Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام والمسلمین عابدینی نماینده، ولی فقیه در استان در نشست شورای فرهنگ عمومی گفت: باید دفاع از حرم اهل بیت (ع) را برای فرزندانمان تبیین کنیم و با این کار آن‌ها متوجه می‌شوند که چقدر تهاجم فرهنگی دشمن علیه ما فعال است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه استعمارگران در دفاع مقدس طعم سیلی نظام را چشیده اند، تصریح کرد: دشمنان در دفاع از حرم اهل بیت (ع) که اقتدار نظام ما را می‌بینند عصبانی می‌شوند و اولین کارشان این است که به تحریف و وارونه جلوه دادن حقایق اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قزوین با بیان اینکه در دفاع مقدس شاهد نوعی سبک زندگی قرآنی بودیم گفت: رزمندگان در تعامل با یکدیگر و حتی برخورد با اسرای طرف مقابل به نوعی اخلاقیات، روحیات، شجاعت و ایثارگری از خود به یادگار گذاشتند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه باید به معنای واقعی کلمه اقامه کننده نماز باشیم، گفت: شهدا و در رأس آن‌ها افرادی همچون شهید سلیمانی‌ها به معنای واقعی نماز را در جامعه اقامه کردند و به عزت و اقتدار این مملکت افزودند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه مجاهدت‌ها ایستادگی رزمندگان در زندان‌ها رنگ و بوی قرانی داشت گفت: هر جا به قران توجه شود سربلندی به همراه داشته و هر جا بی توجهی به قران شود دچار مصیبت شدیم.

نماینده، ولی فقیه در استان با بیان اینکه در ۴۰ ساله دوران انقلاب مشغول تثبیت پایه‌های انقلاب بودیم خاطرنشان کرد: باید در زیبا سازی همه شئونات زندگی بیشتر دست به کار شد و به دنیا نشان داد که تا آن‌ها هم شیرینی رفتار‌های دینی را بچشند.

امام جمعه قزوین با اشاره به ضرورت التزام عملی به قرآن از سوی مسلمانان، گفت: فردی که درباره قرآن صحبت می‌کند باید عامل به آن باشد نه اینکه فقط درباره آن صحبت کند، اما نسبت به توصیه‌ها و دستورات آن بی توجه باشد که در این صورت خود قرآن این فرد را لعنت می‌کند.

او افزود: باید قرآن را کفه و ترازوی خود قرار دهیم و بسنجیم که چقدر اعمال و رفتار ما قرآنی است.

امام جمعه قزوین با اشاره به ضرورت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: در گام اول مشغول تثبیت پایه‌های نظام بودیم، اما اکنون وقت پرداختن به عمق سازی و زیباسازی نظام در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و سیاسی است و در همین راستا باید به حضور قرآن و عمل به دستورات آن در بعد‌های مختلف زندگی به شکل ویژه توجه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: در این دوره باید زیبایی‌ها و طعم شیرین زندگی دینی و قرآنی را به جهانیان نشان دهیم.

استاندار قزوین هم گفت: همه برنامه‌ها و تمرکز شورای فرهنگ عمومی استان باید حول محور قرآن و توجه و عمل به رهنمود‌های آن باشد.

جمالی پور با تاکید بر اینکه باید کاستی‌های خود در خصوص پیشبرد فرهنگ قرآن را آسیب شناسی کنیم، گفت: امروز بسیاری از فرستادن فرزندان خود به مدرسه به دلیل ناهنجاری‌های موجود در جامعه واهمه دارند و باید علت را بررسی کرد.

استاندار قزوین با بیان اینکه دعوا‌های سیاسی نیز نشانه دوری از فرهنگ قرآنی است و باید از آن پرهیز کنیم، گفت: توجه به فرهنگ قرانی انسجام و وحدت و همدلی میان مسلمانان را افزایش می‌دهد.

او خواستار تقویت کانون‌های قرانی شد و گفت: اگر چه توسعه فرهنگ قرانی و ترویج آن چندان به پول نیاز ندارد و باید در هر جا به ویژه منازل این مهم مورد توجه قرار گیرد با این حال برای تقویت انگیزه فعالان قرانی استان هماهنگ می‌شود تا به میزان پنج میلیارد ریال تسهیلات چهار درصدی به این افراد ارایه شود و شهرداری نیز باید نیمی از میزان کمک کند.

استاندار بر ایجاد وحدت رویه و انسجام در برنامه‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: موازی کاری و تداخل در برنامه‌های فرهنگی یک آفت و معضل است که باید راهکار و تدبیری برای آن بیندیشیم.

جمالی پور با تاکید بر پیشبرد برنامه‌های فرهنگی به شکل منسجم و نگرش به آن‌ها به شکل یک ماموریت، گفت: ما بیشتر از این که برنامه گرا و ماموریت گرا باشیم، سلیقه گرا هستیم و باید این مشکل را برای یکبار حل کنیم.

استاندار با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری به مناسبت گذر از چهل سالگی ابلاغ شد، گفت: هر دستگاهی باید ماموریت پیرامون پیشبرد اهداف این بیانیه برای خود تعریف و آن را پیش ببرد.

او با اشاره به هفته دهه کرامت و در پیش بودن میلاد امام رضا (ع) خواستار فضا سازی شهری از سوی شهرداری‌ها و تولید برنامه‌هایی در این خصوص از سوی صداوسیما و رسانه‌ها شد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدافعان حرم تهاجم فرهنگی امام جمعه قزوین امام جمعه قزوین برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ولایی بر حق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با صدور پیامی از مشارکت مردم استان البرز در برنامه‌های ماه مبارک رمضان قدردانی کرد. در متن این پیام آمده است:

طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، ماه مبارک رمضان امسال رنگ و بوی قرآنی ویژه‌ای داشت. حضور بسیاری از مردم در محافل جزءخوانی قرآن، افطاری عمومی و پویش زندگی با آیه‌ها مایه خرسندی بود. چاپ و توزیع کتاب قرآنی «مسطورا» در بسیاری از مساجد، هیئات مذهبی، امامزادگان و فضای مجازی با همکاری نهادها و ارگان‌های مختلف انجام شد و فضای عمومی و مجازی امسال بیش از پیش رنگ و بوی انس با قرآن داشت.

برنامه مفخّم محفل در تلویزیون به صورت کاملاً متفاوت و ویژه توانست مخاطب بسیار بالایی جذب کند. جشن بزرگ محفل امام حسنی‌ها در ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) به صورت ویژه پدیده آن ایام بود و همه این‌ها نویدبخش یک جنبش قرآنی در سطح جامعه و نشان‌دهنده یک حرکت گرانسنگ و متفاوت در کشور و به صورت خاص در استان البرز بود.

این استان در این حرکت نورانی سهم بسزایی داشته و ارائه اینگونه گزارشات به هم استانی‌های عزیز می‌تواند بسیار مسرت‌بخش باشد چراکه بسیاری از فعالان و مجموعه‌داران مؤسسات قرآنی به صورت هماهنگ طرح‌ها را مطالعه و اجرا کردند، به طوری که در یک آمار قابل توجه شاید کمتر پویش و رویدادی در استان با این استقبال روبرو شده است.

۸۵ هزار و ۶۰۰ پیامک از استان البرز برای پاسخ به سوالات طرح زندگی با آیه‌ها ارسال شده که این تعداد نشان از این است که حجم قابل توجهی از مردم علاقه مند به انس با قرآن هستند. ما مدعی هستیم کمتر پویشی در کشور بوده که به این اعداد و ارقام دست یافته چراکه فقط در محفل قرآنی امام حسنی‌های استادیوم آزادی، ۲۵ هزار نفر از استان البرز شرکت کردند آن هم در ایام تعطیل و شرایط خاص.

جا دارد به نوبه خودم از همه عزیزانی که در برپایی محافل، جلسات قرآنی، جلسات تفسیر، طرح وزین و کم نظیر زندگی با آیه‌ها، برنامه محفل، برنامه قرآنی امام حسنی‌ها و … همکاری کردند تشکر کنم و امیدوارم مرضی درگاه خداوند متعال قرار گیرد. ان شا الله در آینده نزدیک از دست اندرکاران و برگزارکنندگان این برنامه‌ها تقدیر به عمل خواهد آمد.

کد خبر 6081381

دیگر خبرها

  • فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود
  • برنامه محفل از نگاه خادمان قرآن
  • تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان
  • ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان ایرانی
  • ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان ایرانی چه بود؟
  • دعوت ۲۰ کشور دنیا از نابغه قرآنی برنامه محفل
  • گلزنی در فوتبال با چاشنی تحقیر مدافعان حریف! / فیلم
  • محفل انس قرآن کریم در پایگاه دریایی بوشهر برگزار شد
  • وعده‌های بی نتیجه مدیران ارشاد قزوین برای برپایی نمایشگاه قرآن
  • اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن گام برداشتن در مسیر جهاد تبیین است