Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@18:35:16 GMT

چین، انگلیس را تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۶۰۳۳

دولت چین در واکنش به موضع مداخله‌جویانه لندن در امور هنگ‌کنگ و وعده «بوریس جانسون» برای تسهیل مهاجرت هنگ‌کنگی‌ها به انگلیس، این کشور را به انجام اقدامات مشابه تهدید کرد. ناطقان: در کشاکش تنش غرب با پکن در خصوص اعمال قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ، چین تهدید کرد مانع پیشنهاد «بوریس جانسون» در خصوص اعطای شهروندی به حدود سه میلیون هنگ‌کنگی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش روزنامه آمریکایی «هافینگتن پست»، سفارت چین در لندن اعلام کرد «بشدت» مخالف طرح انگلیس برای آسان کردن ورود و زندگی شهروندان هنگ‌کنگی در بریتانیاست.

نخست‌وزیر انگلیس پیش از این در ادعایی قانون جدید هنگ‌کنگ را «نقض آشکار و جدی» تعهد چین به حمایت از آزادی شهروندان هنگ‌کنگی توصیف کرده بود. جانسون به شهروندان این منطقه که دارای گذرنامه انگلیسی هستند وعده داد مهاجرت آن‌ها را تسهیل خواهد کرد.

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد در طرح جدید مهاجرت، محدودیت حضور شش ماهه را برای شهروندان هنگ‌کنگی لغو می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد بعد از پنج سال اقامت برای اخذ شهروندی درخواست بدهند.

سفیر چین در لندن امروز پنجشنبه اعلام کرد: اگر طرف انگلیسی تغییرات یک‌طرفه اعمال کند، از موضع و تعهدات خود و همچنین قوانین بین‌المللی تعدی کرده است. ما شدیداً مخالف این هستیم و حق انجام اقدامات متناسب را برای خود محفوظ می‌دانیم. انگلیس هیچ حاکمیت، صلاحیت یا حقی برای نظارت بر هنگ‌کنگ ندارد.

«دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس چهارشنبه شب اذعان کرد که این کشور اختیار لازم برای مجبور کردن چین در خصوص اجازه دادن به شهروندانش برای سفر به انگلیس را ندارد.

هنگ‌کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ تحت سیطره بریتانیا بود اما در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین با بریتانیا به جمهوری خلق چین پیوست.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا به دنبال اعمال فشار به چین برای کاهش تسلط این کشور بر هنگ‌کنگ هستند. این در حالی است که سیاست «یک کشور، دو سیستم» یا سیاست «چین واحد» از سال ۱۹۷۹ تا به امروز موضع رسمی دولت‌های آمریکا و اروپا بوده و طبق آن واشنگتن هنگ‌کنگ و تایوان را بخشی از سرزمین اصلی چین می‌داند اما آمریکا در عمل طی سال‌های اخیر با اقداماتی از قبیل فروش تسلیحات پایبندی کامل به این سیاست نشان نداده است. منبع: فارس برچسب ها: چین ، انگلیس ، تهدید

منبع: ناطقان

کلیدواژه: چین انگلیس تهدید هنگ کنگی هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۶۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید رویا‌های اروپایی رمس


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما،  نتایج و برنامه ادامه مسابقات به این شرح است:

استراسبورگ ۳ - ۱ رمس
رن ۱ - ۲ تولوز

برنامه - یک شنبه ۲۶ فروردین:
لوآور - نانت
کلرمون فوت - مون پلیه
المپیک لیون - برست

دیدار تیم‌های لوریان با پاری سن ژرمن، موناکو با لیل و المپیک مارسی با نیس به ۲۴ آوریل موکول شد.

در جدول لیگ یک فرانسه تیم پاری سن ژرمن (قهرمان فصل قبل) با ۶۳ امتیاز در صدر جای دارد و تیم‌های برست با ۵۳، موناکو با ۵۲، لیل با ۴۹ و نیس با ۴۴ ‏امتیاز دوم تا پنجم هستند. تیم‌های المپیک مارسی با ۳۹ امتیاز در رده هشتم و تیم المپیک لیون با ۳۸ امتیاز در رده دهم قرار گرفته اند.

در پائین جدول تیم‌های لوریان و متس با ۲۶ و کلرمون فوت با ۲۱ امتیاز در رده‌های ۱۶ تا ۱۸ قرار گرفته اند. تیم شانزدهم برای بقا در لیگ یک باید با تیم سوم لیگ دو فرانسه در پلی آف شرکت کنند و تیم‌های هفدهم و هجدهم به دسته دوم سقوط خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • تهدید آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان توسط سخنگوی نیروهای مسلح ایران
  • خطر قطعی برق بیمارستان‌ های غزه را تهدید می‌کند
  • خطر قطعی برق بیمارستان‌های غزه را تهدید می‌کند
  • (ویدئو) نتانیاهو در جواب سه تهدید برای اسرائیل؟ ایران، ایران، ایران
  • فیلم| تهدید بهداشت عمومی با تخلیه فاضلاب در سپیدرود
  • فیلم تهدید جدی سردار سلامی علیه اسرائیل | معادله جدید چیست؟
  • تهدید بزرگ: ستاره انگلیس علیه صدرنشینی آرسنال
  • (ویدیو) تهدید بهداشت عمومی با تخلیه فاضلاب در سپیدرود
  • ویدیو/ تهدید علیه بهداشت عمومی با تخلیه فاضلاب در سپیدرود
  • تهدید رویا‌های اروپایی رمس