Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@03:15:38 GMT

راه‌های درمان غلظت خون چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۹۶۲۹۰

راه‌های درمان غلظت خون چیست؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  دکتر محمد عزیزخانی متخصص طب ایرانی در برنامه "انارستان" درباره راه‌های درمان غلظت خون اظهار کرد: ورزش کردن، دیر نخوابیدن، ایستاده غذا نخوردن، نوشیدن آب ولرم، کنترل اعراض نفسانی (عصبانیت، استرس، افسردگی) و ... موجب کاهش غلظت خون می‌شود.

وی ادامه داد: انواع خورشت‌های کنگر، به، آلو اسفناج، خورشت لوبیا سبز، فسنجان، خلال و قیمه، همگی رقیق‌کننده خون هستند یا به عبارتی معدل اخلاط یا تعدیل‌کننده هر چهار خلط در بدن محسوب می‌شوند؛ مصرف برنج با شوید، گشنیز یا سماق هم بسیار مفید است؛ نکته جالب اینجاست که تمام این خوراکی‌ها لاغر‌کننده، چربی‌سوز هستند و تعادل وزن را به همراه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیزخانی تصریح کرد: در طب سنتی بسیاری از غذا‌ها و میوه‌ها "غذای دوایی" هستند مانند عناب که یکی از بهترین رقیق‌کننده‌های خون است؛ خاکشیر، سکنجبین، سرکه‌شیره، گل گاوزبان، چای به و میوه‌های قرمزرنگ (مثل گیلاس، آلبالو، ذغال اخته، انار، شاتوت) زرشک سیاه، کاسنی، شاهتره و خوراکی‌های ترش‌مزه (سرکه، آبلیمو، نارنج) اگر به همراه غذا مصرف شوند، در درمان غلظت خون بسیار مفیدند.

این متخصص طب سنتی متذکر شد: خونگیری از طریق فصد و زالو در درمان غلظت خون بسیار موثر است که حتماً باید زیر نظر پزشک و با در نظر گرفتن میزان قوت بدن فرد انجام پذیرد.

راه‌های تشخیص غلظت خون چیست؟

وی خاطرنشان کرد: نخستین راه تشخیص غلظت خون در طب نوین، آزمایش خون است؛ اگر هموگلوبین خون از حد طبیعی بالاتر باشد، فرد دچار غلظت خون می‌شود، اما پزشک متخصص طب سنتی از طریق نبض، تیرگی چهره، کبودی لب و رؤیت خون از طریق حجامت به غلظت خون پی می‌برد.

عزیزخانی در پاسخ به این سؤال که آیا کسی که کم‌خونی دارد، دچار غلظت خون می‌شود، گفت: عناصر تشکیل‌دهنده خون که ده‌ها عنصر کلی مانند خلط صفرا، سودا، دم و بلغم همچنین املاح خون و گلبول‌ها و ویتامین‌ها را تشکیل می‌دهد، اگر چگالی‌اش زیاد شود، حرکتش سخت می‌شود و در صورت کم‌خونی هم اگر خون در بدن به کندی حرکت کند، اختلالاتی را به‌وجود خواهد آورد.

آبگوشت "اَبرغذا"

عزیزخانی گفت: آبگوشت مولد خون صالح است که در طب سنتی، ده‌ها حسن برای آن ذکر شده و برای رفع غلظت خون بسیار مفید است؛ آبگوشت مرغ نیز بسیار توصیه می‌شود که به جای نخود، لپه دارد و اگر با غوره تازه مصرف شود، عمل رقیق کردن خون را بیشتر می‌کند.

عزیزخانی متذکر شد: در طب سنتی، ماءالجبن و ماءالشعیر طبی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله غلظت خون بسیار مفید هستند همچنین مصرف چای ایرانی کم‌رنگ به همراه شکر یا نبات هم میتواند به درمان غلظت خون کمک کند.

در حال حاضر فصل سوم "انارستان" روز‌های زوج از شبکه افق در حال پخش است؛ این برنامه در حوزه سلامت مسائل را از منظر طب سنتی به بحث و گفتگو می‌نشیند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طب سنتی غلظت خون دانستنی ها غلظت خون بسیار درمان غلظت خون طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۶۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح سازمان غذا و دارو درباره زالوی طبی

آفتاب‌‌نیوز :

مریم مشهود افزود: بر اساس اعلام دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، در حال حاضر صرفاً متخصصان طب ایرانی، مجوز استفاده از زالو درمانی را دارند و اگر در دستورالعمل‌ها بازنگری شود طبیعتاً در شناسنامه و استاندارد خدمت زالودرمانی هم تغییرات لحاظ خواهد شد.

وی با هشدار نسبت به موارد فاقد مجوز در حوزه درمان و پرورش زالو، گفت: در کمیته ملی زالوی طبی که با هدف تسهیل کسب و کار و تحقق شعار "رشد تولید با مشارکت مردم" در حوزه پرورش زالو برگزار شد، موافقت به عمل آمد که با بازنگری همه اعضای کمیته ملی زالو، در فرآیند صدور مجوزها، مسیر دریافت مجوز برای متقاضیان تسهیل گردد. لذا، پس از استعلام از ارگان‌های ذی ربط، صدور مجوز نهایی زالوی طبی فقط از سوی یک سازمان صورت گیرد.

رئیس اداره دارو سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو ادامه داد: بر اساس دستورالعملی که در سایت سازمان غذا و دارو هم منتشر شده است؛ صرفاً زالوی طبی عرضه شده در داروخانه واجد برچسب اصالت، مورد تائید سازمان غذا و دارو برای تجویز و استعمال خواهد بود چرا که تحت نظارت مسئول فنی شخص، حقوقی یا شرکت دارای مجوز بسته بندی و کد IRC است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اولین قدم برای کاهش وزن در طب سنتی (فیلم)
  • درمان سنتی عفونت لثه از نگاه طب سنتی (فیلم)
  • پیش بینی افزایش دما و غلظت آلاینده‌ها در خوزستان
  • شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان
  • حجامت بیمه شد
  • طعم و بوی نامطبوع آب همدان تا چند روز آینده برطرف می‌شود
  • کسانی که پوست حساس دارند فقط با این روش از ویتامین C استفاده کنند
  • توضیح سازمان غذا و دارو درباره زالوی طبی
  • رنگرزی سنتی به سبک مدرن و خلاقانه (فیلم)
  • اولین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست در چهارمحال و بختیاری