Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@09:47:19 GMT

مالیات بر ارزش افزوده در حق بیمه‌ها

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۶۰۳۸

مالیات بر ارزش افزوده در حق بیمه‌ها

به گزارش افکارنیوز،

 

محمد اناری مدیرکل بیمه های اشخاص بیمه ایران در خصوص بیمه‌های شخص ثالث و بیمه‌های درمانی که به آن‌ها مالیات برارزش افزوده تعلق می‌گیرد، اظهار کرد: مالیات بر ارزش افزوده بیمه‌های درمانی در تاریخ ۹۶/۵/۱۰ توسط دیوان عدالت اداری ابطال شد، اما پارسال با شکایت سازمان امور مالیاتی ، دیوان عدالت ابطال خود را نقض کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اجتماعی-وی ادامه داد: از همان ابتدا مطرح کردن مسئله مالیات بر ارزش افزوده برای بیمه‌های درمانی امری اشتباه بود، زیرا بیمه نیازمند تغییرات خاصی نیست. به همین ترتیب به مالیات ارزش بر افزوده هم نیازی ندارد. آقای طیب نیا وزیر اسبق اقتصاد قولی مبنی بر حذف این مالیات‌ها داده بود، اما متاسفانه به آن توجهی نشد.

اناری بیان کرد: طبق قانون جدید ما نه تنها باید برای بیمه نامه‌های جاری مالیات بگیریم بلکه باید مطالبات ۳ سال گذشته را نیز بدهیم. قرارداد‌هایی که از ۱ اردیبهشت امسال منعقد میشود، مالیات گرفته شود. در حال حاضر جز مصوبه جدید مجلس، کار از دست کسی بر نمی‌آید.

بیشتربخوانید:معافیت بیمه‌های عمر و زندگی از مالیات 

این مقام مسئول تصریح کرد: در این شرایط اقتصادی ما شاهد ریزش شدید بیمه درمان تکمیلی به خصوص در بخش‌های کارگری هستیم، زیرا حقوق هیچ یک از کارگران متناسب با نرخ ارز رشد نکرد. همچنین بسیاری از کسب و کار‌ها در اثر بیماری کرونا تعطیل شده و بیمه‌های آتش سوزی و مهندسی به حالت تعلیق درآمد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بیمه درمانی مالیاتی درآمد مالیات مالیات بر ارزش افزوده ارزش افزوده بیمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۶۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۷۰۰ میلیارد ریال مالیات به مودیان تولیدکننده در زنجان برگشت داده شد

فیروز شکوری مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: یکی از گلایه‌های فعالان اقتصادی، دیرکرد در استرداد مالیات بر ارزش‌ افزوده بود که با رویکرد جدید نظام مالیاتی و پس از اصلاحاتی که در قانون مالیات بر ارزش‌ افزوده صورت گرفت، استرداد مالیات بر ارزش‌ افزوده به‌شدت سرعت گرفت.

وی با بیان اینکه تسریع در امور مربوط به استرداد مالیات یکی از شاخص‌های نشان‌ دهنده تکریم ارباب‌ رجوع است، ‌افزود: موضوع برخی از این استردادها چندین سال طول کشیده بود ولی در زمان حاضر این موضوع به روز شده است و تاخیر در این خصوص وجود ندارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه رویکرد سازمان امور مالیاتی حمایت از تولید است، خاطرنشان کرد: همه تلاش ما تسهیلگری در خصوص مالیات برای بخش تولید است چرا که اگر چنین حمایت هایی انجام نشود اشتغال و تولید در کشور تحت تاثیر قرار می گیرد.

شکوری با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد از درآمدهای استان زنجان از طریق مالیات تامین می شود، ‌گفت سهم درآمدهای مالیاتی در تامین منابع بودجه ۷۴۸ همت(هزار میلیارد تومان) و سهم استان در سال گذشته در تامین درآمدهای مالیاتی ۹۲ هزار میلیارد ریال بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری استان واریز شد.

وی خاطرنشان کرد: تمام مالیاتی که از سوی صنوف، واحدهای تولیدی و خدماتی و همه مودیان پرداخت می شود به جامعه باز می گردد و صرف عمران و آبادانی شهرها و روستاها می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • برگشت ۶ هزار و ۷۰۰ ریال مالیات به مودیان تولیدکننده زنجانی
  • ۶۷۰۰ میلیارد ریال مالیات به مودیان تولیدکننده در زنجان برگشت داده شد
  • (ویدئو) موافقت دولت با کاهش مالیات بر ارزش‌افزوده کالا‌های اساسی
  • کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی
  • بهادری‌جهرمی: کاهش مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو
  • مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد
  • بهادری جهرمی: مالیات بر ارزش افزوده به یک درصد کاهش یافت
  • مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد
  • مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی به یک درصد کاهش یافت
  • شرط بخشودگی مالیاتی اعلام شد