Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس، حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت به مردم ولایت مدار فارس گفت: برنامه ها در دهه کرامت اگر همراه با تبیین و تحلیل جایگاه معرفتی اهل بیت (ع) باشد؛ تاثیرگذار خواهد بود و زمینه ساز شناخت بیشتر اهل بیت (ع) به نسل جوان و جامعه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد اهمیت نهادینه کردن نام «سومین حرم اهل بیت (ع)» در ایران اسلامی تصریح کرد: اگر فلسفه نامگذاری این دهه را بنام دهه کرامت دقیق بررسی کنیم بیشتر به عظمت شخصیتی حضرت شاهچراغ (ع) پی می بریم، امامزاده ای که با الگوپذیری از آقا امام رضا (ع) لقب «امین ولایت» پیدا می‌کند و این جایگاه رفیع امام شناسی ایشان شهره خاصی به شهر شیراز داده است و باعث می‌شود تا این شهر به‌عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) شهرت پیدا کند، هر مقدار ما بتوانیم ابعاد شخصیتی حضرت احمدبن موسی، شاهچراغ (ع) را معرفی کنیم، می تواند معرف شیراز به‌عنوان حرم سوم باشد و دهه کرامت می تواند بهترین فرصت برای معرفی شخصیت شاهچراغ (ع) باشد.

حجت‌الاسلام مهرابی افزود: دهه کرامت سفره معنوی برای استفاده و بهره مندی علاقمندان به اهل بیت (ع) است، متولیان امر می بایست بستر مناسبی برای استفاده از این فرصت معنوی را فراهم نمایند، البته با وجود ویروس کرونا می توان از طریق راه اندازی برنامه های متعدد در فضای مجازی مانند سخنرانی و مداحی مجازی همچنین پخش ادعیه ها و مناجات از حرم و برگزاری مسابقات کتابخوانی در معرفی آن حضرت به مردم اقدام کرد، وظیفه همه دستگاه های فرهنگی، مسئولین و مراکز حوزوی و دانشگاهی، به خصوص مساجد و هیئات مذهبی است که مبلغ و مروج فرهنگ اهل بیت (ع) باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در خصوص معرفی ابعاد مختلف شخصیتی آن حضرت گفت: قطعا اقدامات ارزشمندی با توجه به ورود مقام معظم رهبری (ع) در معرفی شیراز به‌عنوان حرم سوم اهل بیت (ع)، اتفاق افتاده است که می بایست این مهم بیشتر از این مورد توجه نخبگان و پژوهشگران قرار گیرد.

این مسئول فرهنگی استان اضافه کرد: یکی از راه های توسعه استان در حوزه فرهنگ، توجه جدی به بحث گردشگری مذهبی است، توجه به گردشگری به خصوص گردشگری مذهبی قطعا نقش بسزایی در معرفی شیراز و حضرت شاهچراغ (ع) دارد، برون سپاری این مهم به هیئت های مذهبی و کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند شعار پرهیز از تصدی گری دستگاهییی فرهنگی را عملیاتی و بسترسازی تسهیل گیری را فراهم کند.

مهرابی در مورد فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی در دهه کرامت گفت: سازمان به‌عنوان یک ظرفیت تبلیغی مردمی در کنار تولیت حرم و سایر دستگاهیی فرهنگی نقش آفرینی می‌کند و از ظرفیت خطبا، مداحان، شعرا، هیئت های مذهبی، کانون های فرهنگی و مبلغین طبق روال هر سال در برگزاری برنامه های دهه کرامت استفاده می‌کند؛ اما امسال در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه ها محدود تر اما پویا تر بوده و فرصت فضای مجازی بیشتر مورد استفاده مجموعه های فرهنگی بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: امیدوارم با یاری خداوند متعال، همه بتوانیم با هم افزایی در فضای همدلی اقدامات موثر در شان حضرت شاهچراغ (ع) و معرفی شیراز به‌عنوان حرم سوم برداریم.

کد خبر 4964175

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی فارس شیراز ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان شهرکرد بیرجند دهه کرامت استانداری سمنان ایلام مواد مخدر مجلس شورای اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی دهه کرامت اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۶۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

استاندار قم با صدور حکمی حجت‌الاسلام «سید اسماعیل حسینی مقدم» را به عنوان سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیدمحمد آقامیری در حاشیه نخستین جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان قم با صدور حکمی حجت‌الاسلام «سید اسماعیل حسینی مقدم» را به عنوان سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب کرد.

در بخشی از این حکم آمده است:نظر به شایستگی، تعهد و سوابق ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم« به عنوان سرپرست معاونت اجتماعی، ‌فرهنگی و زیارت استانداری قم » منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به قدرت لایزال الهی، در ظلّ توجهات حضرت بقیه الله الاعظم(روحی و ارواحنا له الفِداء)؛ تحت زعامت مقام عظمای ولایت، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظلّه العالی) و پیروی محض از فرامین و منویّات معظّم له، با اعتقاد و توجه ویژه به اصول عدالت محوری، پاکدستی، فسادستیزی و حفظ و ارتقاء روحیه انقلابی و جهادی با سرلوحه‌ قراردادن« بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» و مفاد عهدنامه مدیران دولت مردمی در تحقق شعار« دولت مردمی، ایران قوی» در انجام مسئولیت و وظایف محوله موفّق و مؤیّد باشید.

 ابوالقاسم مقیمی از آذرماه 1400 در این معاونت مشغول به فعالیت بود.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • مفاهیم و فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود
  • سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد
  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد
  • آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت سال ۱۴۰۳ از مشهد مقدس
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در تهران
  • احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی در محور راور_دیهوک
  • تبادل توافق نامه احداث مجتمع رفاهی در محور راور - دیهوک
  • معرفی بهترین برند‌های پاوربانک
  • معرفی برگزیدگان مسابقات بوچیا جام برکت و کرامت در مشهد