Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان صبح امروز با حضور شهردار، جمعی از معاونان و شهرداران مناطق، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیرکل امور اتباع و امور مهاجرین استان و مدیرکل اجتماعی استانداری کرمان مرکز ساماندهی کودکان خیابانی افتتاح شد.

شهردار کرمان در آیین افتتاح این مرکز ضمن تشکر از زحمات مدیران موسسه اسرا گفت: برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران در حوزه‌های مختلف است و قطعاً حاکمیت و نهادهای عمومی به‌ تنهایی نمی‌توانند از این چالش‌های اساسی موفق بیرون آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدمهران عالم‌زاده با اشاره به اینکه در شرایط نابسامان اقتصادی موجود که اختلاف درآمد مردم با هزینه‌های جاری موجب گسترش فقر و در نتیجه افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، ما باید پیشاپیش راه ‌کارهایی را برای رفع این چالش‌ها پیش‌بینی کنیم  خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات شهرداری و نهادهای اجرایی، کمبود اعتبار، پراکندگی مسئولیت‌ها در بین دستگاه‌های مختلف و موازی‌کاری و دشواری هماهنگی بین آن‌هاست.

شهردار کرمان بیان کرد: یکی از اقدامات خوبی که شهرداری و سایر نهادهای اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌توانند انجام دهند، حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد و خیران و جهت‌دهی به آنهاست.

عالم‌زاده ادامه داد: اگر مدیران نهادهای اجرایی در تأمین هزینه‌ها و نیازهای سخت‌افزاری سمن‌ها و موسسات خیریه مشارکت کنند، آنها خیلی بهتر از نهادهای حاکمیتی می‌توانند آسیب‌های اجتماعی را سامان دهند.

وی با اشاره به اینکه در شهرداری کرمان از مؤسساتی که در زمینه آسیب‌های اجتماعی کار می‌کنند، حمایت می‌کنیم اظهار کرد: با تلاش و پیگیری دبیرخانه «شهر دوست‌دار کودک» در کرمان، در حال حاضر کرمان یکی از 12 «شهر دوست‌دار کودک» در کشور است و شهرداری کرمان راه سختی را در پیش دارد تا کرمان بتواند در این حوزه به جایگاه شایسته دست پیدا کند.

عالم‌زاده با تاکید بر اینکه اگر درست پیش برویم، نهادهای بین‌المللی از جمله یونیسف در رفع چالش‌هایی که در حوزه کودک وجود دارد، به کمک ما خواهند آمد بیان کرد: از همه مدیرانی که در حوزه کودک و مسایل اجتماعی کار می‌کنند، دعوت می‌کنیم در این زمینه مشارکت کنند تا بتوانیم کرمان را برای بچه‌های خودمان استاندارد کنیم.

شهردار کرمان همچنین بیان کرد: مدیران موسسه اسرا به ما قول داده‌اند تا پایان سال همه کودکان کار را سامان‌دهی کنند و دیگر شاهد کار کودکان پشت چراغ قرمز و در خیابان نباشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداری کرمان کودکان کار و خیابانی اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی آسیب های اجتماعی شهردار کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۶۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، میگرن که از یک نقطه شروع می‌شود وبه آرامی گسترش می‌یابد. همین امر منجر به حالت تهویه در کودک یا نوجوان می‌شود. کوتاهی و تنبلی در انجام تکالیف مدرسه و نامرتب بودن دردوران نوجوانی مدارس می‌توانند در غالب ساعات درسی مجزا با سیاست‌گذاری درست استفاده صحیح از تلفن همراه وتشریح اهداف پشت پرده بازی‌های وارداتی رابرای کودکان ونوجونان تشریح کنند. اختلال خواب؛ مانند کم خوابی، کابوس‌های شبانه، فریاد زدن درخواب، صحبت کردن درخواب، راه رفتن درخواب، چرت زدن در طول روز وکم حوصلگی، تیک‌های عصبی وفریاد زدن حین بازی بازی‌های رایانه‌ای جنگندگی می‌آموزد. این کودکان در هنگام صحبت کردن با هم سن وسال‌های خود فقط در مورد بازی‌های رایانه‌ای صحبت می‌کنند. اختلال غذا خوردن (کم خوری، لاغری مفرط، بی‌نظمی در زمان مناسب غذا خوردن، پرخوری و چاقی، تنقلات مضر مانند پفک وچیپس جایگزین غذای اصلی، درست نجویدن غذا، تغذیه سریع وناسالم وسوء هاضمه). بروز خشونت وپرخاشگری نسبت به اطرافیان حتی به صورت مقطعی (روابط عاطفی بین این کودکان با خواهر یا برادرشان کدر است.) مشکلاتی در یادگیری کودکان به خصوص کودکانی که در مرحله آموزش هستند. (خستگی زود رس از آموزش وتحصیل) گاهی برخی از کودکان درساعت تحصیل در مدرسه برای تعطیل شدن لحظه شماری می‌کنند. ویا حتی از مهمانی رفتن سر باز می‌زنند. بهداشت فردی ضعیف کودک: ازجمله‌شانه نکردن مو، مسواک نزدن، حمام نرفتن و... اگر کودکان بازی‌های متناسب با رده سنی خود را انجام ندهند آسیب‌های جدی وجبران ناپذیر قرار خواهند گرفت.

دیگر خبرها

  • چراغ سبز ژاوی برای ماندن در بارسا
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • کارکنان سازمان فرهنگی سربازان مقابله با هجمه فرهنگی هستند
  • دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری
  • ساماندهی پارک موتورسیکلت‌ها در خیابان لاله‌زار جنوبی
  • معبر اطراف میدان توحید در کرمان پیاده‌راه می‌شود
  • صیانت از همه کودکان وظیفه مرجع ملی حقوق کودک است
  • در راستای تامین منافع شهروندان در کنار شهردار خواهیم بود
  • دستگاه ها وظایف ذاتی خود را در بحث کودکان کار و خیابان جدی تر دنبال کنند
  • از ابتدای جنگ غزه حدود ۱۲ هزار کودک آسیب دیده‌اند