Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سرپرست وزارت صنعت گفت: تلاش می‌کنیم تا در شرایطی که با تحریم‌های بین المللی روبه رو هستیم با اتکا به ظرفیت و توانمندی‌ در بخش‌های مختلف کمبودها را جبران و در جهت ایجاد اشتغال گام برداریم.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ صالحی نیا در این آیین بهره‌برداری طرحها افزود: در کشور ۸۳۰ شهرک صنعتی در حال بهره برداری وجود دارد که شامل شهرک‌های بزرگ و کوچک، نواحی صنعتی و واحدهای تولیدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: امسال از سوی رهبری، سال جهش تولید نامگذاری شد و شاخص‌هایی براساس استقرار صنعت و تولید تحت عنوان این نام در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه طی سال‌های متمادی شعار سال تحت عنوان تولید و رونق تولید نامگذاری شد که این مهم گویای این است که باید نسبت به ایجاد اشتغال و ارزش افزوده و صنایع مختلف، ظرفیت‌های منطقه‌ای معطوف شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: باید شرایط کشور در راستای اهداف برنامه‌های اقتصادی و به منظور ایجاد ارزش افزوده، اشتغال و اقتصاد مقاومتی کار کنیم.

صالحی‌نیا ادامه دارد: سیاست‌های محوری ما در سال جاری استفرار صنایع براساس ظرفیت و قابلیتی است که در مناطق مختلف شناسایی می‌شود.

وی اظهارداشت: با محدودیت‌هایی از منظر تامین زیرساخت و منابع مالی جهت استقرار و ایجاد واحدهای صنعتی رو به هستیم.

صالحی نیا خاطرنشان کرد: حجم بالایی از طرح‌های صنعتی در استان اصفهان وجود دارد. به گفته وی طرح آمایش سرزمین از اولویت‌های صنایع در بخش‌های مختلف است که در شهرستان چادگان این موضوع مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد همچنین از سرمایه گذاران علاقمند درخواست می‌شود تا این هدف را تا مقصود مدیریت واردات، تلاش برای داخلی سازی نیازمندی‌ها و زنجیره تامین در بخش صنعت و کالاهای مصارف محقق سازند.

وی ابراز امیدواری کرد پروژه‌هایی برای استقرار واحدهای صنعتی بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در راستای بهبود زیرساخت‌های زنجیره تامین اقدام شود.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان چادگان از منظر امکانات رفاهی در محرومیت است.

حسین محمد صالحی گفت: فریدن بزرگ(فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت) از پنج قوم فارس، بختیاری، ترک و گرجی و اقلیت مسیجی و ارامنه تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه سند افتخار این مردم شهدایی است که تقدیم نظام جمهوری اسلامی کردند، تصریح کرد: در این منطقه بیشتر کشاورزی و دامداری وجود دارد اما صنعت در این راستا مورد توجه نبوده که درخواست ما تلاش و مساعدت لازم در زمینه اقتصاد و ایجاد اشتغال بیشتر است.

صالحی نیا به منظور بازدید و افتتاح از تعدادی شهرک و واحدهای صنعتی به استان اصفهان سفر کرده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان صمت کرونا صالحی نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۶۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی شاهمیرزایی در کنگره ملی نفت و گاز آسیا-اروپا اظهار داشت: ایران با دارا بودن ذخایر غنی نفت و گاز، جایگاه ویژه و برجسته‌ای از زمان‌های بسیار دور در نقشه انرژی جهان داشته است.

وی، ایران را لنگرگاه ثبات و امنیت در منطقه خواند و گفت: کشور ما به دلیل دارا بودن سواحل طولانی در خلیج فارس تا دریای عمان و اقیانوس هند به‌عنوان شاهراه عبور و حمل‌ونقل نفت، میعانات گازی، گاز مایع، محصولات مختلف پتروشیمی و دیگر محصولات به شمار می‌رود و نقش مهمی را ایفا می‌کند.

معاون وزیر نفت ادامه داد: صنعت پتروشیمی ایران در زمینه ارائه خدمات فنی و مهندسی به‌عنوان یکی از بازیگران مهم در دنیا مطرح و آماده همکاری در زمینه تولید و فروش کالاها و تجهیزات به شرکت‌ها و مشتریان همسو در سراسر جهان است.

شاهمیرزایی با اشاره به روند پرشتاب توسعه صنعت پتروشیمی ایران، یادآور شد: ظرفیت تولید این صنعت در سال ۱۴۰۲ از مرز ۹۵ میلیون تن عبور کرد و این ظرفیت تا پایان امسال بیش از ۱۰۰ میلیون تن خواهد شد.

وی با اشاره به تنوع سبد محصولات پتروشیمی ایران با بیش از ۵۵۰ گرید مختلف تصریح کرد: صنعت پتروشیمی ایران همکاری و سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی با کشورهای همسو از جمله روسیه و کشورهای حوزه آسیای‌میانه در قطب‌های توسعه‌ای به‌ویژه در مناطق ماهشهر، چابهار و جاسک دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه ۹۷ درصد از کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و صنایع معدنی داخلی‌سازی شده است، گفت: آمادگی کامل داریم تا با همسایگان و کشورهای همسو در زمینه‌های طراحی، اجرا، راه‌اندازی و بهره‌برداری، تعمیرات و نگهداشت تجهیزات و نیز تولید انواع فناوری‌ها و کاتالیست‌های مورد نیاز همکاری کنیم.

شاهمیرزایی افزود: ایران در تولید دانش‌فنی محصولات آمونیاک، اوره، الفین، تبدیل گاز به متانول، اتان، اتیلن و سایر فرآیندها به خودکفایی کامل رسیده است.

کنگره ملی نفت و گاز آسیا - اروپا ۲۸ فروردین‌ماه با حضور سفیر ایران در روسیه، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون وزیر انرژی فدراسیون روسیه برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • شرط ۲ برابر خرید برای استفاده کالا برگ نیازمند بازنگری است
  • شیوه‌نامه مشارکت مردم برای تحقق تاکیدات رهبر معظم انقلاب تدوین شود
  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • استان اردبیل جزو ۱۰ استان برتر در بهبود فضای کسب و کار می‌شود
  • هشت‌هزار مگاوات برق برای جبران ناترازی وارد مدار شده است
  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • تولید در واحدهای صنعتی استان سمنان کمتر از توان واقعی است
  • ایجاد شغل برای ۱۳۶ نفر با بهره برداری از واحد تولیدی نخ ابریشم
  • تدوین برنامه تحولی شهرک‌های صنعتی فارس در ۱۱۰ شاخص عملیاتی
  • زنجیره های تولید دامی در مازندران ایجاد می شود