائی بوده است. این مقوله در خصوص اقلام غیرخوراکی بالعکس بوده است.

افزایش قیمت غیرخوراکی‌ها، در روستا گسترده‌تر از شهر‌ها

ارقام منتشر شده خبر از آن می‌دهد که در نخستین ماه سال جاری، سطح عمومی قیمت غیرخوراکی‌ها در مناطق شهری به ۲.۴ درصد رسیده و در مقایسه با اسفندماه افزایش ۰.۲ واحد درصدی داشته است. در مقابل این نرخ در گروه غیرخوراکی‌ها در مناطق روستایی در اسفند ۳.۳ درصد بوده است. این رقم نسبت به اسفند امسال افزایش ۱.۱ واحد درصدی به ثبت رسانده است. بدین ترتیب می‌توان دریافت که بیشترین فشار وارد شده بر دوش روستانشینان در فرودین امسال بیشتر از سمت اقلام غیرخوراکی بوده است.

دیگر خبرها

  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰۰۰۰ مشترک جدید گاز در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته
  • پرونده تورم ۱۴۰۳ باز شد؛ افزایش تورم خوراکی‌ها در شهر و روستا
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • تبیین سیاست‌های فرهنگی تأثیرگذار بر بازآفرینی شهری
  • حدود ۹۵ هزار مشترک تازه گاز تهرانی جذب شد
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد
  • آماده باش تیم‌های امدادی اصفهان تا روز چهارشنبه