Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون پارلمانی پیگیری برنامه‌ دولت و برنامه‌ریزی راهبردی در عراق از دولت و نهادهای قضائی و نظارتی این کشور خواست که درباره مسئله قاچاق نفت از کردستان به اراضی اشغالی تحقیق کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیسیون پارلمانی پیگیری برنامه‌ دولت و برنامه‌ریزی راهبردی در عراق خواستار تحقیق در پرونده قاچاق نفت از کردستان عراق به رژیم صهیونیستی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حازم الخالدی» عضو این کمیسیون  در یک نشست خبری گفت: «از دولت و نهادهای نظارتی و قضایی می‌خواهیم که درباره اظهارات ثامر الغضبان وزیر پیشین نفت عراق، تحقیق کنند».

پایگاه خبری «موازین نیوز» به نقل از این نماینده عراقی گزارش داد، الغضبان گفته بود که کردستان عراق به اراضی اشغالی، نفت قاچاق می‌کند.

وی ادامه داد: «خواستار احضار وی (الغضبان) هستیم؛ زیرا این اطلاعات را در دوران وزارت خود مخفی کرده است. وزیر کنونی را نیز مسئول پیگیری ابعاد این موضوع و اعلام نتایج آن می‌دانیم».

الخالدی همچنین از نهادهای مذکور خواست که درباره محتوی سند سازمان شفاف‌سازی که در تاریخ ۱۰ دی ۱۳۹۸ پیرامون وجود فساد در منطقه کردستان بوده، تحقیق کنند.

به گفته این نماینده عراقی، بر اساس سند مذکور، مجموع ضررهای ناشی از درآمدهای نفتی که منطقه کردستان بر آن دست گذاشت و آن را به دولت عراق نداده به بیش از ۱۲۸ میلیارد دلار می‌رسد.

وی تصریح کرد، این سند به همراه نسخه‌هایی از نامه رسمی صادره از سازمان شفاف‌سازی به صندوق استرداد اموال عراق، وزارت نفت، دبیر خانه هیئت دولت و مرکز نظارت مالی دولت فدرال ارسال شده است.

الخالدی خاطر نشان کرد، دولت منطقه کردستان، طی سالهای گذشته مبالغی از بودجه عمومی دولت فدرال دریافت کرده و این بدان معناست که درآمدهای حاصله از فروش نفت در کردستان، صرف مؤسسات و ادارات این منطقه نشده است.

این نماینده عراقی در ادامه گفت: «همه این هزینه‌ها در بودجه [دولت] فدرال در نظر گرفته شده است. لذا باید درباره سرنوشت این اموال، تحقیق و قانون اساسی درباره نحوه توزیع آن در بین همه مردم عراق، اجرا شود و درباره پرونده قاچاق نفت کردستان عراق به اسرائیل تحقیق شده و غضبان نیز احضار شود».

وی در پایان خاطر نشان کرد، عدم واریز این درآمدها به خزانه طی سالهای گذشته و هزینه نکردن آن برای شهروندان منطقه کردستان، بدین معناست که طرفهای ذی‌نفوذی، این اموال عمومی را تصرف کرده‌اند و دولت، پارلمان و نهادهای نظارتی باید این اموال را بازپس گرفته و آن را برای جبران کسری بودجه هزینه کنند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق نفت رژیم صهیونیستی نماینده عراقی منطقه کردستان قاچاق نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۶۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی فرمانده پیشین پدافند هوایی اسرائیل از رویارویی ایران و اسرائیل

بازدید 3 ژنرال زویکا هایموویچ فرمانده پیشین پدافند هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در ژوئن 2021 به تحلیل محور مقاومت به عنوان ائتلاف نظامی منطقه‌ای ایران پرداخته بود که صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها به دلیل عدم درک روابط محور مقاومت، آن را جنگ نیابتی می‌خوانند. او شیوه رویارویی کنونی ایران را پیش بینی کرده بود. بخش‌های کلیدی تحلیل مسئول پیشین دفاع هوایی اسرائیل را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • روایت رئیس پیشین موساد از پیچیدگی حمله به ایران
  • لیبرمن: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی
  • واکنش دیدنی وزیر خارجه الجزایر به سخنان نماینده اسرائیل | ویدئو
  • پیش بینی فرمانده پیشین پدافند هوایی اسرائیل از جنگ ایران و اسرائیل
  • پیش بینی فرمانده پیشین پدافند هوایی اسرائیل از رویارویی ایران و اسرائیل
  • السودانی: از قلمرو عراق برای حمله به اسرائیل استفاده نشده است
  • وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی: پیش از هرگونه حمله باید خوب فکر کنیم/ ایران به حمله ما واکنش نشان خواهد داد
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس
  • جزئیات تازه از حمله ایران علیه اسرائیل به روایت مشاور وزیر کشور | سفیر سوئیس به جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد!
  • جزئیات تازه از حمله ایران علیه اسرائیل به روایت مشاور وزیر کشور | سفیر سوئیس به جای وزارتخارجه به سپاه احضار شد!