Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌رضا آشناگر روز پنجشنبه در همایش شهرداران و دهیاران استان سمنان در سالن اجتماعات یادگار امام(ره) استانداری سمنان ابراز داشت: در دوره اول اوج شیوع کرونا ۵۲۰ نفر در استان سمنان بستری بودند و ۲ روز گذشته شیوع کرونا قدری در استان روبه افزایش است و لازم است مردم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را بیش از پیش جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: سوم اسفند اولین نمونه‌های شیوع کرونا در استان دیده شد با همکاری بخش‌های مختلف کرونا با وجود شدت شیوع کنترل شد.
استاندار سمنان یاداور شد: ۵۹ نفر در استان سمنان در زمان حاضر به دلیل کرونا در بیمارستان بستری هستند.
وی اضافه کرد: گسترش کرونا، کسب و کارهای خرد  و اقتصاد شهری را نیز تحت تاثیر قرار دارد که نتیجه این وضعیت بر درآمد شهرداری نیز اثر خواهد گذاشت و شهرداری‌ها نیازمند مساعدت هستند.

تقویت نشاط اجتماعی مدنظر شهرداران باشد
وی تاکید کرد: تقویت نشاط اجتماعی برای شهروندان به خصوص کودکان و سالمندان مورد توجه شهرداران باشد.
آشناگر اظهار داشت: استان سمنان بافت فرهنگی و تاریخی فراوانی دارد که تخریبی است و باید برای نوسازی این مناطق با راهکارهای اصولی اقدام شود.
وی اضافه کرد: خدمات رسانی شهرداری سخت و پرهزینه است و این در حالی است که شهرداری ها یکسری درآمد ثابت و مستمر مانند عوارض نوسازی و افزایش سالانه هم دارند و با شرایط فعلی نمی‌توان با این درآمد شهرداری ها را اداره کرد و باید شهرداری ها به نگاه نو برای ایجاد درآمد جدید برسند.
وی افزود: سمنان استان کم آبی است و در ۲۰ درصد وسعت استان زیست وجود دارد که در نوار شمالی است و ۲۰ میلیون نفر از مسیر این استان عبور می‌کنند و شهرها باید از این فرصت برای جذب مسافر برنامه داشته باشند.
استاندار سمنان ابراز داشت: اطلاع‌رسانی نکته مهم در جذب گردشگر است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد، شهرداران با رنگ، تزیین و زیباسازی با کمترین هزینه می‌توانند در شهرها زیبایی خلق کنند و در طراحی المان‌ها، از معماری قوی تری استفاده کنند.
استاندار سمنان تصریح کرد: شهرداران برای آبیاری فضای سبز از آب آشامیدنی استفاده نکنند و حتما استفاده از تصفیه فاضلاب مورد توجه قرار بگیرد.
وی افزود: طرح اقدام‌ ملی برای ساخت مسکن از مطالبه‌های به حق رییس‌ جمهوری است و شهرداران نهایت همکاری را با مسئولان در اجرای بهتر این طرح داشته باشند.
استاندار سمنان گفت: برای تامین مسکن جوانان باید اقدام لازم صورت پذیرد و برای بلند مرتبه سازی در مناطق استان تلاش شود و شهرداری ها در شهرهای بزرگ مسیری را برای افزایش طبقات ساختمان ها مهیا کنند.
مهدی جمالی نژاد، معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به منظور حضور در همایش شهرداران و دهیاران استان سمنان و بازدید از طرح‌های شهری و روستایی و بازدید از بزرگترین کارخانه اتوبوس سازی ایران (شرکت عقاب افشان ) ۲ روزه به استان سمنان سفر کرد.

به گفته ظهر دیروز سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، تاکنون ۲۳۰ هزار و ۲۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۹۵۸ نفر رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا سمنان علی رضا آشناگر  پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سمنان ویروس کرونا سمنان استاندار سمنان استان سمنان شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۶۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۳ درصدی مجموع فوتی‌های حوادث رانندگی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  سرهنگ موسی بزرگی در جلسه مشترک شورای راهبری وضعیت تصادفات و ستاد اجرایی خدمات سفر به مسافران و زائران امام هشتم (ع) استان سمنان با اشاره به اینکه ۶۳ درصد حوادث رانندگی استان به علت واژگونی و خروج ازجاده اتفاق افتاده است گفت: آمار تصادفات نوروزی استان از ۲۴ اسفند پارسال تاکنون در مجموع هشت درصد کاهش یافته است.

رییس پلیس راه استان سمنان افزود: برای مدیریت هرچه بهتر وضع ترافیکی راه‌ها در تعطیلات نوروز ، بیش از ۳۰۰ نقطه حادثه خیز محور‌های استان شناسایی و رسیدگی شده است
سرهنگ بزرگی با بیان اینکه بیشترین مدیریت و نظارت‌های ترافیکی پلیس راه استان در ساعات روز است گفت: از ۲۴ اسفند پارسال تاکنون ، زمان ۲۶ درصد تصادفات از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و نیز ۲۳ درصد تصادفات از ساعت ۱۲ تا ۱۶ و ساعات ۸ تا ۱۲ ظهر هم سومین جایگاه را از نظر زمان بیشترین تصادفات دارد.
استاندار سمنان هم با تاکید بر لزوم بکارگیری تمام عوامل تاثیر گذار در کاهش تصادفات جاده‌ای گفت: باید استقرار وسایل نقلیه دارای چراغ گردان به فرمانداران و ۴۳ دهیاری نیز دوباره ابلاغ و اجرایی شود .

سیدمحمدرضا هاشمی گفت : از امروز هر یک از ۴۳ مجتمع خدمات بین راهی نیز به استقرار یک وسیله نقلیه دارای چراغ گردان موظف هستند  
استاندار سمنان گفت: هیچ کمبود‌ی در تامین سوخت جایگاه‌ها نیست و جایگاه داران نیز موظفند در محل جایگاه حضور و نظارت داشته باشند
بهسازی و نظارت بر وضع بهداشتی مجتمع‌های بین راهی و بخصوص سرویس‌های بهداشتی بین راهی و بوستان ها‌ی درون و برون شهری ، نظارت بر عملکرد اصناف و نانوایی‌ها موضوعات دیگری بود که استاندار تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • عکس| وحشتناک‌ترین تصادف نوروز ۱۴۰۳/ پسر ۵ ساله تنها نجات یافته این تصادف
  • تصادف هولناک هیوندا در محور جندق؛ وحشتناک‌ترین تصادف نوروز؛ ۹ سرنشین دو خودرو در آتش سوختند
  • وحشتناک‌ترین تصادف نوروز ۱۴۰۳ ؛ ۹ سرنشین دو خودرو در آتش سوختند / تنها نجات یافته تصادف یک پسر ۵ ساله است /عکس
  • وحشتناک‌ترین تصادف نوروز ۱۴۰۳ ؛ ۹ سرنشین دو خودرو در آتش سوختند | تنها نجات یافته تصادف یک پسر ۵ ساله است | جزئیات و تصاویر
  • علت تصادف مرگبار محور دامغان- جندق انحراف به چپ سواری هیوندا بود
  • مرگ دلخراش ۹ نفر در تصادف خونین محور دامغان - جندق
  • جمع آوری پسماند ۲ محور پرتردد رشت همزمان با ایام نوروز
  • تصادف ۲ سواری در محور دامغان- جندق ۹ کشته داشت
  • ارائه طرح های کاربردی در راستای تحقق شعار سال
  • کاهش ۵۳ درصدی مجموع فوتی‌های حوادث رانندگی